Kirjoittaja Aihe: Ongelma javassa  (Luettu 3110 kertaa)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Ongelma javassa
« : 21.01.09 - klo:21.25 »
Pitas saaha tämä toimimaan > http://www.oulainen.fi/index.asp
Siis kameraa pitäs pystyä kääntämään kun kuvaa painaa tai sitten painaa niitä nuolinäppäimiä.

Olen asentanut kyllä nuo java jutut mutta varmaan joku vielä puuttuu??

Osaisiko joku kertoa mitä vaaditaan, että tuo toimii ja miten tarvittavat ja/tai puuttuvat osat asennetaan???

Ubuntun versio 8.04.1 32bit
:) :) :)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

peran

  • Vieras
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #2 : 21.01.09 - klo:21.41 »
Mulla kyllä toimii...

Saattaa tarvita jonkin pluginin, mutta pitäsi toimia myös asentamalla:
ubuntu-restricted-extras -paketti synapticilla. Järjestelmä->ylläpito->Synaptic pakettien hallinta tai vastaava.

Senior

  • Vieras
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #3 : 22.01.09 - klo:08.36 »
Itselläni Java 6.0.7 ja eipä näytä oikein noita tuon sivun kuvia. Täytynee yrittää päivittää versioon 6.1.

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #4 : 22.01.09 - klo:10.17 »
Lempiaheeni,  Java... joo kyllä mulla näkyy ja kääntyy kamera javan 5 versiolla. Kubuntu 8.04 + FF3.



Registered User # 482897

juyli

  • Vieras
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #5 : 22.01.09 - klo:11.19 »
Itselläni Java 6.0.7 ja eipä näytä oikein noita tuon sivun kuvia. Täytynee yrittää päivittää versioon 6.1.

Kun nyt olet "epävirallisesti" asentanut javan ohi paketinhallinnan, tarvitset vielä linkin libjavaplugin_oji.so selaimen plugin -hakemistoon. Nyt tuo libjavaplugin_oji.so viitanneen yhä java 1.6.0.7 version pluginiin.
Mutta tuo kohinan ratkaisu voisi olla kuitenkin parempi/yksinkertaisempi vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo:11.21 kirjoittanut juyli »

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #6 : 22.01.09 - klo:11.31 »
Jaha, ja nytkö ollaan sitten kahden keskustelusäikeen loukussa  ;)

Mutta joo, Kohinan suositusta minäkin kannatan, eli pöytä puhtaaksi ja Synapticilla sun-java5-jre, sun-java5-bin ja sun-java5-plugin paketit sisään. Ei kaiken tarvitse aina olla uutta ja kiiltävää  :D

Senior

  • Vieras
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #7 : 22.01.09 - klo:12.10 »
Olisin melkein ollut valmis lyömään hatullisesta paskasta vetoa, että homma toimii kun Compiz otetaan pois päältä. Onneksi en lyönyt vetoa. Compiz ei vaikuttanut asiaan. Tuo web-camera ainakin tuolla sivustolla ja omalla koneellani toimii nimittäin Java5:llä muttei Java6:lla. Aivan riippumatta siitä onko Compiz ja/tai Avant päällä.

Taas sitä oppi jotain.  ::)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #8 : 22.01.09 - klo:14.07 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=18093.0

Kokeilin tuotakin, ei vaan toimi.
Kokeilin vaikka mitä niin ei toimi.
Asensin Ubuntun uudestaan ja en tehnyt mitään päivityksiä, niin toimii, mutta päivitysten jälkeenpä ei toimi.

Mitäkäs nyt pitäs tehä. Kaikenlaista olen  yrittänyt mutta ei toimi.
Taitaa olla parasta että lopetan koko tietokoneen käytön ja nakkaan tään koneen jokeen niin pääsee tästäkin riesasta eroon, eikä  tarvi joka ikinen päivä näitä ongelmia setviä.

Eipä tähän taida enää muuta ratkasua olla.
Java ja flash ei toimi, muuten selain toimii.
Oon ohjeet täältä katsonut ja tehnyt niin, mutta siltikään ei toimi.
Oon soitellut kaikki kaverit läpi ja nekin on sitä yrittänyt ja on asennettu kaikki uudestaan ja taas poistettu jne, mutta ei vaan java ja flash toimi.

Mistä tää voi johtua.
Kaverin koneella kyllä toimii, muuta ei toimi minun koneella sitten millään.

Mulla oli aiemmin uusin versio, muuta asensin uudestaan ja mulla oli vain tuo 8.0.4.1 versio levyllä mutta ei sitä uusinta 8.10 versiota ubuntusta.

Jollakin ihmeen kikkailulla sen joskus sai javankin toimimaan, muuta eipä toimi enää.

No minkäs sille nyt sitten enää mahtaa.

Antaa olla koko kone.

Heippa.

Nyt tää kone lentää jokeen.
:) :) :)

harrykaa

  • Vieras
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #9 : 22.01.09 - klo:14.17 »
Monesti aloittelijoilla on niin kiire ja rohkeutta riittää kokeilla kaikenlaisia ratkaisuja, ettei ehdi neuvoa.
ja sitten kun neuvoo, on jo sitä ennen ehditty tehdä aivan kaikkea.

Uuden asennuksen jälkeen koneessa ei pitäisikään olla flash-pluginia eikä javaa.
Mutta jos asentaa paketin ubuntu-restricted-extras, koneesta löytyy flashplugin-nonfree (mikä on hyvä asia) ja vielä OpenJDK-java (mikä on huono asia, kun se ei oikein toimi).

Yksinkertaista ohjetta haluavalle:
1) jos sinulla on Hardy Heron (8.04), asenna pakettivarastosta (multiverse) Sun-Java5;
2) jos sinulla on Intrepid Ibex (8.10), asenna pakettivarastosta (multiverse) Sun-Java6 (6-10-0ubuntu2).
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo:14.40 kirjoittanut harrykaa »

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
Vs: Ongelma javassa
« Vastaus #10 : 22.01.09 - klo:14.48 »
Monesti aloittelijoilla on niin kiire ja rohkeutta riittää kokeilla kaikenlaisia ratkaisuja, ettei ehdi neuvoa.
ja sitten kun neuvoo, on jo sitä ennen ehditty tehdä aivan kaikkea.

Uuden asennuksen jälkeen koneessa ei pitäisikään olla flash-pluginia eikä javaa.
Mutta jos asentaa paketin ubuntu-restricted-extras, koneesta löytyy flashplugin-nonfree (mikä on hyvä asia) ja vielä OpenJDK-java (mikä on huono asia, kun se ei oikein toimi).

Yksinkertaista ohjetta haluavalle:
1) jos sinulla on Hardy Heron (8.04), asenna pakettivarastosta (multiverse) Sun-Java5;
2) jos sinulla on Intrepid Ibex (8.10), asenna pakettivarastosta (multiverse) Sun-Java6 (6-10-0ubuntu2).


No niin, nyt java toimii tai ainakin nyt tuo kamera joka alussa maintaan.

Flashiä veilä kokeilen saada pelaamaan.
Mulla on tuo flash-plugin-ninfree 10, mutta ei siltikään pelaa.

jatkoa muutaman minsan jälkeen....

Nyt flashkin toimii.

HUHUHUHUH.

Nyt on kone kunnossa ja voi taas käyttää konetta normaalisti.

Kiitos kaikille avusta.

TÄN AIHEEN VOI POISTAA JOS HALUATTE
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo:14.53 kirjoittanut mies19 »
:) :) :)