Kirjoittaja Aihe: Langaton sisäverkko  (Luettu 2146 kertaa)

Jula

• Käyttäjä
    • Profiili
Langaton sisäverkko
« : 09.07.07 - klo:14.24 »
Moro !!!

Olen rakentamassa kotiini langatonta sisäverkkoa, kokoonpano seuraava:
Pöytäkone, Kubuntu + Ubuntu, feisty molemmat
Pojan kannettava, tällä hetkellä Ubuntu 6.10, ajattelin päivittää Edubuntuun samalla kun yhdistän nettiin..
Työkone, kannettava, satunnaisesti, XP professional
Kysymys kuuluukin, onko jotain routeria, joka EI toimi Ubuntussa tai vastakkaisesti, mikä on todella helppo saada Ubuntuun ??

Kiitos jo etukäteen kommenteista ja leppoisaa kesää..

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Langaton sisäverkko
« Vastaus #1 : 09.07.07 - klo:17.48 »
Moro !!!

Pojan kannettava, tällä hetkellä Ubuntu 6.10, ajattelin päivittää Edubuntuun samalla kun yhdistän nettiin..
Kysymys kuuluukin, onko jotain routeria, joka EI toimi Ubuntussa tai vastakkaisesti, mikä on todella helppo saada Ubuntuun ??

Langattomalla routerilla ei ole niin merkitystä. Tärkeämpiä ovat noi langattomat verkkokortit ja niiden tuki linuxissa. Onko kortteja jo hankittu vai hankkimassa? Esimerkiksi tuolta lisätietoja piirisarjatuki-jutuille:

http://linux.fi/index.php/Langattomat_verkkolaitteet
« Viimeksi muokattu: 09.07.07 - klo:17.50 kirjoittanut timbba »

Jula

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.07.07 - klo:19.43 »
Olen vasta hankkimassa, eli olin ajatellut hoitaa asian noilla USB-liitännäisillä vastaanottimilla...

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.07.07 - klo:19.57 »
Moro !!!

En usko että tukiaseman yhteen sopivuus on ongelma, mutta jos asunnossa on paljon kerrosalaa ja seiniä välillä tai muuten haluat kantamaa niin itse olen todennut Linksys:n laitteet yhdeksi varmaksi vaihtoehdoksi. muitakin hyviä varmasti on ja tietysti tuo linksys on iso sinin möhkäle verrattuna esim buffaloon, mutta kantamaltaan parempi (omien testien perusteella samassa asunnossa kokeiltu linksys, buffalo sekä lafonera ja kantamat meni tuossa järjestyksessä molemmat linksys sekä buffalo ihan hyviä linksys piirunverran parempi).