Kirjoittaja Aihe: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter  (Luettu 6789 kertaa)

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« : 28.04.07 - klo:22.47 »
Eli pitäis saada kyseinen värkki toimimaan Kubuntussa, että pääsis nettiin...
Olen aloittelija linux-puolella joten voisitteko kertoa selvästi ja "kädestä pitäen" mitä mun pitää tehdä...
Jos tarvitte jotain lisätietoa, niin kertokaa, ja jos niiden tietojen hankinnassa pitää tehdä jotain Kubuntussa, niin kertokaa miten sen voi tehdä!

Aramid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #2 : 29.04.07 - klo:12.28 »
Näillä ohjeilla sain omani toimimaan: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx/Edgy#head-d2623559f21cb2d6373aaa3a17dece9d8f2abb50

Noloa tunnustaa, mutta en tajunnut oikeestaan paljon mitään... (Lontookin taittuu vain vaivoin suomeksi)
Olisko liikaa vaivaa jos joku edes pääpiirteittäin selventäis tota?

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #3 : 29.04.07 - klo:13.37 »
no yritetään... muutama kohta tuosta ohjeesta hiukan jäi itsellekin epäselväksi...

asenna tämä paketti..( ja nämä koodit kirjoitetaan konsoliin jos ei toisin mainita)
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter
firmwaren asennus tässä on kolme vaihtoehtoa (ohjeessa myös neljäs itse suosittelisin näistä 2 tai 3 vaihtoehtoa)
vaihtoehto 1 (ohjeen toinen kun en älynnyt esimmäistä :) )
aja firmwaren hakeva scripti
Koodia: [Valitse]
sudo /usr/share/bcm43xx-fwcutter/install_bcm43xx_firmware.sh
vaihtoehto 2
editoi sources.list tiedostoa
Koodia: [Valitse]
sudo gedit /etc/apt/sources.list
lisää sen loppuun rivi
Koodia: [Valitse]
deb http://ubuntu.cafuego.net edgy-cafuego bcm43xxja tallenna

asennetaan avain(muista myös tuo viimeinen - merkki)
Koodia: [Valitse]
wget http://ubuntu.cafuego.net/969F3F57.gpg -O- | sudo apt-key add -
asennetaan firmware
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install bcm43xx-firmware
vaihtoehto 3
haetaan tuo paketti suoraan
Koodia: [Valitse]
wget -c http://ubuntu.cafuego.net/pool/edgy-cafuego/bcm43xx/bcm43xx-firmware_1.3-1ubuntu2_all.debja asennetaan se..
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i bcm43xx-firmware_1.3-1ubuntu2_all.deb
lopuksi ladataan moduuli
Koodia: [Valitse]
sudo modprobe bcm43xx
ja katsotaan löytyykö?
Koodia: [Valitse]
iwconfig
nyt sen pitäis periaatteessa toimia... en tiedä selvensikö... kysele lisää jos ei auta... itse kirjoitin tämän ohjeen winxp koneella johon pitäis asentaa ubuntu ja tässä tarvitsen juurikin samaa ohjetta(en asenna itse vaan koneen omistaja haluaa tehdä sen)... joten kerro ihmeessä miten kävi... niin toinenkin alkaja saa vinkkejä.
« Viimeksi muokattu: 29.04.07 - klo:13.46 kirjoittanut Anssi »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #4 : 29.04.07 - klo:15.02 »
näytää toimivan ainakin hp nx7300:n kanssa... :) tässä selailen nettiä live-cd:llä johon asensin nuo kaksi .deb pakettia... hiukan vajaavainen tämä on, mutta voi selittyä tällä live-cd:llä... kerron miten kävi kunhan tähän tulee oikea asennus.

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #5 : 29.04.07 - klo:20.07 »
Yritin tuota Anssin ohjetta, mutta heti ton ekan jutun kohdalla tulee: Pakettia bcm43xx ei löydy (Tai jotain ton suuntasta...)
Voiskohan se mahdollisesti johtua siitä, että mulla ei oo siis ollenkaan nettiyhteyttä tossa Kubuntussa käytössä... Koneessa on vain se langaton mahdollisuus ja hyppään aina XP:n puolelle kirjottelemaan nettiin...
Voiko tota ratkasta jotenkin???

