Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Pelit => Aiheen aloitti: Tuxer - 02.02.09 - klo:09.52

Otsikko: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
Kirjoitti: Tuxer - 02.02.09 - klo:09.52

En ole vielä kokeillut mutta FPS:n ystäville varmaan mielenkiintoista kamaa:

http://apps.sourceforge.net/mediawiki/bloodfrontier/index.php?title=Home
Otsikko: Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
Kirjoitti: Exitium - 02.02.09 - klo:14.51
Menee testiin heti kun pääsen kotiin.
Otsikko: Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
Kirjoitti: Exitium - 02.02.09 - klo:19.42
Nonnih, testasin jonkun aikaa ja tässä pienen testauksen jälkeen sanon sanottavani:

1) Tämä ei ole final- versio, vaan RC1(?). Hyvin kuitenkin näytti pyörivän, mutta parannuksia sisältöön ja toimivuuteen on luvassa.

2) Pelistä tarjotaan vain 32bittinen versio ja minulla oli aluksi ongelmia käynnistämisessä 64bittisellä koneellani. Sain kuitenkin pelin pyörimään asentamalla tarvittavat libit getlibs- nimisellä softalla. Erittäin kätevä. Toivottavasti 64bittinen client ilmestyy virallisen julkaisun yhteydessä.

Sitten itse peliin...

3) Cube- pelimoottori on aina ollut minulle jotenkin "vieraan" oloinen. Tämä on täysin minusta johtuva seikka, mutta minun mielestäni pelimoottori vaikuttaa enemmän kotitekoiselta kyhäelmältä kuin kunnon pelimoottorilta. Tämä söi vähän pelinautintoa. En osaa sanoa mistä johtuu, enemmän tunnepitoinen asia. Lisäksi pelimoottorin fysiikkamoottori tuntui hieman kusevan, ruumiit lensivät miten sattuu.

4) Low-gravity (ja sen kautta hyödynnettävä joku ihmeboostihyppymikälieonkaan) tuntui aika jännältä ratkaisulta. Jos/kun siihen tottuu, niin kyllä se luultavasti toimii ihan hyvin pelissä.

5) Ei ole oikein muuta ihmeellistä sanottavaa. Näitä avoimia Quaken kaltaisia FPS- pelejä on jo aivan tarpeeksi eivätkä ne eroa toisistaan kovinkaan paljoa joitakin pikkujuttuja lukuun ottamatta. Tämä on ehkä hieman hidastempoisempi. Taas vaihteeksi Quake-klooni, ei kovinkaan paljoa mitään uutta.

PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!
Otsikko: Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
Kirjoitti: Tuxer - 02.02.09 - klo:20.08
Lainaus
2) Pelistä tarjotaan vain 32bittinen versio ja minulla oli aluksi ongelmia käynnistämisessä 64bittisellä koneellani. Sain kuitenkin pelin pyörimään asentamalla tarvittavat libit getlibs- nimisellä softalla. Erittäin kätevä. Toivottavasti 64bittinen client ilmestyy virallisen julkaisun yhteydessä.

Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.

Lainaus
PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!

Niinpä, se vain taitaa olla helpoiten tehtävissä oleva (ei vaadi niin paljon PELIsuunnittelua).
Otsikko: Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
Kirjoitti: Tomin - 02.02.09 - klo:20.44
Pitänee kokeilla (kun joudan) vaikka kone pursuaa jos FPS:ä... ;D

PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!
Niinpä. :)