Kirjoittaja Aihe: IBM Thinkpad 600E (P2 400Mhz),Xubuntu 8.10. Äänet eivät toimi.  (Luettu 2867 kertaa)

Mika73

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Asensin IBM Thinkpad 600E koneeseen Xubuntu 8.10, koska Windows 2000 + F-Secure yhdistelmä oli koneelle aivan liian raskas.

Konetta käytetään lähinnä internet selaimen ja Skypen kanssa.

XUbuntu 8.10 asennuksen jälkeen äänet eivät toimi laitteessa enään.

Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista/Xubuntusta, mutta olisiko ääniä jotenkin mahdollista saada laitteeseen takaisin..


gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

viidakkomies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Asensin IBM Thinkpad 600E koneeseen Xubuntu 8.10, koska Windows 2000 + F-Secure yhdistelmä oli koneelle aivan liian raskas.

Konetta käytetään lähinnä internet selaimen ja Skypen kanssa.

XUbuntu 8.10 asennuksen jälkeen äänet eivät toimi laitteessa enään.

Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista/Xubuntusta, mutta olisiko ääniä jotenkin mahdollista saada laitteeseen takaisin..

oma amilo pro toimi ok asennuksen jälkeen, mutta päivityksen jälkeen ei ääniä. Maintuista ketjuista sain vihjeen ja huomasin, että päivityksen yhteydessä jostain syystä minulta oli poistettu oikeus käyttää äänilaitteita. Vilkaise olisiko sinulla samaa ongelmaa.

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Thinkpadien kanssa kannattaa tutustua Thinkwiki.org-sivustoon. 600e:n sivu: http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:600E
Noilla laitteilla kun on melko laaja käyttäjäkunta.
7.04 ajoilta tuolla oli ohje, jonka mukaan audio-piiri tunnistuu väärin, minkä vuoksi väärän piirin joutuu black-listaamaan. Tarkasta ohjeet tuolta ja ota selvää pätevätkö ne vielä nykyään.

RipaRapa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
  • Ubuntu 8.04
    • Profiili
Maintuista ketjuista sain vihjeen ja huomasin, että päivityksen yhteydessä jostain syystä minulta oli poistettu oikeus käyttää äänilaitteita. Vilkaise olisiko sinulla samaa ongelmaa.


Minulla on myös 600E jossa sama pulma. Login ruudulla rummun päristykset vielä toimivat, mutta eivät enää itse istunnossa. Olen mielestäni tehnyt kaikki vanhan Ubuntun mukaiset ohjeet, mutta vielä ei ole auttanut. Pitää tutustua noiden äänilaitteiden oikeuksiin, tuo voisi olla selitys...

Koneeni on muuten standardi, mutta olen vaihtanut siihen Pentium III prossun. Edelliset Ubuntu versiot olen aiemmin saanut toimimaan, mutta nyt vaihdoin kovalevyn 40GB:ksi.
« Viimeksi muokattu: 17.11.08 - klo:21.48 kirjoittanut RipaRapa »

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Miten Xubuntu jaksaa pyöriä tuossa kokoonpanossa? Paljonko on keskusmuistia? Itselläni on Thinkpad 600 ja 160Mb keskusmuistia, voisikohan ajatella Xubuntua omaanikin? Speksien mukaan 192Mb pitäisi olla kuitenkin muistia.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Laiska kun olen, niin en jaksa sinulle tarkistaa asiaa, mutta äkkiä muisteltuna väitän, että 192mt muistia tarvitaan livecd asennuksen aikana. Alternate lätyllä läjähtää koneelle sitten vähemmälläkin muistilla. Itse kokeilisin tuollaisessa koneessa välittömästi kyllä lxde työpöytää, joka vaikuttaa juttujen mukaan paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin nykyinen Xubuntu.