Kirjoittaja Aihe: Kiitos  (Luettu 2142 kertaa)

Lassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
    • Koiran ystävä
Kiitos
« : 11.07.07 - klo:13.42 »
Sepä se. Perustana on Debian, ja sen päälle olen päivittänyt Ubuntua. Tais tökätä siinä viime viikolla. Hymmm
En voi ajaa pitkäksi aikaa alas tuota palvelinta www.armottomat.com  Siellä on mm. mun paikkojen www.lomajukola.net domainit ja monet muutkin. Pitäis sitten vaihtaa ohjausosoitteet uudelleen,  ja se ei ole kyllä mikään helppo juttu.

Huomautan tässä välissä, että ei ole kaupallista toimintaa tämä. Valtakunnalisesti nuorten palvelin on

Pitää olla joku konsti hoitaa homma lennossa.

Kiitoksia ilkkak nikille. Jos liikut täällä Jämsässä päin, niin otapa yhteyttä. Jos niin kuin tarvitset kesäpaikkaa. Mulla on liikaakin, ja en käytä

J-P
p. 040 870 2955

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Kiitos
« Vastaus #1 : 11.07.07 - klo:14.14 »
Miten debianin päälle voi päivittää ubuntua ?


MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kiitos
« Vastaus #2 : 13.07.07 - klo:17.09 »
Miten debianin päälle voi päivittää ubuntua ?

Vaihtamalla aptin lähteet Ubuntun lähteiksi, laittamalla kädet ristiin ja toivomalla parasta?  ??? :o :-\

juyli

  • Vieras
Vs: Kiitos
« Vastaus #3 : 13.07.07 - klo:18.25 »
Vaihtamalla aptin lähteet Ubuntun lähteiksi, laittamalla kädet ristiin ja toivomalla parasta? 

Jeps. Näistä on ikäviä kokemuksia. Ainakaan Knoppixin kovalevyasennuksen (Debian-like) sai sotketuksi Debian-lähteillä. Samoin aiemmin Mepis-jakelu käytti Debian-lähteitä, jotka olivat jossakin välissä epäyhteneviä Debianin asennuslähteiden kanssa. Nykyisin Mepiskin perustuu Ubuntu-paketteihin.
Lähtökohtana siis fiksuinta käyttää jakelua ja sen omia asennuslähteitä.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Kiitos
« Vastaus #4 : 13.07.07 - klo:18.35 »
Lähtökohtana siis fiksuinta käyttää jakelua ja sen omia asennuslähteitä.

aivan totta. joskus ihan ensimmäisten ubuntujen kanssa päivittäminen debianista oli oikeasti mahdollista, koska silloin ubuntu oli vielä niin lähellä debiania. tosin ei sitä silloinkaan virallisesti tuettu.
Janne