Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: E.K.Virtanen - 16.01.08 - klo:16.58
-
Olkoon tämä anti-piristystä päivään ketju. Vain ja ainoastaan inhottavia, ärsyttäviä ja @3¥#k¤! asioita.
Luin äsken ilkasta että nyt kun Vanhanen on tavannut Cheneyn (kuinka se nyt kirjoitettiin) niin seuraavana kohteena on, microsoft ja Bill Gates.
Kyllä se Mr.Vanhanen nyt saisi keksiä muita paikkoja vierailla veronmaksajien varoilla prkl.
-
No tää peliongelmaisten korvausjuttu mikä nyt tänään on ollu joka paikassa esillä hämmästyttää ja kaiketi mua myös hatuttaa että asioita tutkii ja päätöksiä tekee yleensä ne joilla siihen ei ole valmiuksia. >:(
Aina nettipokeria sorretaan ja samalla monopoli kyllä ottaa iloisena vastaan ruokakauppojen auloissa pelikoneeseen tungetut miljoonat. ???
-
Joo, estetään suomalaisten pääsy ulkomaisille pelipalvelimille. Ei h3lv3tti että isoveli valvoo.
-
Harvoin näin sanon, mutta saisi EU jo puuttua tähän Suomen rahapeli-monopoliin. :-\
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
Nyt Oskari takaisin kotikonnuillesi! Aikasi on ohi taas 'sesongin' mentyä Nuutin mukana. (kuvastasi siis päättelin ;-)
Ens jouluna voit taas käväistä näilläkin mailla, mutt vaan, jos on parempia joululhjoja fölissäs.
Formula-kanava tänne pitäis perustaa rallitehostein tietty!
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
kannatetaan!
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
Kannatetaan täälläkin!!
-
Moottoriurheilua pitäisi juuri kannattaa, se kun on käytännössä ainut urheilumuoto millä tämä maa saa vähänkään huomiota ulkomaisissa medioissa.
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
Rahapelit saisi kieltaa, mutta urheilu pysyköön kuvioissa. Lähes mikä tahansa urheilu on parempi vaihtoehto kuin "nolife" kotona.
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
Mitähän pahaa formuloissa ja rallissa on? Keksiikö joku paremman keinon kehittää uutta tekniikkaa autoihin???
Kukapa olisi meille ABS jarrut ja luiston estot autoihin tuonut ellei Vataset ja Räikköset?
-
Moottoriurheilun kärkikuskit eivät muuten sitten todellakaan ole huonokuntoisia jamppoja. Kokeilkaa käydä vetaiseen jossain vaikka vartti kartingia tai vaikka henkilöautolla jääradalla.
-
Moottoriurheilun kärkikuskit eivät muuten sitten todellakaan ole huonokuntoisia jamppoja. Kokeilkaa käydä vetaiseen jossain vaikka vartti kartingia tai vaikka henkilöautolla jääradalla.
Tuo on tosi. Formuloiden g-voimat ovat sellaisia, että pari kierrosta radalla on jo urheilusuoritus.
Kartinkia kokeilleena, voin sanoa että hiki tuli ja kädet jurrissa.
-
Pöh, minun puolestani rahapelit saisi kieltää. Samoin kuin formula-pöllöilyn ja moottori-”urheilun” yleisemminkin.
Kannatetaan täälläkin!!
Sama juttu kannatetaan formulat saastuttaa ilmaa, rahapelit tyhjentää lompsan.
Terveisin jori52
-
Sama juttu kannatetaan formulat saastuttaa ilmaa, rahapelit tyhjentää lompsan.
Uskonpa että tämänkin foorumin käyttäjien turhaan päällä olevat tietokoneet tekevät enemmän hallaa ilmastolle kuin joku formula.
Ja kansa tarvitsee sirkushupeja, tämän tiesi jo cesar aikanaan. Muuten ei hyvä seuraa.
-
Lisää ilmastojutskaa:
Aiheuttaisikohan turhanpäiväinen lomalentely kaukoitään pahenusta :o Jos ei se niin kenties sen paheksuminen ;)
-
Uskonpa että tämänkin foorumin käyttäjien turhaan päällä olevat tietokoneet tekevät enemmän hallaa ilmastolle kuin joku formula.
Tuopa olisi hauska laskelma nähdä.
Ja kansa tarvitsee sirkushupeja, tämän tiesi jo cesar aikanaan. Muuten ei hyvä seuraa.
Siinä tapauksessa formulatähdet voitaisiin pestata gladiaattoreiksi, jotka valituin asein pätkisivät toisiaan kuutiosentin paloiksi.
-
Why I’ve stopped reporting bugs to Ubuntu (http://glyphobet.net/blog/?p=140)
-
No jos tuo pitää paikkansa niin enpä voi kaveria ainakaan moittia.
-
Aika erikoisen oloisia tapauksia.
-
Tämä aihe taitaa aiheuttaa vain tappeluita ja erimielisyyksiä.
