Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: LeHiX - 26.02.23 - klo:14.55
-
Tuli puhelimeen pankin ID sovellukseen kirjautumis salasana kysely mutta kun en ole ollut (netti)pankissa pariin päivään niin suljin sovelluksen enkä laittanu salasanaani siihen, pankille lähetetty kyselystä ilmoitus. Danskebank
-
Tuli puhelimeen pankin ID sovellukseen kirjautumis salasana kysely mutta kun en ole ollut (netti)pankissa pariin päivään niin suljin sovelluksen enkä laittanu salasanaani siihen, pankille lähetetty kyselystä ilmoitus. Danskebank
Minullekin on tullut noita, mutta sähköpostitse. Ovat epäuskottavia, koska ei ole tiliä Danskebankissa...
-
Tuli puhelimeen pankin ID sovellukseen kirjautumis salasana kysely mutta kun en ole ollut (netti)pankissa pariin päivään niin suljin sovelluksen enkä laittanu salasanaani siihen, pankille lähetetty kyselystä ilmoitus. Danskebank
Minullekin on tullut noita, mutta sähköpostitse. Ovat epäuskottavia, koska ei ole tiliä Danskebankissa...
Tuossa tapauksesa jollain on ollut käyttäjätunnarit jo tiedossa, kun on alkanut itse sovellus lupia kyselemään. Tai sitten vikaa dansken järjestelmissä.
Dansken sovellus on vähän ärsyttävän tarkka tietoturvasta, kun ei salli Teamviewerin tai Anydeskin olla yhtä aikaa puhelimessa. Antaisi nyt vaikka vain varoituksen asiasta, joka käynnistyskerralla.
-
En tiedä miten kyseinen pankki tarkalleen toimii, mutta itse olen ainakin pari kertaa laittanut oman pankkini tunnuksen väärin ja se on kuittaantunut. Sitten ihmetellyt, että miksi salasana ei muka toimi, ennen kuin hoksannut, että varmasti näppäilin edeltävän vaiheen väärin. Eli jos sopivalla hetkellä olisi tuon väärinkirjoitetun tunnuksen salasana sovellus ollut auki toisella käyttäjällä, niin sehän olisi varmaan pyytänyt erikoisella hetkellä salasanaa. Tosin todennäköisyys on varsin pieni kun pitäisi olla tuo salasana sovellus aktiivisena auki juuri sillä hetkellä. Olisi kyllä mielenkiintoinen tietää tietoturvan kannalta, että minkälaisia "autoban" toimintoja niiden järjestelmissä on.
-
En tiedä miten kyseinen pankki tarkalleen toimii, mutta itse olen ainakin pari kertaa laittanut oman pankkini tunnuksen väärin ja se on kuittaantunut. Sitten ihmetellyt, että miksi salasana ei muka toimi, ennen kuin hoksannut, että varmasti näppäilin edeltävän vaiheen väärin. Eli jos sopivalla hetkellä olisi tuon väärinkirjoitetun tunnuksen salasana sovellus ollut auki toisella käyttäjällä, niin sehän olisi varmaan pyytänyt erikoisella hetkellä salasanaa. Tosin todennäköisyys on varsin pieni kun pitäisi olla tuo salasana sovellus aktiivisena auki juuri sillä hetkellä. Olisi kyllä mielenkiintoinen tietää tietoturvan kannalta, että minkälaisia "autoban" toimintoja niiden järjestelmissä on.
Vaikka todennäköisyys on pieni, niin tuota on ihan Suomessakin sattunut, että ihmiset nähneet väärän tilin tietoja, just tuon tapahtumaketjun tuloksena.