Voisiko joku tosiaan selittää, mitä ovat ne kiistattomat edut kirjautumisesta esimerkiksi minulle. Minusta on ihan älytöntä, että tavallisen mattimeikäläisenkin pitäisi valita vahva salasana ja vielä muuttaa sitä silloin tällöin. Minusta salasanan vaihtelemisesta ei ole juuri mitään hyötyä, jollei tee sitä suunnilleen joka päivä ja siihenhän harva ryhtyy.
Minun mielestäni esimerkiksi työpaikallani salasanojen pakollinen kuukausittainen vaihtaminen on vähentänyt tietoturvaa. Jos salasanaa ei tarvitsisi vaihdella ihmiset viitsisivät keksiä parempia salasanoja ja opettelisivat ne ulkoa. Nyt salasanaksi keksitään aina jotain helposti muistettavaa, esimerkiksi kulloinkin meneillään olevan kuukauden nimi tai sitten salasana kirjoitetaan muistiin lapulle, joka löytyy näppäimistön alta.
Minulla on Ubuntussa kirjaimista ja numeroista muodostuva salasana, joka ei tarkoita mitään, mutta minulla on automaattinen kirjautuminen käytössä. Vaikka Linux olisikin monen käyttäjän järjestelä, minun koneellani sitä ei käytä, kuin minä.
Muke