Ubuntu Suomen keskustelualueet
Ubuntun käyttö => Pelit => Aiheen aloitti: JPK1990 - 10.03.06 - klo:22.30
-
http://clonekeen.sourceforge.net/
Muokataampas vähän tätä tekstiä...
Clonekeen kattaa keen1:sen keen2:sen ja keen3:sen ja noiden välillä voi vaihdella vaihtamalla data kansion sisältöä.
1.Asenna libsdl devel paketti.
2.Lataa sorsat, lataa datafilut + windows versio pelistä.
3.Tee esim. keen hakemisto omaan kotihakemistoon.
4.Sorsat ~/keen/src hakemistoon, paketti saattaa sisältää kyseisen(src) hakemiston.
5.Datat ~/keen/data hakemistoon paketista 1keen131.zip.
6.*.dat tiedostot windows version paketista hakemistossa ~/keen
7.Käännät(komennolla make) pelin ohjeita seuraten hakemistossa ~/keen/src ja siirrät syntyneen binääritiedoston kansioon ~/keen ja ristit sen haluamallasi nimellä esim. keen kuten minulla.
THAT'S IT!
(http://kotisivu.dnainternet.net/kaikjuk/clonekeen.png)
-
Hieno on, se täytyy sanoa. Taidan asentaa heti...
-
Mistäköhän johtuu, että kun asentaa sitä saa tälläisen virheilmoituksen:
make
gcc -g3 -o keen \
main.o fileio.o \
game.o gamedo.o gamepdo.o gm_pdowm.o \
map.o graphics.o \
misc.o menu.o sgrle.o \
latch.o lz.o \
eseq_ep1.o eseq_ep2.o eseq_ep3.o \
finale.o \
ai/yorp.o ai/garg.o ai/vort.o \
ai/butler.o ai/tank.o ai/door.o \
ai/ray.o ai/icechunk.o ai/icebit.o \
ai/teleport.o ai/rope.o ai/walker.o \
ai/tankep2.o ai/platform.o ai/platvert.o \
ai/bear.o ai/se.o ai/baby.o ai/earth.o \
ai/foob.o ai/ninja.o ai/meep.o ai/sndwave.o \
ai/mother.o ai/fireball.o ai/balljack.o ai/nessie.o \
sdl/keydrv.o sdl/snddrv.o sdl/timedrv.o sdl/viddrv.o \
scale2x/scalebit.o scale2x/scale2x.o scale2x/scale3x.o \
scale2x/pixel.o \
`sdl-config --libs`
scale2x/scalebit.o: file not recognized: File format not recognized
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [keen] Error 1
-
- Sitten asensin libsdl-devel paketin
Mistähä repoista kyseinen löytyy?
-
Mistäköhän johtuu, että kun asentaa sitä saa tälläisen virheilmoituksen:
make
gcc -g3 -o keen \
main.o fileio.o \
game.o gamedo.o gamepdo.o gm_pdowm.o \
map.o graphics.o \
misc.o menu.o sgrle.o \
latch.o lz.o \
eseq_ep1.o eseq_ep2.o eseq_ep3.o \
finale.o \
ai/yorp.o ai/garg.o ai/vort.o \
ai/butler.o ai/tank.o ai/door.o \
ai/ray.o ai/icechunk.o ai/icebit.o \
ai/teleport.o ai/rope.o ai/walker.o \
ai/tankep2.o ai/platform.o ai/platvert.o \
ai/bear.o ai/se.o ai/baby.o ai/earth.o \
ai/foob.o ai/ninja.o ai/meep.o ai/sndwave.o \
ai/mother.o ai/fireball.o ai/balljack.o ai/nessie.o \
sdl/keydrv.o sdl/snddrv.o sdl/timedrv.o sdl/viddrv.o \
scale2x/scalebit.o scale2x/scale2x.o scale2x/scale3x.o \
scale2x/pixel.o \
`sdl-config --libs`
scale2x/scalebit.o: file not recognized: File format not recognized
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [keen] Error 1
Jos toi sdl-dev on asennettuna kannattaa koittaa make clean ja sitten uudelleen make, itselläni oli joku samantapainen juttu mutta ajaessani uudelleen maken se ei valittanut mitään.
