Kirjoittaja Aihe: Äänien kanssa ongelmia, Feisty  (Luettu 1483 kertaa)

Turtlez

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Äänien kanssa ongelmia, Feisty
« : 25.04.07 - klo:13.54 »
Eli ongelmana on että soitettaessa musiikkia ynnä muuta ääni "kitisee" ja pätkii jos näytöllä tapahtuu jotain. Pahiten ongelma ilmenee firefoxia selatessa eikä tuosta musiikin kuuntelusta tule juuri mitään. Itse olen ajatellut sen olevan näytönohjaimen aiheuttamaa häiriötä tai vastaavaa, mutta kuitenkaan windows-puolella tuota ongelmaa ei aiemmin ole ilmennyt, eikä myöskään aiemmin ubuntussa vaan vasta kun asensin Feistyn.
Master volumen säätö ei tuohon vaikuta, eikä vaikka leikkisi tuon ALSAn kanssa kuinka paljon. Äänet ei toimi kunnolla millään mediasoittimella.

pasipasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
  • Kubuntu Feisty
    • Profiili
Vs: Äänien kanssa ongelmia, Feisty
« Vastaus #1 : 25.04.07 - klo:15.25 »
Mulla oli vähän samaa ongelmaa yhden antiikkisen koneen kanssa. Luullakseni kyse oli huonosta näytönohjaimen ajurista. Mikä tämä näytönohjain on?
chijin @ ircnet & freenode

Turtlez

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Äänien kanssa ongelmia, Feisty
« Vastaus #2 : 26.04.07 - klo:02.25 »
Ati Radeon 9600 on näytönohjeimena tällä hetkellä

Turtlez

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Äänien kanssa ongelmia, Feisty
« Vastaus #3 : 26.04.07 - klo:02.38 »
lisäselvityksenä oon asentanu noi näyttiksen ajurit tuolta ubuntun "rajoitettujen ajureiden hallinta" kautta.
Eikös tuo aseta kuitenki pelkästään avoimet fglrx-ajurit. Eli noi on kuitenkin on ollu aiemmin.

Käsittääkseni ATIn viralliset linux-ajurit eivät tue Xorg 7.2 systeemiä. Eli on aika turha noita vissiin asennella ja vaikeaa se on muutenkin, vaikka kokemusta aiemmista onkin.