Kirjoittaja Aihe: mihin hävisi työkalaurivi?  (Luettu 1411 kertaa)

jouni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
mihin hävisi työkalaurivi?
« : 03.01.09 - klo:12.58 »
Moi
Ensin lähti evolution toiminnasta. Seuraavaksi hävisi työpöydältä paneeli, eli paikka mistä saa tehtyä tiettyjä sydeemejä. Paneelia ei löydy mistään joten ohjelmien käynnistäminen ei onnistu. Seuraavaksi lopetti toimimasta Operan nappula. Nyt ei pääse sillä koneella edes nettiin ja sammutus se pitää tehdä päävirtakytkimestä. Näytön säätöjä ei saa muutettua jos olisi liian iso tms.
Pitääkö asentaa uudelleen vai löytyykö apu.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: mihin hävisi työkalaurivi?
« Vastaus #1 : 03.01.09 - klo:13.29 »
Olisitko ystävällinen ja lukisit uuden käyttäjän ohjeet  :)

Jotta muut voisivat auttaa, tarvitaan ainakin seuraavat lähtötiedot:
Mikä laite?
Mikä Ubuntun versio vai onko kyseessä muu Linux jakelu?
Mitä olit tekemässä?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: mihin hävisi työkalaurivi?
« Vastaus #2 : 03.01.09 - klo:13.36 »
Uhhuh  :o Systeemisi hajoaa niin kuin bemari Venäjän halki ajanneena  :o

Onko sulla molemmat paneelit kateissa? Jos sulla on normaali Ubuntu, niin siinä on Gnome-työpöytänä. Paina Alt+F2 ja syötä siihen gnome-panel. Paneelien pitäisi käynnistyä. Jos on vain toinen paneeli kadonnut, niin klikkaa olemassaolevaa hiiren toisella ja lisää uusi paneeli. Sitten lisäät klikkaamalla tarvittavia appletteja.

Tosi outoa. Itse kyllä asentaisin uusiksi sellaisessa tapauksessa, koska luulen että systeemisi on oikeasti sekaisin jostain kumman syystä. Analysoi mitä olet sille tehnyt, niin ei tule toistettua mahdollisia virheita.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: mihin hävisi työkalaurivi?
« Vastaus #3 : 03.01.09 - klo:14.32 »

Tosi outoa. Itse kyllä asentaisin uusiksi sellaisessa tapauksessa, koska luulen että systeemisi on oikeasti sekaisin jostain kumman syystä. Analysoi mitä olet sille tehnyt, niin ei tule toistettua mahdollisia virheita.

Uudelleenasennukseen ryhdytään turhan helposti, yleensä ratkaisee kaikki ongelmat, mutta yleensä myös tarpeeton.
Paneelien palautus onnistuu helposti tuhoamalla/uudelleenimeämällä sen asetuskansio joka sijaitsee kotikansiossa.
~/.gconf/apps/panel/
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!