-
- Sitten asensin libsdl-devel paketin
Mistähä repoista kyseinen löytyy?
ei tartee erikois repoja korkeintaan universe ja multiverse, voi olla myös nimellä sdl-dev.
-
- Sitten asensin libsdl-devel paketin
Mistähä repoista kyseinen löytyy?
ei tartee erikois repoja korkeintaan universe ja multiverse, voi olla myös nimellä sdl-dev.
Mut sullahan on dapper? Entäs breezyssä?
-
Mut sullahan on dapper? Entäs breezyssä?
pakkohan sen on olla olemassa, tärkee paketti nääs.
-
Mut sullahan on dapper? Entäs breezyssä?
pakkohan sen on olla olemassa, tärkee paketti nääs.
Tossa olis apt-cache serch libsdl:
apt-cache search libsdl
gstreamer0.8-sdl - SDL videosink plugin for GStreamer
libsdl-image1.2 - image loading library for Simple DirectMedia Layer 1.2
libsdl-image1.2-dev - development files for SDL 1.2 image loading libray
libsdl-mixer1.2 - mixer library for Simple DirectMedia Layer 1.2
libsdl-mixer1.2-dev - development files for SDL1.2 mixer library
libsdl-ttf2.0-0 - ttf library for Simple DirectMedia Layer with FreeType 2 support
libsdl-ttf2.0-dev - development files for SDL ttf library (version 2.0)
libsdl1.2-dev - Simple DirectMedia Layer development files
libsdl1.2debian - Simple DirectMedia Layer
libsdl1.2debian-all - Simple DirectMedia Layer (with all available options)
libsdl1.2debian-alsa - Simple DirectMedia Layer (with X11 and ALSA options)
libsdl1.2debian-oss - Simple DirectMedia Layer (with X11 and OSS options)
libsdl-console - console that can be added to any SDL application
libsdl-console-dev - development files for libsdl-console
libsdl-erlang - Erlang bindings to the Simple Direct Media Library
libsdl-gfx1.2 - drawing and graphical effects extension for SDL
libsdl-gfx1.2-dev - development files for SDL_gfx
libsdl-net1.2 - network library for Simple DirectMedia Layer
libsdl-net1.2-dev - Development files for SDL network library
libsdl-ocaml - OCaml bindings for SDL - runtime files
libsdl-ocaml-dev - OCaml bindings for SDL - development files
libsdl-perl - SDL bindings for the Perl language
libsdl-ruby1.8 - Ruby/SDL interface for Ruby
libsdl-sge-dev - development files for libsdl-sge
libsdl-sgec2 - extension of graphic functions for the SDL multimedia library
libsdl-sound1.2 - Decoder of several sound file formats for SDL
libsdl-sound1.2-dev - Development files for SDL_sound
libsdl-stretch-0-2 - Stretch functions for Simple DirectMedia Layer
libsdl-stretch-dev - Development files for SDL_stretch library
libsdl-ttf1.2 - TrueType font library for Simple DirectMedia Layer
libsdl-ttf1.2-dev - development files for libsdl-ttf1.2
libsdl1.2debian-arts - Simple DirectMedia Layer (with X11 and aRts options)
libsdl1.2debian-esd - Simple DirectMedia Layer (with X11 and esound options)
libsdl1.2debian-nas - Simple DirectMedia Layer (with X11 and NAS options)
lgeneral - A "Panzer General" - like game
Mikä noista pitäis asentaa? Entäs toi mun virheilmoitus?
