Kirjoittaja Aihe: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA RATKAISTU  (Luettu 3241 kertaa)

Arto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA RATKAISTU
« : 23.07.06 - klo:11.50 »
Siis asennusongelmia, ainakin 10 asennuskerran jälkeen. Kokeiltu useamman kerran Ubuntu 6.06 386 (pc-versio), sekä 6.06 AMD 64 versio. Kubuntun 6.06 386 (pc-versio) sekä Xubuntun 6.06 386 ja AMD 64 versio. Kun mikään ei aiuttanut kokeilin vielä muille koneille helposti asentuneita Ubuntun 5.10 ja kubuntun vastaavaa.

Osan asennus jumittuu jo aikaisemmin, ubuntun 5.10 pääsen aika pitkälle: verkko, osiointi yms onnistuu.

Haluaisin ehdottomasti ainakin kokeilumielessä saada toimintaan Xubuntun AMD 64:sen jonka asennus onnistuu osiointeineen verkkoineen ja asennuksen aikaisine tietoturvapäivityksineen ok (hakee netistä asennukseen "lisäpalikoita".

Ongelma on se, että asennuksen jälkeisessä bootissa kirjautumisruudun käyttäkätunnuksen kohdalla kursori vilahtaa muutaman kerran jumiutuen heti sen jälkeen ja näppis tai hiiri ei toimi ollenkaan. (johtojen irroitus ei auta)

Olen useammalla boottauskerralla kokeillut ja maksimissaan olen saanut kirjoitettua käyttäjätunnuksen "laatikkoon" 2 merkkiä ja sitten aahhggg!!! jumissa.....

Epäilen jotain laitevikaa, asennusohjelmien tarkistuksen mukaan levyt ovat virheettömiä.

En haluaisi päivittää poikien koneelle (AMD socket 754) ubuntun 5.10:n tilalle 6.06 vain kokeilumielessä.

Oma koneeni pääpiirteissään: Kaikki NVIDIAN piirisarjoilla.

Emo: Asus A8n-VM (socket 939), prossu AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz, muisti 512 Mt, Nätönohjain Asus N6200 TC (Pci-express) Ensin kokeilin asennusta emon integroidulla näytönohjaimella ja em. hain koska luulin asennusongelmien johtuvan siitä, ei toimi kummallakaan.

Tiedän jo itse, etten edes ymmärrä, puhumattakaan että osaisin ja myönnän myös avoimesti että harmittaa on aivan liian kevyt ilmaus millaisella mielellä oikeasti olen.

Kiitän etukäteen jos joku voisi auttaa, ubuntun sivusto kaikkine kirjoittajineen on todella hyvä.

Arto :D
« Viimeksi muokattu: 28.07.06 - klo:16.13 kirjoittanut Arto »

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA
« Vastaus #1 : 23.07.06 - klo:13.21 »
Veikkaisin näytön ohjain ongelmia. Oletko kokeillut käynnistää vaatimattomammilla resoluutioilla?
Poistuu taka vasemmalle - - -

Arto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA
« Vastaus #2 : 23.07.06 - klo:16.45 »
Veikkaisin näytön ohjain ongelmia. Oletko kokeillut käynnistää vaatimattomammilla resoluutioilla?

Ei auttanut sekään, asensinkin kokonaan uudestaan jättäen pois resoluution 1024 x 768.

Uskon, että laitteissa on kuitenkin jotain ristiriitoja vaikkei asennusohjelma herjaa mitään.

arto  ???

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA
« Vastaus #3 : 25.07.06 - klo:07.14 »
Veikkaisin näytön ohjain ongelmia. Oletko kokeillut käynnistää vaatimattomammilla resoluutioilla?

Ei auttanut sekään, asensinkin kokonaan uudestaan jättäen pois resoluution 1024 x 768.

Uskon, että laitteissa on kuitenkin jotain ristiriitoja vaikkei asennusohjelma herjaa mitään.

arto  ???

Saatko asennuksen jälkeen buutattua koneen recovery modeen (eli grubin valikosta valitset sen) ja sieltä pääset katsomaan dmesg komennolla jos on jotain ristiriitoja tms.
Toinen kokeilemisen arvoinen asia on ajaa memtest (sekin löytyy grubin valikosta/asennus levyn alkuvalikosta)
Ja jos epäilet jotain ristiriitoja ja on integroituna kaikki palikat emolle niin bios:sta niitä saa poistettua käytöstä (esim sarja portteja, usb portteja, äänet jne)


Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

ufc

  • Vieras
Re: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA
« Vastaus #4 : 27.07.06 - klo:14.43 »
Asus N6200 TC
NVIDIA GeForce 6150 + nForce 430

Tuossa lähinnä ongelma... luulisi ainakin.

Oletko kokeillut asentaa NVIDIA ajureita repoista? Ja sitten pitäisi määritellä kumpaa se käyttää integroitua vai pci-e meinaan ne käyttävät samaa ajuria luultavasti? Ja tuo piirisarjakin vaatii omat ajurinsa joita luultavasti ei ladata suoraan? 

Arto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: ASENNUSONGELMIA USEISSA VERSIOISSA RATKAISTU
« Vastaus #5 : 28.07.06 - klo:16.20 »
KIITOS kaikille, itse asiassa olen niin tumpelo, etten osaa kertoa miten ratkaisin ongelman.

Joka tapauksessa päivitin emon biossin, ja laitoin samalla muistia 512 Mt lisää.

Nyt kirjautumisruudun kursori ei enää jämähdä paikoilleen. Pääsin muuten käynnistysvalikon recoverymodella aikaisemmin sisään ja X:kin käyntiin sekä nettiin päivittämään, mutta ne eivät minun taidottomuudestani johtuen auttaneet....

T: Arto ;D ;D