Kirjoittaja Aihe: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier  (Luettu 2445 kertaa)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org

En ole vielä kokeillut mutta FPS:n ystäville varmaan mielenkiintoista kamaa:

http://apps.sourceforge.net/mediawiki/bloodfrontier/index.php?title=Home
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
« Vastaus #1 : 02.02.09 - klo:14.51 »
Menee testiin heti kun pääsen kotiin.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
« Vastaus #2 : 02.02.09 - klo:19.42 »
Nonnih, testasin jonkun aikaa ja tässä pienen testauksen jälkeen sanon sanottavani:

1) Tämä ei ole final- versio, vaan RC1(?). Hyvin kuitenkin näytti pyörivän, mutta parannuksia sisältöön ja toimivuuteen on luvassa.

2) Pelistä tarjotaan vain 32bittinen versio ja minulla oli aluksi ongelmia käynnistämisessä 64bittisellä koneellani. Sain kuitenkin pelin pyörimään asentamalla tarvittavat libit getlibs- nimisellä softalla. Erittäin kätevä. Toivottavasti 64bittinen client ilmestyy virallisen julkaisun yhteydessä.

Sitten itse peliin...

3) Cube- pelimoottori on aina ollut minulle jotenkin "vieraan" oloinen. Tämä on täysin minusta johtuva seikka, mutta minun mielestäni pelimoottori vaikuttaa enemmän kotitekoiselta kyhäelmältä kuin kunnon pelimoottorilta. Tämä söi vähän pelinautintoa. En osaa sanoa mistä johtuu, enemmän tunnepitoinen asia. Lisäksi pelimoottorin fysiikkamoottori tuntui hieman kusevan, ruumiit lensivät miten sattuu.

4) Low-gravity (ja sen kautta hyödynnettävä joku ihmeboostihyppymikälieonkaan) tuntui aika jännältä ratkaisulta. Jos/kun siihen tottuu, niin kyllä se luultavasti toimii ihan hyvin pelissä.

5) Ei ole oikein muuta ihmeellistä sanottavaa. Näitä avoimia Quaken kaltaisia FPS- pelejä on jo aivan tarpeeksi eivätkä ne eroa toisistaan kovinkaan paljoa joitakin pikkujuttuja lukuun ottamatta. Tämä on ehkä hieman hidastempoisempi. Taas vaihteeksi Quake-klooni, ei kovinkaan paljoa mitään uutta.

PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
« Vastaus #3 : 02.02.09 - klo:20.08 »
Lainaus
2) Pelistä tarjotaan vain 32bittinen versio ja minulla oli aluksi ongelmia käynnistämisessä 64bittisellä koneellani. Sain kuitenkin pelin pyörimään asentamalla tarvittavat libit getlibs- nimisellä softalla. Erittäin kätevä. Toivottavasti 64bittinen client ilmestyy virallisen julkaisun yhteydessä.

Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.

Lainaus
PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!

Niinpä, se vain taitaa olla helpoiten tehtävissä oleva (ei vaadi niin paljon PELIsuunnittelua).
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Uusi avoimen lähdekoodin FPS-räiskintä - bloodfrontier
« Vastaus #4 : 02.02.09 - klo:20.44 »
Pitänee kokeilla (kun joudan) vaikka kone pursuaa jos FPS:ä... ;D

PS. Avoimien pelien kehittäjät: TEHKÄÄ MUITAKIN PELEJÄ KUIN FPS-PELEJÄ, NIITÄ ON JO TARPEEKSI!! Tai keksikää jotain erittäin omaperäistä, Quakea on pyöritelty tarpeeksi!
Niinpä. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.