-
Tää pokerijuttu oli aivan syvältä, formuloiden hyvä/huono aspektia en kommentoi, karting on raskasta:)
-
Surullista :(
-
kyllä jotaki riitaa aina tulee ku jotku alkaa arvostelemaan moottori urheilua, onko se sitten niin vastenmielistä vai pitäiskö näille tyypeille koittaa saaha shakin MM-kisat livenä ruutuun tiedä häntä. mitä hekinloppujen lopuksi siinä menettää että viikossa parissa tulee muutama tunti moottoriurheilua jostain toiselta kanavalta tulee varmasti jotain tylsempää ja onhan internet keksitty kattoo sieltä jos telvisio ei tarjoa niitä puujalkavitsi ohjelmia. olisi hyvä jos joskus mainitsisivat mitä haluavat että telvisiosta näkyisi urheilun sijasta niin voisimme valittaa niistä ohjelmista >:(
-
mitä hekinloppujen lopuksi siinä menettää että viikossa parissa tulee muutama tunti moottoriurheilua jostain toiselta kanavalta
Eihän siitä olekaan kyse: osaan kyllä käyttää telkun virtakytkintä. Minua vain ärsyttää luonnon tuhoamisen ja epäekologisen idiotismin palvonta vielä vuonna 2008.
-
Totuushan on että me hukumme omaan pask...eikun jätteisiin (Italia hyvä esimerkki).
Terveisin jori52 :D :D
-
Minua vain ärsyttää luonnon tuhoamisen ja epäekologisen idiotismin palvonta vielä vuonna 2008.
Kiitos noiden idiotismien, meillä on jatkuvasti taloudellisempia ja turvallisempia autoja.
-
Itseäni ärsyttää suunnattomasti tekopyhät "Vihreät ihmiset", jotka muka ajavat asiaansa yhtään sitä ajattelematta. Tyyliin "Olen ekologinen ihminen ja ostelen jatkuvasti uusinta tekniikkaa kotia yms." tai "kuuluun greanpeace järjestöön ja kierrämme parisataakaakkisella pikaveneellä 24/7 troolarin ympärillä" yms. idiootit. 9/10:stä henkilöstä mitä haastatellaan telkussa, lehdissä yms. jotka luulevat olevansa maailman parantajia, eivät sitä todellakaan ole kun katsoo heidän käyttäytymistä. Ajetaan maatalouden lopettamista, metsien suojelu parantaa maailman ilman jne. Tässä maailmassa kaikkien onkin hyvä asua kaupungissa.
Aaseja jotka ajattelevat vain asekeleen eteenpäin >:(
-
Hmmh jep pahimmat viherpiiperöt ovat luontomme vihollisia.
IDEA: Energiasäästölamput käyttöön Suomeen, jossa niitä käytetään juurikin pimeinpänä aikana, jolloin on myöskin yleensä kylmää ja sitten pistetään vielä niiden tuotannon vaikutukset suurennuslasin alle niin ollaan päädytty ojasta allikkoon. Jos tämä toimii tuolla niin se ei välttämättä toimi täällä.
PS. Vaikeaahan nyt T1 (http://fi.wikipedia.org/wiki/Termodynamiikka#Termodynamiikan_ensimm.C3.A4inen_p.C3.A4.C3.A4s.C3.A4.C3.A4nt.C3.B6:_energian_s.C3.A4ilyminen) on ymmärtää ::) .'Listaa' voisi toki jatkaa.
Taitaa olla tarkoitusperissä enemmän kapinoinnin halua kuin mitään muuta.
En väitä tietenkään, että F1 olisi lähelläkään 100 % järkevää rahankäyttöä.
-
Kiitos noiden idiotismien, meillä on jatkuvasti taloudellisempia ja turvallisempia autoja.
Tuo väite on kyllä moneen kertaan jo kumottu. Sitä paitsi, mitä hyötyä on tehdä taloudelliempiakaan autoja, kun järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon? Turvallisuudesta nyt puhumattakaan, liikaväestöähän pitäisi harventaa rankalla kädellä muutenkin.
-
Minua vain ärsyttää luonnon tuhoamisen ja epäekologisen idiotismin palvonta vielä vuonna 2008.
Niin minuakin. Ei kannata äänestää vihreitä.
-
Sitä paitsi, mitä hyötyä on tehdä taloudelliempiakaan autoja, kun järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon?
Autoista ei päästä eroon joten on järkevää tehdä niistä taloudellisempia.
Toisaalta minun puolestani esimerkiksi Helsingistä voitaisiin kieltää kaikki autoliikenne ja vapauttaa kadut kevyelle liikenteelle. Ei liiemmin haittaisi. Laivoiltakaan ei tarvitsisi enää hakea porukkaa vaan voisi hakea heidät lähimmältä juna-asemalta.
Turvallisuudesta nyt puhumattakaan, liikaväestöähän pitäisi harventaa rankalla kädellä muutenkin.
Minäkin kannatan humaanin maahanmuuton ja ruoka-avun lopettamista.
-
Tuo väite on kyllä moneen kertaan jo kumottu. Sitä paitsi, mitä hyötyä on tehdä taloudelliempiakaan autoja, kun järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon?
On helppoa sanoa että jostain pitäisi päästä eroon, mutta olla antamatta edes yhtä toimivaa esimerkkiä kuinka ne eroon päästävät korvataan.
Ja jos herra Oscar nyt viitsisi vaivautua kertomaan mitenkä esim. turvallisuuteen liittyvä kehitys on formuloiden ja rallin osalta kumottu? Itse kun voin luetelle aika nivaskan parannuksia mitä esim. rallin puolelta on tuotu tuotanto autoihin.
-
Tuo väite on kyllä moneen kertaan jo kumottu. Sitä paitsi, mitä hyötyä on tehdä taloudelliempiakaan autoja, kun järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon?