-
libsdl1.2debian libsdl1.2debian-alsa libsdl1.2-dev ja siihen sun virheilmoitukseen niin koita uudelleen eka make clean ja sitten make
-
libsdl1.2debian libsdl1.2debian-alsa libsdl1.2-dev ja siihen sun virheilmoitukseen niin koita uudelleen eka make clean ja sitten make
Kiitti sulle. Minne ne datafilut piti pistää? Ai tähän keen/src-kansioon?
EDIT: Tein kansion data kansioon keen ja pistin datafilut sinne. Kuka selittäisi suomeksi miten ton strings.dat ilmotuksen saa pois?
-
Loin vaan data-kansioon strings.dat tiedoston, se auttoi. Mutta kun käynnistän sitä, se sanoo näin:
./bin1
CloneKeen Beta 8.3 UNIX build
by Caitlin Shaw, 2003-2005
BY A FAN, FOR FANS. ALL "COMMANDER KEEN" GRAPHICS,
SOUND, AND LEVEL FILES ARE THE PROPERTY OF ID SOFTWARE.
Processing command-line options.
allocmem(): allocating 415744 bytes for scroll buffer...OK
latch_loadheader(): reading main header from 'data/EGAHEAD.CK1'...
LatchPlaneSize = 0x74e0
SpritePlaneSize = 0x18b0
OffBitmapTable = 0x0030
OffSpriteTable = 0x0150
Num8Tiles = 256
Off8Tiles = 0x0000
Num32Tiles = 0
Off32Tiles = 0x0000
Num16Tiles = 611
Off16Tiles = 0x0800
NumBitmaps = 18
OffBitmaps = 0x5460
NumSprites = 119
OffSprites = 0x0000
Compressed = 3
latch_loadheader(): Allocating 3840 bytes for sprite table.
latch_loadheader(): Reading sprite table from 'data/EGAHEAD.CK1'...
latch_loadheader(): Allocating 304 bytes for bitmap table.
latch_loadheader(): reading bitmap table from 'data/EGAHEAD.CK1'...
Bitmap 'TITLE': 264x112 at offset 0000. RAMAllocSize=0x7380
Bitmap 'IDLOGO': 112x40 at offset 0e70. RAMAllocSize=0x8500
Bitmap 'F1HELP': 64x16 at offset 10a0. RAMAllocSize=0x8900
Bitmap 'HIGHSCOR': 136x24 at offset 1120. RAMAllocSize=0x95c0
Bitmap 'NAME': 48x16 at offset 12b8. RAMAllocSize=0x98c0
Bitmap 'SCORE': 48x16 at offset 1318. RAMAllocSize=0x9bc0
Bitmap 'PARTS': 48x16 at offset 1378. RAMAllocSize=0x9ec0
Bitmap 'GAMEOVER': 112x24 at offset 13d8. RAMAllocSize=0xa940
Bitmap 'AN': 16x8 at offset 1528. RAMAllocSize=0xa9c0
Bitmap 'PRESENT': 88x16 at offset 1538. RAMAllocSize=0xaf40
Bitmap 'APOGEE': 120x32 at offset 15e8. RAMAllocSize=0xbe40
Bitmap 'KEENSHIP': 120x40 at offset 17c8. RAMAllocSize=0xd100
Bitmap 'WINDON': 56x32 at offset 1a20. RAMAllocSize=0xd800
Bitmap 'WINDOFF': 56x32 at offset 1b00. RAMAllocSize=0xdf00
Bitmap 'ONEMOMEN': 88x48 at offset 1be0. RAMAllocSize=0xef80
Bitmap 'OFAN': 40x16 at offset 1df0. RAMAllocSize=0xf200
Bitmap 'PRODUCT': 72x16 at offset 1e40. RAMAllocSize=0xf680
Bitmap 'IDSOFT': 72x48 at offset 1ed0. RAMAllocSize=0x10400
latch_loadlatch(): Opening file 'data/EGALATCH.CK1'.
latch_loadlatch(): Decompressing...
latch_loadlatch(): Decoding 8x8 tiles...
latch_loadlatch(): Decoding 16x16 tiles...
latch_loadlatch(): Allocating 66561 bytes for bitmap data...
latch_loadlatch(): Decoding bitmaps...
latch_loadsprites(): Opening file 'data/EGASPRIT.CK1'.
latch_loadsprites(): Decompressing...
latch_loadsprites(): Decoding sprites...
loadstrings(): Opening string file 'strings.dat'.
loadstrings(): loaded 0 strings from 'strings.dat'.
