Kirjoittaja Aihe: Windows NT...  (Luettu 1885 kertaa)

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Windows NT...
« : 09.12.05 - klo:13.05 »
päälle Ubuntu Breezy????????? Voiko asentaa päälle vai tarviiko muita toimenpiteitä??? Kiitollinen ohjeista olen minä. Ja, miten pahus siitä saa ulos jotain järjestemätietoja joita voi tässä antaa kun kysyy neuvoja??? Prossun saa mutta emolevyt yms????
# 21712

juyli

  • Vieras
Re: Windows NT...
« Vastaus #1 : 09.12.05 - klo:13.14 »
Voiko asentaa päälle vai tarviiko muita toimenpiteitä???

Asennuksen yhteydessä levy osioidaan. Tämä operaatio poistaa NT:n levyltä, jos niin halutaan.
Linux tarvitsee siis vähintään kaksi osiota: / juuri-osio, jolle systeemi asennetaan ja swap-osio n. 2x RAM. Lisäksi näille osiolle asennus tekee tiedostojärjestelmän esim. ext3/ext2/Reisefs jne. jne.

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: Windows NT...
« Vastaus #2 : 09.12.05 - klo:17.58 »
Asennuksen yhteydessä levy osioidaan. Tämä operaatio poistaa NT:n levyltä, jos niin halutaan.
Linux tarvitsee siis vähintään kaksi osiota: / juuri-osio, jolle systeemi asennetaan ja swap-osio n. 2x RAM. Lisäksi näille osiolle asennus tekee tiedostojärjestelmän esim. ext3/ext2/Reisefs jne. jne.
Lainaus

No, ehdinpä täsä jo touhuamaan... olin saanut siis koneen jossa NT käyttis. Poistin sen kovalevyn koneesta. Otin vanhasta koneestani kaksi kovalevyä joissa toisesa oli XP ja toisessa Ubuntu Hoary. Asensin ne uuteen koneeseen. Masteriksi XP ( niinkuin oli vanhassa koneessa) ja slaveksi Ubuntu Hoary ( niinkuin vanhassa koneessa) Ei aukea kumpikaan...   ??? .... voisiko joku ehdottaa jotain mikä sallisi noiden toiminnan. BIOSissa säädin ainoastaan käynnistysjärjestyksen ja sen että huomioisi usb tikut. Tosiaan vanhassa koneessa oli niin että käynnistäessä ensimmäiseksi järjestelmä ehdotti ubuntua..joka käynnistyikin itsekseen jos ei valintaa tehty itse. ja sillai taas. kiitos jos saan apuja. Koska sitten kun tuo on kunnossa niin sitten pääsen ( mahdollisesti) Breezyn päivitykseen  : )
# 21712