On helppoa sanoa että jostain pitäisi päästä eroon, mutta olla antamatta edes yhtä toimivaa esimerkkiä kuinka ne eroon päästävät korvataan.
Ja jos herra Oscar nyt viitsisi vaivautua kertomaan mitenkä esim. turvallisuuteen liittyvä kehitys on formuloiden ja rallin osalta kumottu? Itse kun voin luetelle aika nivaskan parannuksia mitä esim. rallin puolelta on tuotu tuotanto autoihin.
Kyllä olisikin hienoa polkea pyörällä 30 km töihin kuudeksi aamulla ja sitten vielä takaisin kotiin :-[
-
Kyllä olisikin hienoa polkea pyörällä 30 km töihin kuudeksi aamulla ja sitten vielä takaisin kotiin :-[
Muuta katsos kaupunkiin, ekologian pyhättöön :D Kaupungistuminenhan se vasta ekologista on \o/
-
Onpa ketjulla osuva nimi...
-
Täällä Tyrnävällä urheilua on Traktor Pulling. Tumma savu tupruaa taivaalle. Silti pahemmin saastuttaa katselijalössi, joka tulee toljottamaan autoillaan.
Ehdotin paikallislehdessä päästökauppaa. Katsojat otetaan paikalle vain jos sinne pyöräilevät. Lisäksi Tyrnäväläiset eivät tyhmäkäytä autojaan tyhjäkäynnillä. Näillä tienaavat helposti pulling-traktorien pieraisut.
Mitä tulee työmatkapyöräilyyn: Vaimo teki sitä aamuin illoin oppilaslaumojen keskellä. Nykyään sairaana ja vanhana jaksaa vielä muutaman kilometrin.
Minä kävin n. 50 kilometrin päässä : Aamulla polkupyörällä 2-3 kilometriä kirkonkylään. Sieltä linja-autolla (pikku-)kaupungin (Oulun) laidalle, josta aidatulta alueelta polkupyörä ja kaupungin halki töihin. Illalla takaisin. Oli hauskaa ja kunto pysyi hyvänä.
Koska pyöräillessä hikoaa, työpaikalla pitää vaihtaa vaatteet. Minulle se oli helppoa: jätin pyöräilypaidan ja muut rytkyt kuivamaan tietokonekeskuksen ilmastointihuoneeseen. Vaimon koulussa opettajilla oli vain pikkuinen vessa, missä naisopettajat vaihtoi talvella villahousut pois. Miesopet ajoi autolla töihin. Voimistelunopettaja jopa autoili pesäpallokentälle, minne lapset käveli!
Duunareille töihin pyöräily olisi helppoa, sillä heillä on pukuhuoneet. Samoin urheilijoilla ;)
-
Kiitos noiden idiotismien, meillä on jatkuvasti taloudellisempia ja turvallisempia autoja.
Tuo väite on kyllä moneen kertaan jo kumottu. Sitä paitsi, mitä hyötyä on tehdä taloudelliempiakaan autoja, kun järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon? Turvallisuudesta nyt puhumattakaan, liikaväestöähän pitäisi harventaa rankalla kädellä muutenkin.
Hyvä sieltä Kaupungista on huudella että autoista pitäisi päästä eroon, tuleppa tänne maaseudulle niin katsotaan kauan menee kun tulee sitä lämmintä kiesiä ikävä! Miten väitteet autourheilun hyödyistä on kumottu ja missä?
Liikaväestön harventaminen on ollut jo monella mielessä ja moni on jo yrittänytkin tosin huonoin seurauksin, eiköhän luonto hoida sen harvennuksen jossain vaiheessa aivan itse, paras keino vaikuttaa väestömäärään on lopettaa lisääntyminen.
Painetaan siis sitä kaasua ja käytetään kumia! ;D
-
Kyllä olisikin hienoa polkea pyörällä 30 km töihin kuudeksi aamulla ja sitten vielä takaisin kotiin
Hyvä sieltä Kaupungista on huudella että autoista pitäisi päästä eroon, tuleppa tänne maaseudulle niin katsotaan kauan menee kun tulee sitä lämmintä kiesiä ikävä!
Kuka on huudellut, että autoista pitäisi päästä kokonaan eroon... SuperOscar kun kirjoitti, että järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon... Olen asiasta täysin samaa mieltä, "liikaväestön" harventamisesta en...
-
Kyllä olisikin hienoa polkea pyörällä 30 km töihin kuudeksi aamulla ja sitten vielä takaisin kotiin
Hyvä sieltä Kaupungista on huudella että autoista pitäisi päästä eroon, tuleppa tänne maaseudulle niin katsotaan kauan menee kun tulee sitä lämmintä kiesiä ikävä!
Kuka on huudellut, että autoista pitäisi päästä kokonaan eroon... SuperOscar kun kirjoitti, että järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon... Olen asiasta täysin samaa mieltä, "liikaväestön" harventamisesta en...
Niin kuka on huudellut että Kokonaan???
Vakavasti puhuen, on kovin turhauttavaa katsella kun monta autoa kulkee ohitse joissa on vain yksi ihminen sisällä, suurin osa on vielä menossa samaan suuntaan.
Paikallis liikenne ei kuulemma kannata kun ei ole matkustajia. ÄH missä on se järjen valo?
