Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: JPK1990 - 29.03.06 - klo:22.04
-
höpinätä...
[MUOKATTU]
-
En tunne kumpaakaan rajapintaa tarkemmin, mutta eikö OpenGLää pitäisi verrata ennemmin Direct3D kuin DirectDraw rajapintaan? Jälkimmäinen on käsittääkseni 2D grafiikalle.
-
näinhän se on :) kukaan ei tiedä asiasta
-
OpenGL:än on yksinkertaisesti oltava parempi!
Niin noh ..
(Tässä pelimoottori, mikä käsittääkseni hyödyntää uusia DX10 ominaisuuksia
http://www.gametrailers.com/download.php?id=9882&type=mov&f=)
Vistassahan ovat tuota openGLää kenties hidastelemassa :D
Juu olihan noiat huhuja aikanaan liikkeellä, mutta kyllä tämän hetken tietojen mukaan ihan täydellä teholla mukana.
http://blogs.msdn.com/kamvedbrat/archive/2006/02/22/537624.aspx
-
OpenGL:än on yksinkertaisesti oltava parempi!
Niin noh ..
(Tässä pelimoottori, mikä käsittääkseni hyödyntää uusia DX10 ominaisuuksia
http://www.gametrailers.com/download.php?id=9882&type=mov&f=)
Vistassahan ovat tuota openGLää kenties hidastelemassa :D
Juu olihan noiat huhuja aikanaan liikkeellä, mutta kyllä tämän hetken tietojen mukaan ihan täydellä teholla mukana.
http://blogs.msdn.com/kamvedbrat/archive/2006/02/22/537624.aspx
DX10, mitä uutta? lisää vertteksiliukuhihnoja?
No voe olin jo gimpillä vääntämässä mahtavaa vista mainosta pelaajille.
-
JES JES!!! OpenGL kehitettiin ensimmäisenä! ;D
-
JES JES!!! OpenGL kehitettiin ensimmäisenä! ;D
toki ja vielä ihan muuhun tarpeeseen kuin mihin sitä nykyään käytetään.
-
Nonii, toi ray tracing säikäytti. Onko olemassa valmista kirjastoa mallien lataamiseen tiedostosta?
Mitä OpenGL ei sisällä?
• Nämä toiminnallisuudet täytyy ohjelmoida itse, tai
käyttää valmiita, OpenGL:n päällä toimivia kirjastoja
1. Scene Graphit
– OpenGL ei sisällä pysyvää tietorakenetta malleista ja niiden
sijainneista, joka säilyisi piirtokertojen välissä
Tällaista rakennetta kutsutaan nimellä scene graph
–
2. Mallien lataaminen
– OpenGL ei osaa ladata kolmiulotteisia malleja tiedostoista
3. Ray Tracing
OpenGL ei tue Ray Tracingia, eli kuvan muodostamista
–
valonsäteiden polkuja seuraamalla
– Ei toteutettavissa OpenGL:llä
-
Eikös toi scene graphit ole toteutettu ajuri tasolla vai?
-
Tarvitseeko GLUT mitään omia ajonaikaisia kirjastoja? Siis muita paitsi ne perus GL:ät, mesa jne.
Mitens toi lisenssi kun ei ole GPL niin kui sitte se jossa sitä on käytetty niin voiko se olla GPL tai maksullinen?
-
(Tässä pelimoottori, mikä käsittääkseni hyödyntää uusia DX10 ominaisuuksia
http://www.gametrailers.com/download.php?id=9882&type=mov&f=)
Tässä uutta kuvaa pelistä (DX10). Menee jo hivenen ohi aiheesta, mutta näitä kelpaa katsella ..
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/04/20/crysis_new_screenshots/1.html
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/04/20/crysis_new_screenshots/2.html
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/04/20/crysis_new_screenshots/3.html
"Crysis will be one of the first titles to use DirectX 10, which will be available exclusively on Windows Vista, though it is currently running on DirectX 9 and existing hardware. In a recent interview with CVG, Bernd Diemer from Crytek had this to say:
Everything you've seen has been running on DX9 and normal hardware you can get in the shops right now. It's all normal spec and doesn't even use a dual processor or anything like that, we don't have any special graphical hardware inside these boxes. However, with DX10 and a dual core CPU, you're going to see something very special indeed.
