Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 7.04 ja Ati Radeon 9700  (Luettu 1890 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Ubuntu 7.04 ja Ati Radeon 9700
« : 26.04.07 - klo:18.39 »
Minulla meni samba jotenkin jumiin 6:n lts-versiossa ja asensin puhtaana uuden 7.04 version. Samba korjaantui, mutta Fujitsu Amilo M1425 laptopin ATI Radeon 9700 näytönohjain ei enää toiminut kunnolla. Normaali näyttötila on 1280x800, ja se ei toimi. Asensin Easy Ubuntun, joka oli aikaisemmissa versioissa asentanut toimivan ati-ajurin. Mutta sekään ei toiminut sen paremmin kuin Ubuntun oma "restricted formats" Ati-ajuri. Minulla ei myöskään ole aikaisemmin ollut vaikeuksi Easy Ubuntun kanssa. Olen asentanut sen lähinnä siksi, että olen saanut helpoimmalla tavalla tarvittavat dvd- ja muut videoajurit toimimaan. Olen yrittänyt editoida xorg.conf tiedostoa, mutta koska olen teatteriohjaaja ei atk-tietoni ole riittäneet, ja backup on täytynyt aina vikasietotilassa kopioida takaisin.
Valitettavasti en älynnyt varmuuskopioida home-kansioon xorg.confia. Joku neuvoi kopioimaan toimivan uuden version vastaavan päälle. Jos joku osaisi auttaa, olisin kiitollinen.

PS. Kun vanha laserini hajosi, hankin uuden tulostimen Samsung 5051N. Se mainosti itseään myös tuoreilla Linux-ajureilla. Toimivat Susessa, mutta eivät Ubuntussa. Jos jollakin muulla on sama ongelma, niin löysin ratkaisun. Ubuntussa valmiina oleva ajuri ML2551N on toistaiseksi toiminut hyvin.