Starting sound driver...
sound_load_all(): loading all sounds...
sound_load(): loaded sound KEENWALKSND, 2 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENWLK2SND, 3 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENJUMPSND, 21 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENPOGOSND, 26 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENLANDSND, 17 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENBLOKSND, 9 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENDIESND, 222 bytes.
sound_load(): loaded sound PLUMMETSND, 118 bytes.
sound_load(): loaded sound BUMPHEADSND, 14 bytes.
sound_load(): loaded sound WLDENTERSND, 110 bytes.
sound_load(): loaded sound keensleft, 129 bytes.
sound_load(): loaded sound KEENFIRESND, 59 bytes.
sound_load(): loaded sound GUNCLICK, 11 bytes.
sound_load(): loaded sound SHOTHIT, 24 bytes.
sound_load(): loaded sound GOTITEMSND, 81 bytes.
sound_load(): loaded sound GOTBONUSSND, 38 bytes.
sound_load(): loaded sound GOTPARTSND, 222 bytes.
sound_load(): loaded sound LVLDONESND, 241 bytes.
sound_load(): loaded sound GAMEOVERSND, 280 bytes.
sound_load(): loaded sound TELEPORTSND, 221 bytes.
sound_load(): loaded sound EXTRAMANSND, 284 bytes.
sound_load(): loaded sound CHUNKSMASH, 172 bytes.
sound_load(): loaded sound GOINDOORSND, 76 bytes.
sound_load(): loaded sound GETCARDSND, 148 bytes.
sound_load(): loaded sound USEKEYSND, 120 bytes.
sound_load(): loaded sound CLICKSND, 11 bytes.
sound_load(): loaded sound DOOROPENSND, 136 bytes.
sound_load(): loaded sound YORPBUMPSND, 11 bytes.
sound_load(): loaded sound YORPBOPSND, 76 bytes.
sound_load(): loaded sound YORPSCREAM, 74 bytes.
sound_load(): loaded sound GARGSCREAM, 97 bytes.
sound_load(): loaded sound vortscream, 194 bytes.
sound_load(): loaded sound TANKFIRE, 46 bytes.
SDL_AudioSpec:
freq: 44100
channels: 1
audio buffer size: 940
Using audio driver: alsa
SoundDrv_Start(): SDL sound system initilized.
Starting keyboard driver...
KeyDrv_Start()
Starting graphics driver...
sdl_init is getting called
stretch_blit_yoff = 0
sdl_Setvideomode dimensions = 320x200
showcursor
scrollsurface = creatergbsurfacefrom
Graphics_Start(): configuring palette.
Starting timer driver...
Game starting...
showmapatpos(90, 1664, 32, 0);
freed screen
freed scrollsurface
CloneKeen Beta 8.3 UNIX build
by Caitlin Shaw, 2003-2005
BY A FAN, FOR FANS. ALL "COMMANDER KEEN" GRAPHICS,
SOUND, AND LEVEL FILES ARE THE PROPERTY OF ID SOFTWARE.
Thanks for playing!
freed screen
*** glibc detected *** double free or corruption (fasttop): 0x08553ed0 ***
Keskeytetty
Missäs nyt vika piilee?
-
Sun pitää ottaa ne .dat tiedostot ja ne semmoset windowsille tarkoitetusta zippi tiedostosta ja pistää ne binäärin kanssa samaan kansioon ja pistää ne 1keen131.zip sisältävät tiedostot data nimiseen kansioon.
mulla ainakin on se binääri ja data-kansio jne. src:n alakansiossa.
