Kirjoittaja Aihe: Data DVD/CD pelastaminen  (Luettu 2235 kertaa)

Credo

  • Vieras
Data DVD/CD pelastaminen
« : 13.07.07 - klo:20.59 »
Itellä on yks DVD-levy (Backup) joka on täynna .ogg tiedostoja.No kuiteskin kun yritän siirtää kansioita koneelle,niitä ei sitten pystykkään siirtelemään, koska sitä ja sitä tiedostoa ei voi lukea.Levy kuiteskin toimii kun pukkaa asemaan ja biisit avaa Amarokilla.Siis kyseessä on Kubuntu.Dvdisaster lukee levyn virheettömänä,mutta en jaksais poltella uutta levyä. Mikäs lääkkeeksi?

Credo

  • Vieras
Vs: Data DVD/CD pelastaminen
« Vastaus #1 : 13.07.07 - klo:21.26 »
Eli joo huomasin tossa että yksikään kansio mikä on kyrillisilla kirjaimilla kirjoitettu ei toimi Amarokissa eikä koko Kubuntussa? Onpahan enne toiminut mitään ihmeempiä kikkailuja ja Gnome tunnistaa ja Rhythymbox soittaa.Amarok tekee näin.

Mä nyt kuiteskin haluaisin kirjoittaa biisien nimet miten ne kirjoitetaan.Mikäs neuvoksi?

Credo

  • Vieras
Vs: Data DVD/CD pelastaminen
« Vastaus #2 : 13.07.07 - klo:23.49 »
Eiks tohon oo lääkettä?Onx jokin Demux sydeemi asentamatta?Luulisin että .ogg toimii ihan itestään,mut taitaa olla noissa tiedoston nimissä vika kun ei toimi TAI siis tarkoitan että Kubuntussa vika kun noi tiedoston nimet ei kelpaa.Ubuntu käyttöjärjestelmä ihmisille.Entäs onko Kubuntusta siihen? Luulis saavan toimimaan?!!!Mutta miten? KDE:ssä on NIIIIN paljon hyviä ohjelmia,että ei kehtais Gnome:en palata ton takia ;)

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Data DVD/CD pelastaminen
« Vastaus #3 : 14.07.07 - klo:14.07 »
Toisin sanoen kone ei tykkää merkistöstä, joita käytät DVD:lläsi.

Ongelmaan auttanee se, että liittäessä vaihdat jonkun kivemman merkistön käyttöön.
(/etc/fstab tiedostossa on minulla cdrom0:lla  iso9660 käytössä.)

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Data DVD/CD pelastaminen
« Vastaus #4 : 14.07.07 - klo:14.38 »
Ongelmaan auttanee se, että liittäessä vaihdat jonkun kivemman merkistön käyttöön.
(/etc/fstab tiedostossa on minulla cdrom0:lla  iso9660 käytössä.)

ISO 9660 ei ole merkistö vaan standardi joka määrittelee erään CD- ja DVD-levyillä käytettävän tiedostojärjestelmän.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Data DVD/CD pelastaminen
« Vastaus #5 : 14.07.07 - klo:15.29 »
Ongelmaan auttanee se, että liittäessä vaihdat jonkun kivemman merkistön käyttöön.
(/etc/fstab tiedostossa on minulla cdrom0:lla  iso9660 käytössä.)

ISO 9660 ei ole merkistö vaan standardi joka määrittelee erään CD- ja DVD-levyillä käytettävän tiedostojärjestelmän.

Aivan :)
Merkistöstä epäilen kummiskin ongelman riippuvan. Ainakin ntfs-osioiden kaikki tiedostot eivät jokaisella merkistöllä toistu kaffeinessa. utf8 auttoi asiaan.