Kirjoittaja Aihe: Quake 3 arena ja xmms  (Luettu 2398 kertaa)

arma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
  • #ihq @ QuakeNet
    • Profiili
Quake 3 arena ja xmms
« : 22.07.06 - klo:22.08 »
Terve ;)

mites saan sillai että voin kuunnella musiikkia ja pelata samaa aikaan koska jos laitan xmms päälle ja menen quakeen quakessa ei kuulu ääniä  ???

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Quake 3 arena ja xmms
« Vastaus #1 : 25.07.06 - klo:06.59 »
Terve ;)

mites saan sillai että voin kuunnella musiikkia ja pelata samaa aikaan koska jos laitan xmms päälle ja menen quakeen quakessa ei kuulu ääniä  ???

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=150.0
Tuossa ainakin on jotain juttua asiasta ja muistaakseni sitä on kästelty useamman kerrankin foorumilla, mutta en nyt pikaisella haulla löytänyt muuta.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

arma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
  • #ihq @ QuakeNet
    • Profiili
Re: Quake 3 arena ja xmms
« Vastaus #2 : 25.07.06 - klo:13.35 »
Terve ;)

mites saan sillai että voin kuunnella musiikkia ja pelata samaa aikaan koska jos laitan xmms päälle ja menen quakeen quakessa ei kuulu ääniä  ???

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=150.0
Tuossa ainakin on jotain juttua asiasta ja muistaakseni sitä on kästelty useamman kerrankin foorumilla, mutta en nyt pikaisella haulla löytänyt muuta.

tossa kyllä näky se mutta en saanu ladattua pakettia, ei löytäny ???

slux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Quake 3 arena ja xmms
« Vastaus #3 : 26.07.06 - klo:10.26 »
Q3:n OSS-toteutus on sellainen, että se muistaakseni estää alsan oss-emuloinnin miksaamisen muihin alsa-ääniin. En nyt muista sainko tuota jotenkin itse joskus toimimaan, mutta tosiaan ainakin jos äänikortti tukee rautamiksausta missään muodossa niin homma onnistuu kuten myös useammalla äänikortilla tietysti. Itse soittelin joskus aikanaan ainakin OSS:n ja Q3:n kanssa SB PCI 128:llani musiikkia kun se osasi rautamiksata hulppeat kaksi kanavaa joka tuohon riitti.

Jos PunkBuster ei ole tärkeä niin kannattaa varmaan latailla Icculus.orgin Quake 3 -versio jossa taitaa nuo ääniasiatkin olla korjailtu.
http://icculus.org/quake3/

Tuossa toisessa threadissa mainittu hiiren saaminen irti Q3:sta kun se on ikkunassa muuten mietitytti itseäkin joskus... Sen saa irti kun avaa vaan konsolin. :P

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Quake 3 arena ja xmms
« Vastaus #4 : 28.07.06 - klo:20.02 »
Noh, eikai tuossa Q3:n OSS-jutussa ole mitään ihmeellistä, kaikki pelit taitavat vaatia mmapin käyttöä (vähemmän latenssia?) äänille, joka ei onnistu tuolla alsa-emuloinnilla.

slux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Quake 3 arena ja xmms
« Vastaus #5 : 31.07.06 - klo:15.48 »
Tietääkseni ei läheskään kaikki. Ioq3 käyttää SDL:ää äänille ja sen saa pukkaamaan niitä vaikka esoundiin päin jos on ihan pakko... LGP:n ja Lokin pelit aika suurelta osin myöskin tekevät samoin...