Olen selailemalla aiempia keskusteluja päässyt langattoman verkkokortin (RaLink, ajuri rt61) WPA-salausten hakemisessa seuraavaan:
Perusongelma: Ralinkissä ei onnistu WPA-salaus. WPA:n saisi toimimaan kun asentaa windows-ajurit Ndiswrapperin avulla.
Ndiswrapperin sain toimimaan ystävän avulla. Ylläpitovalikkoon ilmestyi "Windows wireless drivers"-valinta. Kokeilemalla "Windows wireless drivers" kysyi minkä .inf -tiedoston haluan asentaa. En sis asentanut kun ei ollut vielä aennettavaa.
Olen imuroinut oikean win-ajurin pakettina. Saan sen puretuksi XP-puolella, mutta sen purkupaikkaa ei pysty win-asentajalla määräämään vaan se menee suoraan ajuritiedostoihin. Sieltä löytyy Ralink -kansio jossa on myös ajuri-kansio.
Ongelma nro 1: nyt jostain syystä valittaessa "Windows wireless drivers"-komento ylläpidosta avautuu kyseinen ikkuna hetkeksi ruutuun mutta häviää saman tien. Olen kokeillut uudelleenasennusta synapticilla mutta virhe ei poistu. (Ja ON KAI tuo ndiswrapperin komentovalinta ?)
Ongelma nro 2: Jos saan tuon edellisen ratkaistua niin mitä ajureita/paketti windows-ajureista pitää saada asennettua ja millä tavalla ? Löytyykö em. windowsin ajurit-kansiosta kaikki tarpeellinen ?
Järjestelmä: Ubuntu 7.04, ver 64AMD.