Kirjoittaja Aihe: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa  (Luettu 3047 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« : 13.06.07 - klo:01.35 »
eli asentelin tuohon vanhaan romuun kokeeksi puhtaan xubuntu(7.04), mutta xfce4-terminal (tai miten se kirjoitetaan en ole sillä koneella nyt) aiheuttaa käyttäjän ulos kirjautumisen joka kerta. olisiko vinkkejä?

kysytään samaan hengen vetoon vielä hiukan ohi aiheen...

onko kde vai gnome kevyempi? kerkesi mennä jo hermot tuon xfce:n kanssa... varsinkin sen työkalujen kans voi johtua siitä että olen tottunut liikaa gnomen työkaluihin.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« Vastaus #1 : 13.06.07 - klo:10.48 »
olen nähnyt täällä joitakin väittämiä, että kde käyttäisi vähemmän muistia kuin gnome. sitten joku gnomen ystävä älähtänyt. no mielipideasioita. mutta jospa virittelisit vaikka jonkun ikkunamanagerin. Esimerkiksi openbox johon on viritelty käynnistymään esim kicker ja kdesktop on paljon keveämpi kuin perus-KDE. Openbox oppaan keskustelussa saa hyvin vinkkejä.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« Vastaus #2 : 13.06.07 - klo:11.06 »
olen nähnyt täällä joitakin väittämiä, että kde käyttäisi vähemmän muistia kuin gnome. sitten joku gnomen ystävä älähtänyt. no mielipideasioita. mutta jospa virittelisit vaikka jonkun ikkunamanagerin. Esimerkiksi openbox johon on viritelty käynnistymään esim kicker ja kdesktop on paljon keveämpi kuin perus-KDE. Openbox oppaan keskustelussa saa hyvin vinkkejä.
juu... no katsotaan vielä jos vaikka saisin tuon xfce:n toimimaan... pyörii tuolla koneella gnome ihan siedettävästi, mutta voisi tuota n.500 MHz celeronia hiukan säästellä.

ja olisiko jollain ideoita sen konsolin kanssa?

@veccus

  • Vieras
Vs: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« Vastaus #3 : 20.06.07 - klo:18.14 »
Onkos ongelmaan löytynyt ratkaisua?
Itse törmäsin samaan... ja aloittelijana ei oikein osaa mitään tehdä...  :(

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« Vastaus #4 : 20.06.07 - klo:18.59 »
Onkos ongelmaan löytynyt ratkaisua?
Itse törmäsin samaan... ja aloittelijana ei oikein osaa mitään tehdä...  :(

Purkkaratkaisu: asenna joku toinen terminaali (aterm, eterm, xterm onhan noita) ja vaihda se XFCE:n oletusterminaaliksi.

@veccus

  • Vieras
Vs: Xubuntun virtuaali konsolin kans ongelmaa
« Vastaus #5 : 20.06.07 - klo:19.03 »
Purkkaratkaisu: asenna joku toinen terminaali (aterm, eterm, xterm onhan noita) ja vaihda se XFCE:n oletusterminaaliksi.

Mitenkäs se tehdään?
Ja voiko joku suositella jotain terminaali noista?