Kirjoittaja Aihe: Kannettavan toiminta Feistyssä ja Gutsyssä  (Luettu 1879 kertaa)

juhizz

• Käyttäjä
    • Profiili
Kannettavan toiminta Feistyssä ja Gutsyssä
« : 16.09.07 - klo:02.58 »
Mulla on läppärissä vielä Edgy (vieläkin kun en oo saanut nettiä toimimaan)

Onko kellään kokemuksia feistystä tai gutsystä miten pelittää kannettavalla. Lähinnä niillä joilla on ollut ongelmia acpi eli virranhallintatyökalun kanssa. Haluasin vain tietää joko homma on hallinnassa, vai pistänkö koneeseen knoppiksen. Siinä tuntuu toimivan ilman eri sähellystä.

Ilkka

• Vieras
Vs: Kannettavan toiminta Feistyssä ja Gutsyssä
« Vastaus #1 : 16.09.07 - klo:07.41 »
Olen tätä foorumia lueskellessa huomannut, että läppäreillä toiminta on kone kohtaista toisilla on enemmän ja toisilla vähemmän tai ei ollenkaan ongelmia. Itsellä tuossa alempana ilmoitettu läppäri jossa on gutsy  ja pöytäkone jossa feisty on toiminut moitteettomasti kaikilla ubuntun versioilla, niin gnome kuin kde käytössä. Itse aiheutettuja ongelmia on toki ollut ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. Tulee testailtua eri virityksiä ja linux taidot kehittyneet vasta 3v.
Win ollut käytössä dos ajoista asti.  ;)

juhizz

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kannettavan toiminta Feistyssä ja Gutsyssä
« Vastaus #2 : 23.09.07 - klo:18.05 »
Otinpa ja kokeilin PCLinuxOS (2007) distroa ja yllätyin erittäin positiivisesi, jopa videot toimivat suoraan ilman sähellystä Live levyltä, mitä Ubuntu ei ole tehnyt (Edgy), eikä tee vieläkään. Myöskin näytön resoluutio oli heti kohdallaan (1280x800) Odottelenpa Gutsyn uusinta versiota, ja sitten päätän kumpi asennetaan käyttikseksi.

Käyttääkö KDE enemmän muistia kuin GNOME? Live-levyä käytettäessä taitaa olla normaalia muistin rohmuaminen. Ensimmäistä kertaa näin kun Linux käyttää Swap -osiota (muistia mulla on 1Gb)