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #6 : 29.04.07 - klo:20.29 »
hae nämä paketit ja siirrä joko usb-tikulla tai jos pääset ubuntusta windows:n levyille käsiksi ja asenna ne asentuvat ihan vaikka kaksois klikkaamalla, mutta muista valita asennuksen ajaksi siitä terminaali näkyviin koska toinen kyselee siellä yhden kysymyksen johon pitää vastata kyllä entterillä.

asenna tämä ensin
http://fr.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/b/bcm43xx-fwcutter/bcm43xx-fwcutter_006-1_i386.deb

sitten tämä.
http://ubuntu.cafuego.net/pool/edgy-cafuego/bcm43xx/bcm43xx-firmware_1.3-1ubuntu2_all.deb

näin minä tein itse! kun ei tässäkään ole muuta kuin wlan tarjolla... (käytän live-cd:tä :) )


Aramid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #7 : 29.04.07 - klo:20.43 »
Itse käytin bcm43xx-fwcutteria niin ,että menin terminalin kautta kansioon, jossa windows ajurit ovat. Sitten kirjoitin sudo bcm43xx-fwcutter -w /lib/firmware/`uname -r` BCMWL5.SYS
Säädin salaukset, käynnistin uudestaan ja sitten se toimikin.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #8 : 30.04.07 - klo:12.02 »
Itse käytin bcm43xx-fwcutteria niin ,että menin terminalin kautta kansioon, jossa windows ajurit ovat. Sitten kirjoitin sudo bcm43xx-fwcutter -w /lib/firmware/`uname -r` BCMWL5.SYS
Säädin salaukset, käynnistin uudestaan ja sitten se toimikin.

niin mietinkin tässä että onko tuonen noista paketeista oikeestaan turha... eli saisiko sen toimimaan pelkästään toisella (kummalla tahansa)?

Aramid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #9 : 30.04.07 - klo:14.42 »
Firmware pakettia ei tarvitse, jos käyttää windowsin ajureita. Voisi ehkä onnistua pelkällä firmware paketillakin.

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #10 : 30.04.07 - klo:19.00 »
Joo, tein niiin kuin tuo Anssi oli kertonu, mutta netiin en päässy vieläkään...
Yks asia kuitenkin muuttu, ennen tota ku klikkasin oikean alreunan nettihöskää ja valittin Manual Configuration, niin avautuvassa ikkunassa luki Disable Wireless Network Device, nyt lukee Enabled...
Onko ideoita?

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #11 : 30.04.07 - klo:19.08 »
Joo, tein niiin kuin tuo Anssi oli kertonu, mutta netiin en päässy vieläkään...
Yks asia kuitenkin muuttu, ennen tota ku klikkasin oikean alreunan nettihöskää ja valittin Manual Configuration, niin avautuvassa ikkunassa luki Disable Wireless Network Device, nyt lukee Enabled...
Onko ideoita?

no tuota paha sanoa paljonko olet mitäkin säätänyt, mutta itse huomasin sen live-cd:n kans että jos meni muutelemaan asetuksia manual confista niin sen jälkeen oli peli menetetty... joten koitappas saada se takaisin "matka tilaan" tai miksi sitä kutsutaan ja kokeile liittää network managerilla suoraan (se kuvake siellä ylä kulmassa). tosin en teidä miten paljon tuohon asiaan vaikuttaa se että käytin juurikin live-cd:tä, joten jospa jollakulla olisi sinulle parempia vinkkejä...

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #12 : 30.04.07 - klo:19.57 »
No olisko kellään ideoita, miten voisin ns. palauttaa oletusasetukset?

[E] Ja muistuttaisin että mulla on Kubuntu eikä Ubuntu... (Siis kun tossa Anssin viime ehdotuksessa puhuttiin jostain yläkulmassa olevasta jutusta, ja mun työpöydän yläkulmissa ei oo kyl mitään...)
« Viimeksi muokattu: 30.04.07 - klo:20.00 kirjoittanut JeMoolsk »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #13 : 01.05.07 - klo:12.43 »
No olisko kellään ideoita, miten voisin ns. palauttaa oletusasetukset?

[E] Ja muistuttaisin että mulla on Kubuntu eikä Ubuntu... (Siis kun tossa Anssin viime ehdotuksessa puhuttiin jostain yläkulmassa olevasta jutusta, ja mun työpöydän yläkulmissa ei oo kyl mitään...)

joo no minä kokeilin vain gnomen kans (ubuntu), joten en tiedä kuinka paljon eroavat, mutta minun ohjeet voi olla vääriä.

JeMoolsk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Buffalo WLI2-PCI-G54S Wireless LAN Adapter
« Vastaus #14 : 06.05.07 - klo:16.24 »
Ilmotetahan ny tähän loppuun että vaihdoin Ubuntuun ja asentelin nuo kaks Anssin jo paljon aikasemmin kertomaa pakettia, ja nyt toimii netti mainiosti! Kiitokset kaikille!