-
Ja jos herra Oscar nyt viitsisi vaivautua kertomaan mitenkä esim. turvallisuuteen liittyvä kehitys on formuloiden ja rallin osalta kumottu? Itse kun voin luetelle aika nivaskan parannuksia mitä esim. rallin puolelta on tuotu tuotanto autoihin.
Se, että jotakin teknistä kikkaretta on ensin käytetty rallissa ja sitten tuotantoautoissa, ei vielä todista, että kikkare olisi kehitetty alkuaan rallia varten – tai edes että ralliauto olisi ollut mitenkään merkittävä testausalusta. Pikemmin ralliautoa käytetään vain markkinoinnin välineenä todistamaan, että valmistajan A kikkare on parempi kuin valmistajan B tekemä samanlainen kikkare.
Google-fu’ni on heikentynyt, en onnistunut löytämään seitistä mitään asiaankuuluvaa; mutta olen tosiaan lukenut rankkaa tekstiä tuosta ”formulat ja ralli ovat hyväksi autoilun kehitykselle” -myytistä, jolla törkyilijät lievittävät jomottavaa omaatuntoaan.
Hyvä sieltä Kaupungista on huudella että autoista pitäisi päästä eroon, tuleppa tänne maaseudulle niin katsotaan kauan menee kun tulee sitä lämmintä kiesiä ikävä!
Maapallo ei pitkään pystykään elättämään miljardien ihmisten massaa, jos jotkut vielä haluavat asua maaseudulla. Vaihtoehtoina on joko karsia väestömäärä alle puoleen tai muuttaa tiiviisiin kaupunkeihin.
Sinänsä en usko kummankaan toteutuvan, mutta onneksi, kuten eräs puoliseniili haudan partaalla keikkuva ilmastotieteilijä kerran tv:ssä totesi, ”Mitään dramaattista ei tapahdu meidän elinaikanamme”.
-
Kuka on huudellut, että autoista pitäisi päästä kokonaan eroon... SuperOscar kun kirjoitti, että järkevintä olisi päästä autoista mahdollisimman pitkälti eroon...
SuperOscar kyseenalaisti samalla tarpeen taloudellisempien autojen suunnitteluun. Jotta se ei olisi ristiriidassa tämän toisen väitteen kanssa niin tarkoittaisi se minun mielestäni vähintään kaiken yksityisliikenteen lopettamista.
-
liikaväestöähän pitäisi harventaa rankalla kädellä muutenkin.
Lainasin kirjoitustasi kuten muutamat sanomalehdet tekevät, jolloin voi tulla väärä käsitys. Ketkä kuuluvat liikaväestöön? Entä miten "harventaminen" tulisi toteuttaa? Toivottavasti et tarkoita erästä saksalaista ideologiaa. ;)
-
Maapallo ei pitkään pystykään elättämään miljardien ihmisten massaa, jos jotkut vielä haluavat asua maaseudulla. Vaihtoehtoina on joko karsia väestömäärä alle puoleen tai muuttaa tiiviisiin kaupunkeihin.
Mistä ajattelit saada kaikille kaupungeissa asuville ruokaa jos kukaan ei asu maaseudulla?
On vielä kolmaskin vaihtoehto. Maailmanpelastajat voisivat (esimerkkiä näyttääkseen) muuttaa etelämmäksi asumaan niin heidän ekologinen jalanjälkensä muuttuisi automaattisesti pienemmäksi.
-
Mistä ajattelit saada kaikille kaupungeissa asuville ruokaa jos kukaan ei asu maaseudulla?
Olen myös hiukan utelias. Kaksiossa on ahdasta pitää perunamaata.
-
SuperOscar kyseenalaisti samalla tarpeen taloudellisempien autojen suunnitteluun.
Aivan. Täytyy muistaa, että aina kun rakennetaan uusi auto, tuhlataan holtittomasti luonnonvaroja. Siinä mielessä jokin suomalainen autoveron alennus on kaikkea muuta kuin hyvä asia: sen sijaan että ihmiset käyttäisivät nykyisiä, tuhlailevia autojaan, he ostavat uudet, kieltämättä ekologisemmat – mutta samalla pakottavat tuottamaan lisää autoja.
niin tarkoittaisi se minun mielestäni vähintään kaiken yksityisliikenteen lopettamista.
Ei p*skempi idea! :D
Ketkä kuuluvat liikaväestöön? Entä miten "harventaminen" tulisi toteuttaa? Toivottavasti et tarkoita erästä saksalaista ideologiaa. ;)
Liikaväestöön kuulunee nykyisellä 6,5 miljardin väkimäärällä n. 50–75 % väestöstä. Yksi ei siinä suhteessa ole toista arvokkaampi. Natsi en ole (Facebookissa Political Compass rankkasi minut äärivasempaan anarkismiin).
Mistä ajattelit saada kaikille kaupungeissa asuville ruokaa jos kukaan ei asu maaseudulla?
Jos minulla olisi vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin, olisin jo nobelisti!
-
SuperOscar kyseenalaisti samalla tarpeen taloudellisempien autojen suunnitteluun.
Aivan. Täytyy muistaa, että aina kun rakennetaan uusi auto, tuhlataan holtittomasti luonnonvaroja. Siinä mielessä jokin suomalainen autoveron alennus on kaikkea muuta kuin hyvä asia: sen sijaan että ihmiset käyttäisivät nykyisiä, tuhlailevia autojaan, he ostavat uudet, kieltämättä ekologisemmat – mutta samalla pakottavat tuottamaan lisää autoja.
