Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja tv:n liittäminen  (Luettu 2050 kertaa)

matpador

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ubuntu ja tv:n liittäminen
« : 14.10.08 - klo:23.13 »
Pyydän aluksi anteeksi, jos tämmösiä aiheita on jo, mutta en pikaisella haulla löytänyt.
Eli siis olen käyttänyt ubuntua pari päivää, kun vista heitti toimimasta, jonka seurauksena päätin siirtyä ubuntuun.
Muuten olen kaikki saanut asennettua, mutta tv:n liittäminen on tuottanut mielettömiä vaikeuksia.
Tv on liitetty kiinni hdmi-piuhalla, ja jostain syystä ubuntu ei tunnista signaalia lainkaan.

Onko jossain olemassa jotain haistapaska-ohjeita? Mielellään niin kädestä pitäen kuin mahdollista, koska olen todellakin aivan käsi tän kanssa. :)

Kiitos jo etukäteen!

-Matti

Laiskamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Laiskaks haukutaan vaikka mitään en oo tehny!

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja tv:n liittäminen
« Vastaus #2 : 15.10.08 - klo:08.24 »
Itse juuri eilen päivitin NVidiaan jossa kakasi DVI out ja näyttö 0 = monitori, näyttö 1 = HDMI tv ja sen sai käyttöön näin:

1) Piuhat kiinni kumpaankin, TV "kanavalle" joka näyttää koneesta tulevaa HDMI

2) X restart

3) sudo nvidia-settings

4) X Server Display Configuration -> Detect displays

5) Säätää ne mieleisekseen

6) Save to X Configuration File

7) Itsellä vaati vielä kerran X restart koska käytän laajennettua työpöytää


Ja se olikin siinä, ei tarvinnut muokata käsin xorg.conf laisinkaan, olin yllättynyt helppoudesta!


matpador

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja tv:n liittäminen
« Vastaus #3 : 15.10.08 - klo:22.59 »
Jahas. Seuraavaksi tulikin sellainen ongelma, että kun liitän ton Tv:n piuhan tietokoneeseen (eli dvi koneeseen ja hdmi tv:n päähän) niin kuvaa ei tule ollenkaan näyttöön saati sitten telkkariin. :---D Voe voe. Mitä tälle tekee vai tekeekö mitään