Kirjoittaja Aihe: pppoe netti ei toimi..7.04:ssa[Ratkaistu]  (Luettu 1911 kertaa)

hurahtanut

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
pppoe netti ei toimi..7.04:ssa[Ratkaistu]
« : 13.09.07 - klo:13.25 »
Elikkäs...asensin tuossa pari viikkoa sitten ubuntu 7.04:sen koneelleni (en koskaan aijemmin ole linuxia käyttänyt) ja kuinkas ollakkaan kaikki muu meni hyvin...jopa vista ja xp toimii vielä ubuntun rinnalla, mutta ubuntun puolella en vain pääse nettiin....huooh.  :(   olen käynyt näitä foorumeita läpi ja kokeillut eri käskyjä päätteessä mutta ei vain toimi. Olen asennellut ubuntun monia kertoja uudestaan ja kerran.. huom!! kerran olen saanut netin toimimaan tällä sudo pppoeconf käskyn avulla, mutta kun käynnistin koneen uudelleen ni eipäs enää toiminutkaan.... :'( Käytössäni on kaapelimodeemi thomson TCM420 ja nettiliittymä on paikallisen puhelinosuuskunnan tarjoama laajakaista (eli käsittääkseni jotain pppoe juttuihin liittyvää pitäs saada konffailtua tai jotain) ja koneessa on integroitu verkkokortti Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base- T Controller. Tällähetkellä saan laitettua käyttäjänimen ja salasanan komennolla sudo pppoeconf eth1  mutta ei toimi ni ei toimi.. ???..usko meinaa loppua pikkuhiljaa koko systeemiin..joten jos joku osais neuvoa miten saan netin toimimaan kunnolla ni olisin hyvin kiitollinen..
« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:22.23 kirjoittanut Ilokaasu »

juyli

  • Vieras
Vs: Netti ei toimi..7.04:ssa
« Vastaus #1 : 13.09.07 - klo:17.03 »
integroitu verkkokortti Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base- T Controller.
Veikkaanpa, että tuo verkkokortti käyttää modulia atl1 eli modulin saa ladattua komennolla:
Koodia: [Valitse]
sudo modprobe atl1Komennon jälkeen verkkokortti on käytettävissä ja verkko konfiguroitavissa.
Tuosta modulista löytyy alkuvuodesta projekti sfnetistä: http://sourceforge.net/projects/atl1 mutta uudemmissa kerneleissä on kortille jo tuki.
Tarkista komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo lsmod | grep atl että kortin moduli (~ajuri) on ladattuna. Itse ajuri siis löytyy, jos löytyy hakemistosta: /lib/modules/<riittävän uusi kernelversio>/kernel/drivers/net/atl1/atl1.ko
Lisää editointia:
Tällähetkellä saan laitettua käyttäjänimen ja salasanan komennolla sudo pppoeconf eth1  mutta ei toimi ni ei toimi...
Jos tuo integroitu kortti on ainoa verkkokorttisi, se yleensä on eth0 (eikä siis eth1).
Jos kyseessä dns-ongelma, ratkeaa se yleensä lisäämällä palveluntarjoajan nimipalvelimet /etc/resolv.conf tiedostoon.
« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:17.14 kirjoittanut juyli »

hurahtanut

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Netti ei toimi..7.04:ssa
« Vastaus #2 : 13.09.07 - klo:19.06 »
kiitoksia juyli...nyt toimii ja hyvin.. :D

kävin hakemassa tuolta pistämästäsi linkistä sen tiedoston ja asentelin sen...kone uudelleen käyntiin ja päätteeseen tuo sudo pppoeconf ja volaaa sehän toimii...kits nopeesta vastauksesta  :)