Meinaat että niitä uusia autoja ei muuten rakennettaisi? Meinaat että ne vanhat, öljyt alleen laskevat ja paljon polttoainetta kuluttavat vanhat autot ovat ympäristön kannalta oikeasti parempia? Meinaat että on huono asia kun autoverouudistuksella ohjataan ostamaan vähän kuluttavia pienempiä autoja suurien ja paljon kuluttavien sijasta?
niin tarkoittaisi se minun mielestäni vähintään kaiken yksityisliikenteen lopettamista.
Ei p*skempi idea! :D
Minusta ei olisi ollenkaan huono ajatus jos kaikissa suuremmissa kaupungeissa kiellettäisiin kaikki ajoneuvoliikenne, ei pelkästään yksityiskäyttöä.
Ei siinä minulle tulisi nälkä eikä tarvikkeet loppuisi.
Liikaväestöön kuulunee nykyisellä 6,5 miljardin väkimäärällä n. 50–75 % väestöstä. Yksi ei siinä suhteessa ole toista arvokkaampi. Natsi en ole (Facebookissa Political Compass rankkasi minut äärivasempaan anarkismiin).
Nykyään äärivasemmisto vaikuttaa enemmän yhteiskuntarauhaa uhkaavalta kuin äärioikeisto. Jos jossain mellakoidaan, riehutaan, tapellaan tai vallataan taloja niin todennäköisesti asialla olevat ovat aatteeltaan lähempänä vasemmistoa kuin mitään muuta.
Mistä ajattelit saada kaikille kaupungeissa asuville ruokaa jos kukaan ei asu maaseudulla?
Jos minulla olisi vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin, olisin jo nobelisti!
Ilmankos sijoittauduit vasempaan laitaan. Siellä yleensä osataan valittaa asioista ja kerrotaan miten niiden pitäisi olla mutta ei osata kertoa miten muutokset pitäisi käytännössä toteuttaa. Haaveita ilman realismia.
-
Ketkä kuuluvat liikaväestöön? Entä miten "harventaminen" tulisi toteuttaa? Toivottavasti et tarkoita erästä saksalaista ideologiaa. ;)
Liikaväestöön kuulunee nykyisellä 6,5 miljardin väkimäärällä n. 50–75 % väestöstä. Yksi ei siinä suhteessa ole toista arvokkaampi. Natsi en ole (Facebookissa Political Compass rankkasi minut äärivasempaan anarkismiin).
Kunhan puutuin yksittäisiin sanoihin. Saat olla vapaasti anarkisti punkkari tai jokin muu. :D Tämä keskustelu ei johda mihinkään, mutta... Maailman ihmisistä 10 % kuluttaa 90 %. ::)
-
Aivan. Täytyy muistaa, että aina kun rakennetaan uusi auto, tuhlataan holtittomasti luonnonvaroja. Siinä mielessä jokin suomalainen autoveron alennus on kaikkea muuta kuin hyvä asia: sen sijaan että ihmiset käyttäisivät nykyisiä, tuhlailevia autojaan, he ostavat uudet, kieltämättä ekologisemmat – mutta samalla pakottavat tuottamaan lisää autoja.
Meinaat että niitä uusia autoja ei muuten rakennettaisi? Meinaat että ne vanhat, öljyt alleen laskevat ja paljon polttoainetta kuluttavat vanhat autot ovat ympäristön kannalta oikeasti parempia? Meinaat että on huono asia kun autoverouudistuksella ohjataan ostamaan vähän kuluttavia pienempiä autoja suurien ja paljon kuluttavien sijasta?
Kysynnän kasvaessa kasvaa myös tuotanto. Vanhan, kuluttavankin auton käyttäminen on parempi vaihtoehto kuin tuottaa uusi auto, koska itse tuotanto kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin käyttö – ja käyttöähän aina voi rajoittaa kustannuksia nostamalla.
Nykyään äärivasemmisto vaikuttaa enemmän yhteiskuntarauhaa uhkaavalta kuin äärioikeisto. Jos jossain mellakoidaan, riehutaan, tapellaan tai vallataan taloja niin todennäköisesti asialla olevat ovat aatteeltaan lähempänä vasemmistoa kuin mitään muuta.
Eihän ”yhteiskuntarauha” mikään itseisarvo ole! Rauhallisintahan on hautuumaalla, missä kukaan ei aiheuta kenellekään harmia. Jos asioita pitää muuttaa, se edellyttää aina status quon järkyttämistä.
Ilmankos sijoittauduit vasempaan laitaan. Siellä yleensä osataan valittaa asioista ja kerrotaan miten niiden pitäisi olla mutta ei osata kertoa miten muutokset pitäisi käytännössä toteuttaa. Haaveita ilman realismia.
Aikas vähän sinulla on tietoa vasemmistostakin :)
-
liikaväestöähän pitäisi harventaa rankalla kädellä muutenkin.
kuulusitko itse noihin harvennettaviin vai olisitko harventaja ??? miksi ei voi älytä että eläimet vie ihmisiltä enemmän tilaa ku ihmiset joten aloitappa se harventaminen sieltä päin, kun tapat eläimiä tarpeeksi ne ei syö meidän hedelmiä toisaalta liha jää meiltä kokonaan paitsi jos säästetään kalat nehän ei meidän eväitä syö ;D harvennetaan ihmisiä sitten ku ei mahdu pyörähtään ilman että teloo jonku
-
kuulusitko itse noihin harvennettaviin vai olisitko harventaja ???
