Kirjoittaja Aihe: MiniDisc Ubuntussa  (Luettu 4361 kertaa)

Storck

• Vieras
MiniDisc Ubuntussa
« : 20.08.07 - klo:16.49 »
Onko kellään koneessa MiniDisc-soitinta kiinteästi asennettuna? Toimiiko heittämällä vai joutuuko kikkailemaan? Harkitsen ostamista jos vielä jostain löytyy... ja jos toimii.

Credo

• Vieras
Vs: MiniDisc Ubuntussa
« Vastaus #1 : 20.08.07 - klo:17.16 »
Kiinteästi asennettuna? Tarkoittaa mitä? Jos tarkoitat MD-asemaa,niin muutama vuosi sitten oli erittäin kallis kapistus ja sillä ei muistaakseni voi musiikkia äänittää.Vain Data.(Jos nyt oikein muistan.On jo vuosia aikaa kun seillaisesta haaveilin) Itellä oli kannettava SONY MZ-N505 (N507)viritetty kapistus ja en löytänyt mitään keinoa siirtää USBn kautta tavaraa. Valokaapelilla ehkä olis toiminut,mutta koneessa ei ollut sellaista. Tästä ei varmaankaan paljon ollut apua,kun on vaan muistelua ja tekniikka kehittynyt. Minidisc sivuilta saattais löytyä apua.Sieltä ne virittely ohjeetkin nappasin ;)

Storck

• Vieras
« Vastaus #2 : 20.08.07 - klo:17.51 »
Kiinteä = vastaava kuin cd/dvd-asemat.
Itselläni on valokuitu millä joskus siirsin koneelle tavaraa, nyt Linux aikakaudella en ole testannut. Joskus kun niitä asemien hintoja katselin niin ei ne mitään ihan mahdottomia ollu (hatara muistikuva alle 100e).
Niin, eiköhän se ole sama kuin MD-asema (MiniDisc), luulisin joo.
Ois vaan paljon helpompaa kopsata levyille musiikkia kun on kotisoitin ja kannettava....
Olettaen että kopiointimäärään voi vaikuttaa samalla lailla kuin kotisoittimessa, ei pakkausta tai maksimissaan 4x tai jotain siltä väliltä.

Petri Järvisalo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivut
« Vastaus #3 : 23.08.07 - klo:23.39 »
lähinnä kai tarkoitat minidisk dataan valmistettua MDM-111 asemaa, jota siis sai vuonna 95 scsi liitäntäisenä...
http://www.minidisc.org/part_Sony_MDM-111.html

Ei, Minidiskistä ei ole suoraan tietokoneeseen liitettävää asemaa. Sonyn on muutenkin hyvin skeptinen ollut minidiscin audiodatan bittikopioinnissa.. esim tietääkseni vain kalliimmat studiotason hd-recorderit suostuvat kopioimaan musiikkia levyltä datana.
Yleensä Md:ltä kopioidessa tosiaan käytetään toslinkkiä reaaliajassa. Tosin en kyllä nyt osaa suoralta kädeltä edukasta toslink korttia mainostaa, mikä vielä toimisi linuxissa, mutta m-audion delta toimii ainakin, ja siinä on spdi/f, eli sama digitaaliväylä, mutta ei optisena. Suurin osa minidiskeistä juttelee myös spdi/f:ää.

http://www.thomann.de/fi/m-audio_delta_audiophile_2496.htm
hintaa kortille tulee 77€

Livessä ja audigyssä lähinnä on vain spdif out ja xfi ei ole linuxissa tuettu.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Storck

• Vieras
« Vastaus #4 : 24.08.07 - klo:01.14 »
Kyllä nyt vaikuttaa siltä että puhutaan eri asioista. Tämä minun MiniDisc on vastaava kuin cd-rw levy, pienempi mutta täysin ääntä kopioiva suuntaan ja toiseen. Tuo alimmissa linkeissä oleva Walkman ei tosin kopioi/polta musiikkia mutta edellinen kannettava malli mikä minulla oli poltti kuin kotisoitin. Ja oli jopa kätevää kun laittoi valokuitupiuhan niin kaikki sujui kuin tanssi, tai sujuu siis vieläkin.

