Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lukutoukka

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Laitealue / Hiljainen ja halpa kone
« : 27.08.09 - klo:17.12 »
Eli tarkoituksena olisi rakentaa kone, joka olisi hiljainen ja halpa. Hintakatoksi tulisi 200€. Eli koneen pääasialliseksi tarkoitukseksi tulisi olla käytettävissä pienenä kotipalvelimena. Siinä pitäisi myös saada 99% tuki linuxeille ilman suljettua lähdekoodia. Toivottavasti tämänlainen kone löytyisi...

2
Laitealue / Prosessorin tuuletin pienemmille kieroksille?
« : 12.05.09 - klo:16.50 »
Eli ongelmana on ollut kaikilla koneillani, että miten tuota kyseistä asiaa pääsee säätämään, kun Ubuntussa se aina pyörii täysillä? Eli mitä tässä pitäisi nyt tehdä, jotta tuon saisi säädettyä?

3
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 01.02.09 - klo:18.14 »
Täällä nyt fglrx ajuri pelittää ja kaikki toimii täydellisesti, syytä en tiedä, kun en mihinkään koskenutkaan...

4
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 24.12.08 - klo:13.02 »
Okei, kiitti

EDIT: Ei auttanut, sillä käynistyi siltikkin kokoruutu tilaan ja oli yhtä pikselimössöä
EDIT2: 3d toiminnolla shakki toimii täysin, eli kokoruututilassa se vika taitaa olla...

5
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 24.12.08 - klo:12.48 »
Ei onnistunut, väitti, että kyseistä tiedostoa ei löydy...

6
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 23.12.08 - klo:19.19 »
Tuollaisen syötteen saan, kun antamasi jutun syötän konsoliin: (glxinfo | grep direct)

direct rendering: Yes

Teeworldsin syötettä en voi laittaa, kun sitä ei ehi ottaa ylös ja on kyllä vaikeata sammuttaa ohjelmaa, kun se näkyy pelkkinä viivoina...

7
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 23.12.08 - klo:15.33 »
Kun asensin ubuntun se itse huomautti fglrx ajursita ja asensin sen sitten laiteajurit toiminnolla.

8
Pelit / Vs: fglrx ajuri ei pelitä
« : 23.12.08 - klo:12.32 »
Ei auttanut, pelkkää mössöä koko grafiikka nyt. Ainoa, joka edes hieman toimi oli winen kautta half life 2, joka myös kaatui alun jälkeen... eli mitä pitää tehdä?

9
Pelit / fglrx ajuri ei pelitä
« : 22.12.08 - klo:17.58 »
Eli nyt kun päätin testata pelata linuxilla, niin avasin Teeworlds pelin ja se oli yhtä viiva sotkua. Tämän jälkeen poistin käytöstä fglrx ajurit ja peli avautui normaalisti, mutta nyki älyttömästi, eli miten tuon fglrx ajurin saa toimimaan oikein? Näyttiksenä integroitu Ati radeon x1200.

Muu käyttö toimii taas normaalisti, paitsi myös videoissa tekee saman tempun...

Kiitoksia jo etukäteen avusta.

EDIT: Käytän Ubuntun 8.10 versiota.

10
Okei, kiitoksia tiedosta, mutta en kuitenkaan tajunnut tuota. Eli voisiko joku näyttää tällä pienellä koodillani miten tuo koodi jaetaan ja laitetaan toimimaan makefilen kautta? Eli toivon, että tuo Peli luokka laitettaisiin omaan tiedostoon ja sitten koko systeemi kääntymään makefilen kautta. Toivottavasti ei oo liikaa pyydetty.

Koodia: [Valitse]
#include <ncurses.h>

class Peli //Pääohjelman luokka
{
int syote; //Näppäimen painallus
int lopeta; //kertoo, että onko ohjelma lopetusvalmis
public:
Peli(); //Alustaa yllä mainitut asiat
void Aja(); //Ohjelma ajetaan tässä
void LueSyote(); //Syötteiden luku
int Lopeta(int syote, int merkki); //Ohjelman lopetuksesta huolehtiva toiminto palauttaa 1 jos lopetetaan
};

Peli::Peli() //Pelin tietojen alustus
{
syote = 127;
lopeta = 0;
}

/////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////

void Peli::Aja() //Toiminto, johon kaikki lopulta liitetään.
{
do
{
//PIIRETÄN PELI

//TOIMINNOT
LueSyote(); //Luetaan pelaajan antamat syötteet

lopeta = Lopeta(syote,113); //Lopettaa ohjelman, jos painetaan q

}
while (lopeta == 0);
}

//////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////

void Peli::LueSyote() //Lukee näppäimistön syötteet
{
syote = getch(); //Luetaan syöte
}

//////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////

int Peli::Lopeta(int syote, int merkki) //Hoitaa pelin sulkemisen ja tallentamisen
{
if(syote == merkki)
{
return 1;
}
return 0;
}