Ainoa ajattelemani tapa tarkoituksellisesti harventaa ihmisiä on suitsia syntyvyyttä – en missään nimessä lähtisi lahtamaan eläviä ihmisiä.
(Vaikka kieltämättä maapallolle tekisi varmaan todella hyvää, jos ihmiskuntaan leviäisi jokin hypertehokas virus, joka muutamassa vuodessa vähentäisi väestöä semmoiset jokusen kymmenen prosenttia.)
miksi ei voi älytä että eläimet vie ihmisiltä enemmän tilaa ku ihmiset joten aloitappa se harventaminen sieltä päin, kun tapat eläimiä tarpeeksi ne ei syö meidän hedelmiä toisaalta liha jää meiltä kokonaan paitsi jos säästetään kalat nehän ei meidän eväitä syö ;D
Sepä olisikin varsinainen temppu... Ekosysteemien romahtaessa ihmisenkin kävisi joka tapauksessa ohraisesti muutamassa vuosikymmenessä.
-
käyttöähän aina voi rajoittaa kustannuksia nostamalla.
Helppo kaupunkilaisen sanoa ja "yllättäen" puhut vain yksityisautoilusta. Kaupunkiin toki pitää saada kulutustavarat ihan samaan hintaan kuin ennenkin? :)
Aivan. Täytyy muistaa, että aina kun rakennetaan uusi auto, tuhlataan holtittomasti luonnonvaroja. Siinä mielessä jokin suomalainen autoveron alennus on kaikkea muuta kuin hyvä asia: sen sijaan että ihmiset käyttäisivät nykyisiä, tuhlailevia autojaan, he ostavat uudet, kieltämättä ekologisemmat – mutta samalla pakottavat tuottamaan lisää autoja.
Tuhlataan luonnonvaroja juu, mutta ne jotka oikeasti tarvitsevat autoa ajavat myös niillä huomattavan paljon vuosittain. Vanhempi isopatainen bensa-auto voi viedä sen 9l/100km helposti vs uusi diesel 4-5l/100km, öljynvaihtovälit venyvät pitemmäksi vuosivuodelta, vanhojen autojen materiaalit kierrätetään jne. ja niin no turvallisuudesta et ilmeisesti välitä mitään, vaan taidat pistää ne "luonnollisen poistuman" piikkiin? Kannattaa muistaa sitten jos osuu omaan nilkkaan joskus puhumattakaan muusta lähiperheestä ja ystävistä.
Ei siinä, joukkoliikenne on ok, mutta se vaan ei toimi haja-asutusalueella.
-
Kysynnän kasvaessa kasvaa myös tuotanto. Vanhan, kuluttavankin auton käyttäminen on parempi vaihtoehto kuin tuottaa uusi auto, koska itse tuotanto kuluttaa luonnonvaroja enemmän kuin käyttö
Kysynnän kasvu on todennäköisesti hetkellinen piikki. Sinulla on varmaan myös viite johonkin tutkimustietoon jossa tuo luonnonvarojen kulutus on laskettu?
ja käyttöähän aina voi rajoittaa kustannuksia nostamalla.
Tuosta ovatkin kiitollisia erityisesti ne joille auto on välttämättömyys. Sopii myös hyvin politiikkaan jossa koko Suomi olisi tarkoitus pitää asuttuna (ja sekin on perusteltua ihan jo pelkän elintarviketuotannon takia).
Nykyään äärivasemmisto vaikuttaa enemmän yhteiskuntarauhaa uhkaavalta kuin äärioikeisto. Jos jossain mellakoidaan, riehutaan, tapellaan tai vallataan taloja niin todennäköisesti asialla olevat ovat aatteeltaan lähempänä vasemmistoa kuin mitään muuta.
Eihän ”yhteiskuntarauha” mikään itseisarvo ole!
Suurimmalle osalle suomalaisista se on erittäin tärkeä, koska sen puute lisää yleistä turvattomuutta ja epävarmuutta tulevasta. Voisi sanoa että heille yhteiskuntarauha on nykytilanteessa itseisarvo.
Pidätkö sinä esimerkiksi talonvaltauksia perusteltuina ja oikeutettuina?
Jos asioita pitää muuttaa, se edellyttää aina status quon järkyttämistä.
Sinä et usko rauhanomaiseen demokraattiseen prosessiin?
Ilmankos sijoittauduit vasempaan laitaan. Siellä yleensä osataan valittaa asioista ja kerrotaan miten niiden pitäisi olla mutta ei osata kertoa miten muutokset pitäisi käytännössä toteuttaa. Haaveita ilman realismia.
Aikas vähän sinulla on tietoa vasemmistostakin :)
Kokemuspohjalla mennään. Sinäkin olet vain vahvistanut tuota kuvaa.
-
Teidän on varmaan ihan turha oikeestaan väitellä SuperOscar ja mgronber kun teidän näkemykset on niin kaukana toisistaan. Molemmilla on hyviä ja vähemmän hyviä perusteluja perusteluja kannalleen mut ongelma on siinä ettei näin vaikea ja monitahoinen keskustelu pääse oikeuksiinsa näin rajatulla foorumilla. Tarvittais kuitenkin poliittiset päättäjät mukaan mut mistäs ne ex- gladiaattorit ja missit mitään tajuis.
