Kirjoittaja Aihe: Canon Pixma MP170 (en saa edes turboprintintiä toimimaan)  (Luettu 2654 kertaa)

papukaija

• Käyttäjä
    • Profiili
Eli omistan tuon canonin monitoimi laitteen. Laite toimi mainiosti; printtaus ja skannaus. Printtaus gutenprintillä (ja printteriksi smartbase 150). Tämä onnistui edgyssä. Ainut mitä olen saanut feistyssä toimimaan on skannaus.  Toisaalta  en saa edes turboprintintiä toimimaan, vaikka laitteeni on tuettu. Auttakaa.
   Ei kai minun tarvii vain tämän takia siirtyä takaisin wintoosan puolelle?

Heikki Mäntysaari

• Käyttäjä / tiedottaja
    • Profiili
Vs: Canon Pixma MP170 (en saa edes turboprintintiä toimimaan)
« Vastaus #1 : 08.05.07 - klo:21.46 »
En osaa sanoa, mutta olen itsekin yrittänyt saada kyseistä tulostinta toimimaan, kerro jos keksit ratkaisun :)

Miten tuota Gutenprintin ajuria edes pitäisi käyttää, ainakaan KDE:n tulostinvelhossa ei näytä olevan mitään siihen viittaavaa.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

papukaija

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Canon Pixma MP170 (en saa edes turboprintintiä toimimaan)
« Vastaus #2 : 08.05.07 - klo:22.23 »
Ainakin gnomessa menee näin:
Printterin lisäys velhoon:  ensin  valitaan löytyneistä tulostimista se canon mp170,en tiedä pitäisikö ottaa "canon mp170 with feedback"juttu vai ei,sitten "seuraavalta sivulta" tulostimeksi valitaan smartbase 150  (tai jotain tuohon suuntaan ja ajuriksi "high quality gutenprint printer driver" tyylinen. En oo käyttäny kde:tä joten jää helppi lyhyeksi.
Tämä ylläoleva toimii sitten edgyssä.

Luin muuten, että tuo printteri toimisi gutenprintin cvs versiolla. Mites asennetaan (tavallinen gutenprint on  ubuntussahan  oletuksena asennettuna)?