Kirjoittaja Aihe: Osiointi ongelma 7.04 asennuksessa?  (Luettu 1666 kertaa)

kmäki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Osiointi ongelma 7.04 asennuksessa?
« : 07.07.07 - klo:15.29 »
Terve!

Olen pienen tauon jälkeen taas ajatellut kokeilla ubuntua, mutta vanhassa koneessani (800MHz + 512Mt) asennus keskeytyy osiointi kohtaan. Eli kun laitan CD:n koneeseen kaikki menee ihan hyvin ubuntu käynnistyy ja voin aloittaa asennuksen. Sitten osiointi kohdassa, jossa pitäisi olla kohdat opastettu, ohjattu - kätyä koko levyä ja osioi itse, tässä kohdassa minulla näkyy vain osioi itse. Tästä pääsee kyllä vielä eteen päin seuraavaan ruutuun, mutta siihen homma sitten tyssää eli siinä ei voi tehä enää mitään? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja mahtaako raudassa jo olla vikaa?

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Osiointi ongelma 7.04 asennuksessa?
« Vastaus #1 : 07.07.07 - klo:16.53 »
voin aloittaa asennuksen. Sitten osiointi kohdassa, jossa pitäisi olla kohdat opastettu, ohjattu - kätyä koko levyä ja osioi itse, tässä kohdassa minulla näkyy vain osioi itse. Tästä pääsee kyllä vielä eteen päin seuraavaan ruutuun, mutta siihen homma sitten tyssää

No osioitko? Ainakin se root- osio eli / pitää löytyä, ja formatoituna. Swap- osiokin erittäin tarpeellinen.

Hig

kmäki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Osiointi ongelma 7.04 asennuksessa?
« Vastaus #2 : 08.07.07 - klo:15.49 »
Ei sitä pystynyt osioimaan eli siinä luki vain, että osioi itse ja mitään ei pystynyt tekemään. No syykin selvisi eli edellisellä kerralla, kun olin jotain osia vaihtanut niin kiintolevyn liittimet olivat jääneet irti   :D Eli nyt pelittää ihan hyvin muuten paitsi, että kone täytyy sammuttaa virtanapista, kun se ei itsellään sammu. Onko kenelläkään epäilyjä miksi?