//////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////

int main (int argc, char** argv)
{
//ALUSTETAAN NCURSES TOIMIMAAN
initscr(); //Siirytään käyttämään cursesia
keypad(stdscr,TRUE); //Otetaan nuolinäppäimet käyttöön
raw (); //Näppäimet suoraan käyttöön, ei puskurointia
start_color(); //Värien käyttö otetaan päälle
curs_set(0); //Poistetaan tekstikursori näkyvistä
noecho(); //ei piiretä syötettyä tekstiä näytölle

//ITSE OHJELMA
Peli paaohjelma;
paaohjelma.Aja();

//LOPETETAAN OHJELMA
endwin(); //Suljetaan curses tila
return 0;
}

11
Kiitoksia tiedosta, tässä vain se, että koneeni ei ole suoraan kiinni netissä, vaan se on ainoastaan kiinni läppärissäni ristiinkytketyllä kaapelilla. Eli onko mahdollista ladata kannettavalleni noita paketteja ja sitten hakea ne vain sieltä?

12
Okei, millä levyllä tuo on vai osaako joku selittää, mitä mikäkin levy sisältää?

13
Noniin, nyt debian on koneessa ja toimii kuin unelma, mutta mikä siinä komentorivissä korvaa sudo komennon, tuotti pientä päänvaivaa, kun ei niitä komentoja päässyt käyttelemään, vaan piti käyttää super useria.

14
okei, kiitti, taidanpa sitten polttaa tuon debianin 1 cd:n, senhän pitäisi asentaa käyttöjärjestelmän kriittisimmät kohdat? Miten sitten nuo muut sisältävät?

15
hmm... mikä on tuo Debianin minimi asennus, sillä kun katsoin debianin sivuilta, niin siellä oli ainoastaan koko järjestelmä... taidanpa kokeilla debiania, kunhan jostain löydän sen minimiasennuksen...

16
Eli haen mahdollisimman kevyttä jakelua.

Tarvittavat ominaisuudet:
1. Pienikokoinen ja vähän muistia syövä
2. Konsolipääte, ei graafista käyttöliittymää (ei tarvetta)
3. Ncurses ja perus c/c++ kirjastot toimivat
4. Nopea käynnistymään
5. Etäkäyttömahdollisuus ja lähiverkkoon toiminta (crossover kaapelilla läppärin ja koneen välillä...)
6. Ei tarvitse internet:iä asennuksessa, vaan uudet ohjelmat pystyy siirtämään lähiverkon välityksellä/cd:llä.

Tuossa taisivat olla tärkeimmät ominaisuuteni ja tietoa, niin kone tulee pyörittämään vain yhtä tällä hetkellä pientä c++ koodattua ohjelmaa. Tässäpä taisivat olla kaikki kysymykset sitten.

Tässä ei tietenkään tarvitse olla sitten edes paketinhallintaakaan, sillä voin itsekin kääntää ohjelmat lähdekoodista.

17
noniin nyt ajattelin kääntää koodin, eli miten se tapahtuu makefile:n kautta? Itse en tajunnut sitä, vaikka luinkin tuon ohjeen. Muutes toimiiko linuxissa c++ modularisointi samaan tapaan kuin windowsissa (paitsi niiden riippuvuusteen muodostus tai mitä nyt onkaan, linkitys jne...)

18
Mieti myös vielä yhteen kertaan ohjelmointikielen valintaa. C++ on moneen sovellukseen kohtuuttoman raskas ja vaikeaselkoinen. Tällä hetkellä se on niin sanottu teollisuusstandardi, mutta saat etumatkaa, jos nyt onnistut valitsemaan sen, joka viiden vuoden päästä on samassa asemassa.

No c++ harjoittelen siksi, että itsellä on sitä käsittelevä opus ja osaan siitä jo perusteet (sekä olio-ohjelmoinnin perusteet...). Jos tiedät paremman ohjelmointikielen, niin kerro ihmeessä. Mielellään samanlainen kieli sen pitäisi olla, kuin c++.

19
Kiitoksia tiedosta, taidanpa testata noita, mikä olisi KDE työpöydälle hyvä editori, siis hyvin varustettu?

20
Eli ajattelin siirtyä koodaamisessa linux puolelle, joten mitä täällä tarvitaan ja mitkä ovat editoreina. Sekä tietenkin, miten ohjelma käännetään.

Haluaisin myös saada hyvät kirjastot roguelike pelin ohjelmointiin, jotta pääsen alkuun, eikä kirjastojen etsimisessä mene aikaa. Myös olisi hyvä tietää, mitä suurimpia eroja on windows puolella ohjelmoinnista siirtyminen linux puolelle.

Toivottavasti tämä oli tarpeeksi selkeä viesti...

Sivuja: [1] 2 3 4