http://www.minidisc.org/part_Sony_MDS-JB940.html

http://www.minidisc.org/sonyim/MZ-E909_S_01_low.jpg
http://www.minidisc.org/translations/Sony_MZ-E909_trans.htm

Credo

• Vieras
« Vastaus #5 : 24.08.07 - klo:01.34 »
Ja muuten varmana on Minidisc asema suoraan tieokoneseen CD/DVD paikkaan tehty.Juuri tota kyselin muutama vuosi sitten ja sanottiin että kannattaa lopetta haaveilut koska se on data asema ja ERITTÄIN KALLIS. Ei kopioi musikkia niinkuin MD-laitteilla voi.Tarkoitettu varmuuskopiointiin.Ja näinä päivinä en oo kuullut/nähnyt että PC koneeseen olis enään tarjolla MD-asema....??? joten varmaan Hi-MD (1GB) per levy....soitin olis oikea ainut vaihtoehto koska levyt on alustettu Fat32 muotoon mutta loppua en tiedä! Vaikka haavena on ostaa itselle Hi-MD tukeva asema.Hi-MD SONY kannetta Toimineen  ainakin valokaapelilla jos ei muuten.Tavaliiset MD-Soittimet  kyllä toimii sinne tänne kun on jossain laitteessa valokaapeli.Tota asemaa en edes löytänyt Googlella. Jos sulla on DVD tai CD soitin jossa on digital (Yleensä Optical liitäntä) ,niin osta vaikka Huudosta MD-Soitin (20-50Euroa) Pöytä tai kopioiva kannettva,niin saat biisit kopsattua levyille. Ilmoittele toki mihin tulokseen päädyit,niin voi itse kans tsekata tai jakaa kokemuksia.Itellä menee muutama kuukaus enne kuin saan värkin. Työtön köyhä kun oon.Itse ostan Hi-MD soittimen kunhan se on halvempi. Pikkasen vielä halvempi ;) Joskus hamussa???

Löytyy toisto ja kopiointi mahdollisuus melkein kaikista ainakin SONY laitteista ja muita en suosi,no ok Panosonic.
« Viimeksi muokattu: 24.08.07 - klo:01.44 kirjoittanut Credo »

Storck

• Vieras
« Vastaus #6 : 24.08.07 - klo:01.52 »
Ja muuten varmana on Minidisc asema suoraan tieokoneseen CD/DVD paikkaan tehty.Juuri tota kyselin muutama vuosi sitten ja sanottiin että kannattaa lopetta haaveilut koska se on data asema ja ERITTÄIN KALLIS. Ei kopioi musikkia niinkuin MD-laitteilla voi.Tarkoitettu varmuuskopiointiin.Ja näinä päivinä en oo kuullut/nähnyt että PC koneeseen olis enään tarjolla MD-asema....??? joten varmaan Hi-MD (1GB) per levy....soitin olis oikea ainut vaihtoehto koska levyt on alustettu Fat32 muotoon mutta loppua en tiedä! Vaikka haavena on ostaa itselle Hi-MD tukeva asema.Hi-MD SONY kannetta Toimineen  ainakin valokaapelilla jos ei muuten.Tavaliiset MD-Soittimet  kyllä toimii sinne tänne kun on jossain laitteessa valokaapeli.Tota asemaa en edes löytänyt Googlella. Jos sulla on DVD tai CD soitin jossa on digital (Yleensä Optical liitäntä) ,niin osta vaikka Huudosta MD-Soitin (20-50Euroa) Pöytä tai kopioiva kannettva,niin saat biisit kopsattua levyille. Ilmoittele toki mihin tulokseen päädyit,niin voi itse kans tsekata tai jakaa kokemuksia.Itellä menee muutama kuukaus enne kuin saan värkin. Työtön köyhä kun oon.Itse ostan Hi-MD soittimen kunhan se on halvempi. Pikkasen vielä halvempi ;) Joskus hamussa???