-
Sun pitää ottaa ne .dat tiedostot ja ne semmoset windowsille tarkoitetusta zippi tiedostosta ja pistää ne binäärin kanssa samaan kansioon ja pistää ne 1keen131.zip sisältävät tiedostot data nimiseen kansioon.
mulla ainakin on se binääri ja data-kansio jne. src:n alakansiossa.
Kiitti, kokeillaan.
-
Kiitoksia, nyt toimii.
-
Olisiko clone-keen mahdollista kääntää serries60 muotoon kerran frozenbubblekin on käännetty ja riippuvuudet ovat kutakuinkin samat (SDL jne.)?
sitten toi scale pitäis olla scale1/2 :-\
-
Olisiko clone-keen mahdollista kääntää serries60 muotoon kerran frozenbubblekin on käännetty ja riippuvuudet ovat kutakuinkin samat (SDL jne.)?
sitten toi scale pitäis olla scale1/2 :-\
Luulisin series 60:n puhelimien väännön riittävän ko. pelin kääntämiseen.
Onkos siitä tehty jo gnu-ohjelmointiympäristö.
(Tosin saattaa olla ko. pelin vääntäminen liian haastavaa mun taidoilla).
Ja kääntäminen ei ole onnistunut edes Linux-ympäristöön. Tosin en ole ihan tosissani yrittänytkään.
(Olen kyllä parempi ohjelmoimaan kuin kääntämään ohjelmia).
-
Ei kellään sattuis olemaan tuota 1keen131.zip pakettia, kun täältä (http://clonekeen.sourceforge.net/#download) yrittäessä pukkaa vaan erroria "Internal Server Error", enkä muualtakaan tuota löytänyt. Tosin miksei tuo asia korjaannukkin ajan myötä, mutta vois tuon kokeilla saada toimintaan aiemminkin, mikäli joku viitsisi linkittää tänne ko. tiedoston. Pääsisipä kummilapsetkin kummastelemaan entisajan suurta peliä, puhumattakaan omasta nostalgisoinnista.. :D
Edit: Kuten aiemmin arvailtu, ongelma korjaantui ajan myötä ja nyt tiedoston sain otettua. :)
-
Hmm.. tän vois varmaan siirtää tonne pelit osastolle
-
Mikäs on pielessä, kun make antaa rivin:
In file included from main.c:38:
keen.h:14:23: error: windows.h: No such file or directory
main.c:78: warning: built-in function ‘log’ declared as non-function
main.c: In function ‘main’:
main.c:259: error: ‘MB_OK’ undeclared (first use in this function)
main.c:259: error: (Each undeclared identifier is reported only once
main.c:259: error: for each function it appears in.)
make: *** [main.o] Error 1
-
Mikäs on pielessä, kun make antaa rivin:In file included from main.c:38:
keen.h:14:23: error: windows.h: No such file or directory
main.c:78: warning: built-in function ‘log’ declared as non-function
main.c: In function ‘main’:
main.c:259: error: ‘MB_OK’ undeclared (first use in this function)
main.c:259: error: (Each undeclared identifier is reported only once
main.c:259: error: for each function it appears in.)
make: *** [main.o] Error 1
Minullakin valittaa juuri tuota.
-
itse sain aikasemmin toimimaan raja-anturassa mainituilla ohjeilla, eli kiitokset sinne minne kuuluu (http://www.raja-antura.org/index.php?option=com_smf&Itemid=31&topic=1605.0;prev_next=next). ja tässä ne ohjeet:
* Hae tiedostot CKBeta83_Src.zip, CKBeta83_Bin_W32.zip ja 1keen131.zip
* Pura CKBeta83_Src.zip
* Pura CKBeta83_Bin_W32.zip
* Pura 1keen131.zip hakemistoon keen/bin/data/
* Siirry hakemistoon keen/src/
* Korvaa Makefile tiedostolla Makefile.lnx
* Komenna make clean && make
* Siirrä tiedosto keen hakemistoon keen/bin/