Liian laaja aihe, mun pien pää meni jo pyörälle eikä tästä tullukkaa kaikkia ongelmia ratkaisevaa postausta :D
-
Kysynnän kasvu on todennäköisesti hetkellinen piikki.
Kunpa olisikin, mutta jos ja kun verotus alkaa suosia uuden ostamista, kulutus jää pysyvästi ylös.
ja käyttöähän aina voi rajoittaa kustannuksia nostamalla.
Tuosta ovatkin kiitollisia erityisesti ne joille auto on välttämättömyys.
Käyttökustannuksia voi myös säätää eri tavoin. Hyvä esimerkki on Lontoossa ja Tukholmassa jo sovelletut autonkäyttömaksut.
Eihän ”yhteiskuntarauha” mikään itseisarvo ole!
Suurimmalle osalle suomalaisista se on erittäin tärkeä, koska sen puute lisää yleistä turvattomuutta ja epävarmuutta tulevasta. Voisi sanoa että heille yhteiskuntarauha on nykytilanteessa itseisarvo.
Sanoisin arvo mutten itseisarvo. Yhteiskuntarauhan korostamisesta kaiken muun kustannuksella antaa oivan esimerkin itäinen naapurimaa nykyjohtonsa voimin.
Pidätkö sinä esimerkiksi talonvaltauksia perusteltuina ja oikeutettuina?
Yleisesti ottaen kyllä. Tällaiseen kysymykseen ei oikeasti voi vastata kuin tapauskohtaisesti, mutta jos nyt lähdetään viimeaikaisista talonvaltaustapauksista, niiden takana on yleensä ollut yritys saada hylättynä oleva talo hyötykäyttöön.
Jos asioita pitää muuttaa, se edellyttää aina status quon järkyttämistä.
Sinä et usko rauhanomaiseen demokraattiseen prosessiin?
Status quota voi järkyttää ihan vaikka äänestyskopista käsin. Voi kun joskus Suomessakin nähtäisiin sama kuin muutama vuosi sitten Kanadassa: hallitusvastuussa oleva puolue putosi kokonaan pois uudesta parlamentista, kun kansa ei ollutkaan heidän politiikastaan tykännyt. Suomessa liian moni äänestää ikänsä samaa puoluetta, jota hän ja hänen vanhempansa ovat aina äänestäneet :(
Teidän on varmaan ihan turha oikeestaan väitellä SuperOscar ja mgronber kun teidän näkemykset on niin kaukana toisistaan.
Ei se suinkaan turhaa ole! Jollei ihminen ole täysin luupäinen – kuten en usko sen paremmin itseni kuin mgronberinkaan olevan –, keskustellessa voi aina oppia jotain uutta. Vähintäänkin joutuu pohtimaan kantaansa ja etsimään sille perusteluja.
-
Kysynnän kasvu on todennäköisesti hetkellinen piikki.
Kunpa olisikin, mutta jos ja kun verotus alkaa suosia uuden ostamista, kulutus jää pysyvästi ylös.
Tästä pitää melkeinpä jäädä odottamaan tilastotietoja. En tiedä miten autokauppa on yleisesti kehittynyt mutta en usko tämän aiheuttavan aikaisempaan kehitykseen pysyvää muutosta. Palataanko asiaan tältä osin parin vuoden kuluttua?-)
ja käyttöähän aina voi rajoittaa kustannuksia nostamalla.
Tuosta ovatkin kiitollisia erityisesti ne joille auto on välttämättömyys.
Käyttökustannuksia voi myös säätää eri tavoin. Hyvä esimerkki on Lontoossa ja Tukholmassa jo sovelletut autonkäyttömaksut.
Kertoisitko tarkemmin noista?
Eihän ”yhteiskuntarauha” mikään itseisarvo ole!
Suurimmalle osalle suomalaisista se on erittäin tärkeä, koska sen puute lisää yleistä turvattomuutta ja epävarmuutta tulevasta. Voisi sanoa että heille yhteiskuntarauha on nykytilanteessa itseisarvo.
Sanoisin arvo mutten itseisarvo. Yhteiskuntarauhan korostamisesta kaiken muun kustannuksella antaa oivan esimerkin itäinen naapurimaa nykyjohtonsa voimin.
Mutta mielestäni tuo ei ole täällä ongelma.
Minä en muuten luokittele esimerkiksi nettisensuuria ja Jokelan jälkeisiä aserajoitussuunnitelmia yhteiskuntajärjestyksen säilyttämiseksi tähtääviin toimiin vaan joksikin muuksi. Jos olettaa noiden suunnittelijat harmittomiksi niin silloin tuo on vain populismia ja jos lähtee tulkitsemaan asiaa vainoharhaisesti niin silloin tässä luodaan sensuuri- ja kieltoyhteiskuntaa. Jälkimmäinen voi minun nähdäkseni pitkällä tähtäimellä järkyttää yhteiskuntarauhaa joten en millään voi pitää tuota yhteiskuntajärjestystä ylläpitävänä toimenpiteenä.
Pidätkö sinä esimerkiksi talonvaltauksia perusteltuina ja oikeutettuina?
