Se on tosiaan kiinni siitä että tarvitseeko niitä. Itse teen töitä Ubuntulla jossa on kaksi näyttöä (työpöytä siis venytetty kahdelle ruudulle, ikkunat maksimoituvat omille näytöilleen) ja silti tuntuu joskus, että neljä työtilaa on liian vähän, saahan noita tosin lisää jos tarvitsee...
Esim yhdessä työtilassa pyörii Thunderbird, skype sekä gaim, toisella on yleensä selain, gedit ja tuo "resurssienhallinta", kolmannella vmware tms...
Elikkäs kun kaikki ikkunat ovat aina samoilla paikoilla, pääsen huomattavasti nopeammin pikanäppäimillä työtiloja selaten esim tsekattua jonkin tilanteen jostain, kuin että tuolla taskbarintapaisessa olisi aina 50 ikkunaa postimerkin kokoisina kuvakkeina... varsinkin kun toisinaan tuo 50 ikkunaa ei ole liioiteltua...
Tarvetta siis on kun tarvitsee olla moneen paikkaan yhteydessä yhtäaikaa ja haluaa silti pysyä jotenkin edes kartalla siitä, mitä on tekemässä, normikäytössä ei liene välttämättömiä nuo.
Nimim. ergonomiafriikki