When we compare Far Cry to Crysis we're talking about two to three levels better in terms of generations, but if you compare DX 9 to DX10 it's at least a generation better, so there's a tangible difference, visually as well as from the intensity. "
Pelistä saadaan varmasti ensi kuun E3-messuilta pelivideota, joten mielenkiinnolla tässä odotellaan ..
Saa nähdä mitä kaikkea Vista DX10 ominaisuuksia Vista tulee hyödyntämään työpöydällä. Wobly windowssit yms. demosivat jo 2003.
-
Ihan hienoja :) mitä uutta tuossa on verrattuna edelliseen kuin tuo numero?
high dynamic range(HDR)?
-
Ihan hienoja :) mitä uutta tuossa on verrattuna edelliseen kuin tuo numero?
high dynamic range(HDR)?
Googlella varmaan löydät lisää kaikenlaista "faktaa" nopeastikin, mutta tässä jokunen
linkki:
http://tinyurl.com/meweg/
http://tinyurl.com/oxyfq/TWPR05007_WinHEC05.ppt
http://tinyurl.com/nb5ah
http://tinyurl.com/lbgrn
-
En tajua noista oikein mitään, ohjelmoidut liukuhihnat olivat jo versiossa 9 :-/ eli...
-
En tajua noista oikein mitään, ohjelmoidut liukuhihnat olivat jo versiossa 9 :-/ eli...
Aiheesta löytyy kirjallisuuttakin kyllä rutkasti. Kannattaa lueskella huolella, että noista
enempi myös oppisi ymmärtämään.
-
No jaa.... tuskin luen jonkun kirjan sen takia että saisin selville mitä uutta directX 10 sisältää :-\ ja vielä enkuks...
-
No jaa.... tuskin luen jonkun kirjan sen takia että saisin selville mitä uutta directX 10 sisältää :-\ ja vielä enkuks...
Niin no menasin ennemminkin, että olisi hyvä lukea aiheesta, että ymmärtäisi mitä kaikki ominaisuudet todella käytännössä merkitsevät. Aiheesta löytyy varmastikin kirjoja myös suomeksi.
-
Höpinätä WPF:stä.
http://blogs.msdn.com/greg%5Fschechter/
http://download.microsoft.com/download/e/a/6/ea6997ae-a0ca-4b60-afaa-db3cb9c85c74/WPF_Core_Arch_Final.wmv
-
... :-\
-
... :-\
Noh, mitä mielessä? :)
Microsoft on kuulemma siirtämässä peliä "EVE Online" tukemaan DX10:iä.
Kyseessähän on, jo nyt huikealta näyttävä, online avaruuspeli. Odottakaapas
kun käyttää DX10:n ominaisuuksia ...
http://myeve.eve-online.com/screenshots/
-
... :-\
Noh, mitä mielessä? :)
Microsoft on kuulemma siirtämässä peliä "EVE Online" tukemaan DX10:iä.
Kyseessähän on, jo nyt huikealta näyttävä, online avaruuspeli. Odottakaapas
kun käyttää DX10:n ominaisuuksia ...
http://myeve.eve-online.com/screenshots/
Niin ja mitähän konetta toikin vaatii... :(
JA miks tää foorumi nyt koko ajan valittaa mulle että mä lähetin jonku viestin jo vaikken niin tehnyt?
-
Niin ja mitähän konetta toikin vaatii... :(
Ei sitä oikein voi pelata.. sitä ei nääs pyöritetä reaaliaikaisesti tai sitten pelataan 0-1 FPS lukemilla.
-
Niin ja mitähän konetta toikin vaatii... :(
Varmasti modernin pelikoneen kuten monet uudet pelit.
Mielestäni "Homeworld" yksi parhaita (myös tunnelmaltaan) pelejä mitä olen pelannut.
Siksi "EVE online" kiinnostaa itseäni todella paljon. Vielä kun olisi pelikone ...
-
Olen omavaltaisesti todennut openGLn paremmaksi.
-Kieli on aina sama ja helpompi, mukaan tulee vaan laajennus funktioita toisin kuin directXssä koko kieli vaihtuu
-Scenegrapth, mihi sitä? se on vaan nobon apuna käytännössä vaan tiellä
-Raytracing, ei kotilaitteistolla mahdollinen, mutta onhan tuokin jo http://www.openrt.de/
- Vapaa, toimii kaikilla alustoilla jne.
Mitäs te olette mieltä?