Yleisesti ottaen kyllä. Tällaiseen kysymykseen ei oikeasti voi vastata kuin tapauskohtaisesti, mutta jos nyt lähdetään viimeaikaisista talonvaltaustapauksista, niiden takana on yleensä ollut yritys saada hylättynä oleva talo hyötykäyttöön.
Minä en pidä noita hyötykäyttöväitteitä kovinkaan uskottavina. Joitakin valtauksia on taidettu perustella muun muassa sillä ettei opiskelijoilla ole asuntoja. Kuitenkin minun käsitykseni mukaan esimerkiksi Kehä III:n reunoilta löytyisi vapaita asuntoja jos opiskelijat vain suostuisivat siellä asumaan. Itsekin sain jokunen vuosi sitten Espoon Olarista opiskelija-asunnon muistaakseni parissa kuukaudessa hakemuksen jättämisestä (ja Olarihan ei ole vielä lähelläkään Kehä III:sta).
Status quota voi järkyttää ihan vaikka äänestyskopista käsin. Voi kun joskus Suomessakin nähtäisiin sama kuin muutama vuosi sitten Kanadassa: hallitusvastuussa oleva puolue putosi kokonaan pois uudesta parlamentista, kun kansa ei ollutkaan heidän politiikastaan tykännyt. Suomessa liian moni äänestää ikänsä samaa puoluetta, jota hän ja hänen vanhempansa ovat aina äänestäneet :(
Tästä olemme samaa mieltä.
Teidän on varmaan ihan turha oikeestaan väitellä SuperOscar ja mgronber kun teidän näkemykset on niin kaukana toisistaan.
Ei se suinkaan turhaa ole! Jollei ihminen ole täysin luupäinen – kuten en usko sen paremmin itseni kuin mgronberinkaan olevan –, keskustellessa voi aina oppia jotain uutta. Vähintäänkin joutuu pohtimaan kantaansa ja etsimään sille perusteluja.
Ja lopullisena tavoitteena on tietenkin vastustajan täydellinen nöyryyttäminen ja häpäiseminen ;)
Vakavasti puhuen väittelyt ovat hyödyttömiä vasta siinä vaiheessa kun ne pysähtyvät samojen asioiden jankkaamiseksi. Niin kauan kun osapuolet esittävät uusia näkökantoja keskustelu menee eteenpäin ja siitä voi syntyä jotakin. Ja vaikka väittelijät pysyisivät omissa kannoissaan niin sivulliset voivat saada uusia ajatuksia ja uutta tietoa.
Esimerkiksi väittelyt Gnomen ja KDE:n tai eri selainten välisestä paremmuudesta voivat hyödyttää monia jos keskustelu menee eteenpäin asiallisilla argumenteilla. Työpöytäympäristöistä väiteltäessä voi tulla ilmi että periaatteessa kaikki KDE-ohjelmat tukevat hiirieleitä. Vastaavasti selainväittelyssä voi tulla esiin Konquerorin monipuolisuus ja vaikka se että siinä saa tiedostoselaintilassa komentorivin samaan ikkunaan ja seuraamaan automaattisesti samaan hakemistoon kuin missä graafinen tiedostoselain on.
-
http://effi.org/blog/kai-2008-01-20.html
Enää on arvailujen varassa mitä jatkossa päätyykään sensuurilistalle.
Veikkaan seuraavia
1. Matti Vanhasta kritisoivat blogiviestit
2. Kaupallisista/valtiollisista tahoista epämiellyttävää totuutta kertovat sivut
3. Effi itse
En olisi koskaan uskonut, että suomessa sananvapautta hakataan kuin vierasta sikaa. Sananvapauteen kuuluu myös vastuun kantaminen, mutta ennakkosensuuri ei kuulu samaan koriin demokratian kanssa.
-
http://effi.org/blog/kai-2008-01-20.html
Enää on arvailujen varassa mitä jatkossa päätyykään sensuurilistalle.
Veikkaan seuraavia
1. Matti Vanhasta kritisoivat blogiviestit
2. Kaupallisista/valtiollisista tahoista epämiellyttävää totuutta kertovat sivut
3. Effi itse
En olisi koskaan uskonut, että suomessa sananvapautta hakataan kuin vierasta sikaa. Sananvapauteen kuuluu myös vastuun kantaminen, mutta ennakkosensuuri ei kuulu samaan koriin demokratian kanssa.
Mikäs firma niitä kansanedustajien äänestysjärjestelmän epäonnistuneita versioita rustaa?
Ettei vaan olisi se sama joka on toteuttanut työpaikkamme käytössä olevan työnsuunnittelu ohjelman, joka jatkuvasti jumittaa.
Siinä pitäisi noin 600 konetta olla yhtäaikaa ympäri Suomea verkon yli yhteydessä kello 6:00- 18:00 keskuspalvelimeen ja hoitaa palvelimelta käsin selainpohjaisesti työnsuunnittelun , laskutuksen palkka-ajot, raportoinnit, asiakkaiden tilaukset, tilastoinnin ynnä tarvittavat muutokset ym. ja koneet on jatkuvasti jumissa ja palvelin yhteydet katkeaa. Vika on palvelimen päässä ja sitä ei ole vuodessa saatu kuntoon ja ongelmat senkun pahenee. Palvelimessa on muka riittävästi tehoja.
Uskomatonta nykytehoisilla koneilla.
Taitaa olla tiedot tungettu samalle palvelimen lohkolle, joka yrittää palvella kaikkia 600 konetta yhtäaikaa.