Löytyy toisto ja kopiointi mahdollisuus melkein kaikista ainakin SONY laitteista ja muita en suosi,no ok Panosonic.

Ok ok, uskonhan minä sitten kun asian tiedätte. Sen vaan tiesin että koneisiin on saatvana asemia, sitä en tienny ettei niillä voi kopioida musiikkia.

Itselläni on noi aikasemman viestin linkeissä olevat laitteet eli Sony: MDS-JB940 kotisoitin ja Sony Walkman MZ-E909 taskusoitin. Valokuidulla nimenomaan kopsaan musaa dvd-soittimesta koti MD-soittimeen.
Sittenhän saan asian unohtaa jos sillä tietokoneeseen liitettävällä MD-asemalla saa musiikkia kopsattua. Näillä mennään mitä on..

Credo

• Vieras
« Vastaus #7 : 24.08.07 - klo:01.56 »
Kyllä nyt vaikuttaa siltä että puhutaan eri asioista. Tämä minun MiniDisc on vastaava kuin cd-rw levy, pienempi mutta täysin ääntä kopioiva suuntaan ja toiseen. Tuo alimmissa linkeissä oleva Walkman ei tosin kopioi/polta musiikkia mutta edellinen kannettava malli mikä minulla oli poltti kuin kotisoitin. Ja oli jopa kätevää kun laittoi valokuitupiuhan niin kaikki sujui kuin tanssi, tai sujuu siis vieläkin.

http://www.minidisc.org/part_Sony_MDS-JB940.html

http://www.minidisc.org/sonyim/MZ-E909_S_01_low.jpg
http://www.minidisc.org/translations/Sony_MZ-E909_trans.htm

Joo samoilla jäljillä ollaan,mutta jos haluat kopioida musiikkia niin kannattaa ehdottomasto kopioida Optical (valokaapeli) kautta.Sonyn ohjelmat on persseestä Ei toimi Linuksessa ja Windblowssissa niin ja näin biisit voit PC-->MD välillä siirrellä 3 kertaa ja siinä oli se ilo.Sinä valtaa kans se kopiointisuojaus.Mut tota valokuitua en oo kokeillut että olisin tehnyt MD-levystä jotain muuta digitaalista.Itellä ei oo nyt mitää MD-Soitinta. Ja hei vanhemmat asemat ei tue muuta kuin ATRAC jne ja LPCM vai mikä se nyt oli.UUs soitin tukee kuulemma näytön kera mp3 jne ja kuvia.Ogg:n saa unohtaa.

Credo

• Vieras
« Vastaus #8 : 24.08.07 - klo:02.10 »
Juu mulle ainakin Pudasjärven Expertillä (Nimeltään Pudaskone)porukka kerto,että kyseinen laite on tehty varmuuskopioita varten tietokoneisiin,eikä musiikkiin kopiointin,niinkuin hifi laitteet.Ja että sillä ei voi nauhottaa musiikkia mitenkään päin.Oisko sit yks niistä SONYn kuuluisista suojauksista.????

Storck

• Vieras
« Vastaus #9 : 24.08.07 - klo:08.50 »
Valokaapelia kopiointiin käytänkin, tosin välillä DVD => MD, en ole vielä sotkenu tietokonetta kuvioihin mukaan.

Petri Järvisalo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivut
« Vastaus #10 : 24.08.07 - klo:12.07 »

Ahaa, pitääpä sitten päivitellä omaa tietämystä.. jotenkin olen ollut siinä uskossa että tuo musiikin just polttaminen olis suurimmassa osassa minidiskeistä estetty, siis etenkin käyttäen usb-väylää. Tai siis lähinnä soittimeen saa lähetettyä tavaraa mutta ei soittimesta koneelle.

Toimiikos se valokaapeli systeemi silleen, että se kopioi tosiaan biisin ihan muutamassa sekunnissa vai pitääkö biisi "soittaa" laitteelle.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Nakkis

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 24.08.07 - klo:12.54 »
Pitää "soittaa". Kyseessähän on siis ihan normaali optinen S/PDIF-liitäntä.