Kirjoittaja Aihe: Kirjautumisonkelma  (Luettu 2589 kertaa)

sinito2

• Käyttäjä
    • Profiili
Kirjautumisonkelma
« : 06.06.07 - klo:15.04 »
Laitoin Ubuntuun sala- ym muita sanoja kyselemättömän kirjautumisen päälle. Ubuntu  ymmärsi asian väärin eikä avaudu ollenkaan. Pääseekö recovery modesta jotenkin ohjelmaan enää ikinä, ja saako koko salasanasysteemiä vaikka pois kokonaan?

peran

• Vieras
Vs: Kirjautumisonkelma
« Vastaus #1 : 06.06.07 - klo:15.16 »
Siis Ubuntussa - et Kubuntussa.

Ubuntussa saa kirjautumisen automaattisesti jollekin käyttäjälle, ja myös kirjautuessa poistettua salasanan kyselyn (kuten myös Kubuntussa), mutta mitä siis tarkkaanottaen teit, kun ei ilmeisesti toimi?

Ei siis ilmeisesti tule kirjautumisikkunaa ollenkaan.

Recovery-tilassa voit kirjoittaa:
Koodia: [Valitse]
login <oma_tunnuksesi>
Jonka jälkeen voit kirjoittaa:
startx, jolla avaat X:n l. pääset graafiseen tilaan.

Siellä voinet muuttaa takaisin asetuksesi alkuperäiseen.

PkT

• Vieras
« Vastaus #2 : 06.06.07 - klo:16.07 »
Eihän ton pitäis mitään ongelmaa tuottaa.Itellä oli Ubuntussa joka kerta automaattinen kirjautuminen päällä.Kubuntussa on tuottanut ennen vaikeuksia,mutta nyt on toiminut sekin vallan mainioisti.Mites ton säätelyn sitten itse teit?Vai onx tossa kyse kokonaan joku että ei kysy enään mitään salasanoja missään tilaanteesssa.

sinito2

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.06.07 - klo:16.54 »
Eihän ton pitäis mitään ongelmaa tuottaa.Itellä oli Ubuntussa joka kerta automaattinen kirjautuminen päällä.Kubuntussa on tuottanut ennen vaikeuksia,mutta nyt on toiminut sekin vallan mainioisti.Mites ton säätelyn sitten itse teit?Vai onx tossa kyse kokonaan joku että ei kysy enään mitään salasanoja missään tilaanteesssa.

Tein laittamalla rastin ruutuun kohtaan ,salli esteetön kirjautuminen, silloin kun Ubuntu aukesi vielä kirjautumalla.
Sitten Ubuntu paiskasi järjellä ja lakkasi käynnistymästä.

PkT

• Vieras
« Vastaus #4 : 07.06.07 - klo:23.52 »
Hmm kivaa.Ite oon pistänyt ton päälle sieltä Ubuntu 4.10 asti joka kerta ja kun uudempaa oon asentanut.ongelmaa ei oo koskaan ilmennyt.Ainakaan Ubuntun kaa.Vähän samanlaiset ongelmat on liittynyt itellä Kubuntuun,mutta sekin nykyään toimii hyvin :)

sinito2

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.06.07 - klo:10.32 »

Testasin seuraukset tuosta Ota esteettömyys käyttöön kirjautuessa kohdasta ja samoin kävi kuin sinullakin. Mutta onneksi olin jo keksinyt ratkaisun joka toimi ainakin minulla.
Se on seuraava: Valitse recovery mode käynnistysvalikosta. Kirjoita komento:
startx Kuten peran jo kehoitti. Kun olet graafisessa tilassa valitse Places -> Computer -> File System -> etc -> gdm -> gdm.conf-custom  Tätä tiedostoa muokataan seuraavasti. Etsi kohta [daemon) joka näyttäneen tältä.

[daemon]
GtkModulesList=gail:atk-bridge:/usr/lib/gtk-2.0/modules/libkeymouselistener:/usr/lib/gtk-2.0/modules/libdwellmouselistener
AddGtkModules=true

Nysse toimii. Kiitoksia neuvoista.
Poista kaikki tuo muu teksti, niin että jäljellä on pelkkä [daemon]  Eli [daemon] ja seuraavan [security] välillä ei ole tekstiä.
Tallenna ja sulje ikkunat.
Kirjaudu ulos ja kirjoita komento:
reboot Ja uudelleen käynnistyksen jälkeen pitäisi toimia normaalisti. (Ainakin minulla toimi.)