Kirjoittaja Aihe: Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma  (Luettu 2985 kertaa)

Rdma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma
« : 08.12.05 - klo:16.20 »
1. Asensin fgrlx ajurit (ATI radeon 9600 XT) ja sen jälkeen resoluutio muuttu 1280x1024 vaikka conffeissa on vieläkin vaihtoehtona 1600x1200, mutta sitä ei tule näkyviin resoluutio valikossa. Mitenkäs saisi ratkastua?

2. Enemy territoryssä ei mitkään tiedostot pysy tallessa, kun luon alussa profiilin, se ei jää sinne, ja kun laitan "enable punkbuster" se ei myöskään toimi. Syy on varmaan oikeuksissa koska localhost:ssa kun yritän pelata, tulee ilmoitus "ei voida kirjoittaa hungusake.dat" Eikä onnistu lataamaan mitään tiedostoja. Eli miten saisin ET:lle sudo oikeudet?
« Viimeksi muokattu: 08.12.05 - klo:17.46 kirjoittanut Rdma »

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Re: Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma
« Vastaus #1 : 09.12.05 - klo:15.09 »
Tuosta 2 kysymyksestä oon miettiny samaa että miksi se ei lataile niitä tiedostoja ja miksi ne ei pysy tallessa. Mutta tiedä oliko se sitten vain tuuria vai auttoiko se kun aloitin pelaamaan enemy-territorya niin kirjoitin:

sudo /home/käyttäjänimi/enemy-territory/et

-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa

moonstone

  • Vieras
Re: Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma
« Vastaus #2 : 09.12.05 - klo:15.17 »
Ainakin itse olen asentanut tuon pelin ihan sudolla, ja pelin conffit tallentuu kotikansioon .etwolf (kannattaa katsoa, onko teillä sinne kirjoitusoikeudet, jos ei ole ota se kansio omistukseesi näin)

Mene kotihakemistoosi ja kirjoita.
Koodia: [Valitse]
sudo chown omatunnus.omatunnus .etwolf

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma
« Vastaus #3 : 09.12.05 - klo:15.37 »
Hehheh ei ehkä turvallisin keino mutta itse olen mokomalle pelille vauhtanut kansiosta /usr/local/games/enemy-territory kaikkiin tiedostoihin itselle oikeudet:
Koodia: [Valitse]
sudo  nautilus /usr/local/games/enemy-territory/
sieltä vaan sitten hiiren kakkosella oikeuksien siirto itelle... Tosin peli kyllä tekee käyttäjän kotikansioon omat konffit, eli kannattaa tehdä kuten moonstone sanoi jatarkastaa oman /home/user_name/.etwolf/ kansion oikeudet. :P
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Käyttöoikeus- ja resoluutio ongelma
« Vastaus #4 : 09.12.05 - klo:15.52 »
2. Enemy territoryssä ei mitkään tiedostot pysy tallessa, kun luon alussa profiilin, se ei jää sinne, ja kun laitan "enable punkbuster" se ei myöskään toimi. Syy on varmaan oikeuksissa koska localhost:ssa kun yritän pelata, tulee ilmoitus "ei voida kirjoittaa hungusake.dat" Eikä onnistu lataamaan mitään tiedostoja. Eli miten saisin ET:lle sudo oikeudet?

ei hyvänen aika... pelejä ei todellakaan ole syytä ajaa rootin oikeuksin, kuten ei mitään muutakaan softaa ilman hyvää syytä. miltei kaikki pelit toimivat siten, että kirjoitusoikeuksia vaativat tiedostot sijoitetaan käyttäjän omaan kotihakemistoon ja nekin joissa tuo ei riitä (NWN) homma hoidetaan ryhmillä joille annetaan tarvittavat oikeudet (yleensä pelien yhteydessä games on hyvä valinta) ja joihin käyttäjät joilla on oikeus pelata liitetään.

minusta kyllä ET:llä ei itsellään ollut mitän tuollaista ongelmaa.
Janne