Kirjoittaja Aihe: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....  (Luettu 10922 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #20 : 23.04.07 - klo:15.47 »
Keskeneräinen?
Minulle ei ole tipahtanut ainoatakaan päivitystä sitten tiistain. Jotain vialla? sudo aptitude update && sudo aptitude dist-upgrade kyllä tuntuisi toimivan. Aikamoinen kulttuurishokki siinä mielessä, kun betan alussa niitä päivityksiä rynni koneelle oikein urakalla tai sitten jos vertaan Edgyn valmiin julkaisun alkutaipaleeseen.

Hö - ei siihen ole mitään päivityksiä kun homma toimii :) Saattaa toki olla että jonkun päivän/viikon päästä tulee jotain uusia kun on
a)raportoitu
b)varmistettu
c)korjattu
d)kokeiltu että korjaus toimii
e)tuotu korjaus 'yleiseen jakoon'

.. Eli ei siellä vielä juuri mitään pitäisi tullakaan..


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #21 : 23.04.07 - klo:16.16 »
Hö - ei siihen ole mitään päivityksiä kun homma toimii :) Saattaa toki olla että jonkun päivän/viikon päästä
Sitäpä juuri, että harvinaiseen valmiilta  tuntuu, kun on saatu se oikeasti  näinkin toimivaksi julkaisupäivämäärään mennessä. Betakin oli alusta asti erittäin vakaa meikäläisen käytössä. Tuntuu parhaimmalta (K)ubuntulta mitä olen käyttänyt. Täällä no problemos  ;)
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #22 : 23.04.07 - klo:17.54 »
Asennus-Cd oli vielä puoliksi englanninkielinen.
Niinhän se on, koska kaikki kielipaketit eivät yksinkertaisesti mahdu sinne, kuten jo sanottu.

On olemassa myös Ubuntu Nordic Remix.
Se sisältää mm. suomen kielen kielipaketit.
http://ftp.acc.umu.se/mirror/ubuntu-misc/ubuntu-nordic/
No niin, tätähän on näköjään koko foorumiväki toistellut.
Esitin asiani ehkä hiukan epäselkeästi.

Tarkoitin ehdottomasti juuri pelkkää asennusvaihetta
Lainaus
Asennus-Cd oli vielä puoliksi englanninkielinen.
Asennuslevylle ei tilanpuutteen vuoksi voida lisätä käännöksiä muuhun kuin asennusohjelmaan.
Ymmärrän täysin. Asennusohjelmaa ei kuitenkaan ollut lähellekkään kokonaan suomennettu. Tämä on pystytty aiemmissa versioissa (ainakin dapper ja edgy) tekemään.
Jos esimerkkiä haluatte ettekä muuten huomaa niin tutkikaan vaikka sitä "osio itse" valinnan jälkeen aukeavaa kohtaa. "Uusi", "Edit" "Remove" vai miten se meni...

Asennusohjelmaan pitäisi panostaa ennen kuin muuhun live-cdseen.
JA minä en hauku, älkää ymmärtäkö väärin. Suomentajat tekevät työtään vapaaehtoisesti, heille mahtava kiitos siitä.

TÄMÄ on rakentavaa palautetta.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

korhpe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #23 : 25.04.07 - klo:08.17 »
Voihan olla, että se on keskeneräinen, mutta minulla on nyt Feisty ollut  runsaan vuorokauden ja olen erittäin tyytyväinen siihen. olen aloittelija, enkä tiedä mistään paljon mitään, mutta Fastyn asentaminen onnistui hyvin, kaikki laitteet pelaavat hyvin pl. skanneria, jolle ei ole Linux tukea. Kaikki tuntuu pelaavan sutjakkaasti. Olen tyytyväinen

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #24 : 25.04.07 - klo:08.44 »
Kyllä sitä ihmeellisestä asiasta keskustellaan.. Siis jokaikinen softa joka julkaistaan on keskeneräinen. Tämä on fakta, jos oikein tarkkoja ollaan... Esim. Windowsin puolella ihan sama juttu: Windows Vista on buginen, Windows XP julkistettaessa buginen... Siis semmost softaa ei ole joka ei olisi buginen.

Ja tuo mistä koko ketju lähti liikkeelle on uudesta network managerista johtuvaa. Ja iha hyödyllinen uudistus, varmaankin helpottaa ns. peruskäyttäjiä konffaamaan wlan-yhteyksiä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.07 - klo:08.46 kirjoittanut timbba »

muntux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
  • http://www.facebook.com/pages/Muntux-projekti/1050
    • Profiili
    • Muntux-projekti
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #25 : 25.04.07 - klo:10.05 »
ESIM. Verkkoyhteydet (wlano / ra0) eivät toimi käynnistyksessä..

Aivan oiken ja normaalisti määritetyt wlan- yhteydet eivät lataudu oikein ja yhteýksiä ei saa..
Vasta seuraavat konsolista annetut komenot korjaavat tilanteen:
    sudo ifdown ra0
    sudo iwconfig ra0 essid xxxxx
    sudo iwconfig ra0 key    xxxxx
    sudo ifup ra0

Ja yllätys yllätys...komentosarja tuottaa mm. vastauksen : "... Avahi shut down..."
ELI tuo avahi on jotenkin syntipukki, mutta en tiedä miten??

Että mistähän tässä on kysymys?


Eikö se kuitenkin ole aika todellista, että puutteitakin on ja tulee jatkossakin olemaan. Olen sen verran tutustunut Ubuntun kehitykseen ja toimintaan, että uskon sen parantuvan versio versiolta. Itse kuitenkin edelleen käytän 6.06 LTS versioa, joka tuntuu toimivan omalla laitteistokokoonpanollani täysin moitteettomasti. Ei ole kertaakaan kaatunut, tai tullut muitakaan virheilmoituksia. Itselläni kun vielä koneellani oli XP tuli virheilmoituksia päivässäkin turhan monia. Nyt Ubuntun asennettua ei ole liioin minkäänlaista viirhettä ilmaantunut. Joskin XP:llä nettiyhteyteni katoili n. 30 min välein, mutta Ubuntulla ei tuota huolta ole. Nyt jatkankin aktiivisena Ubuntun käyttäjänä, joka kattaa tarpeeni erittäin hyvin. Vakaa pohja laitteistolleni, ja tietoturvallisuus tuo joka päiväiseen elämään tiedostojen turvallista käsittelyä.

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #26 : 28.04.07 - klo:17.16 »
Itsekin olen kuullut että Feisty olisi keskeneräinen mutta itse saan tietää vasta kun olen imuttanut imagen. Tämän kirjoitushetkellä imutusnopeus 45kt/3h 30min ja vielä 3vko että kubuntun levyt tulisivat jenkeistä ...

hybrid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #27 : 28.04.07 - klo:17.25 »
Feisty ei ainakaan tunnista automaattisesti ulkoista kovalevyäni eikä windows kovoani, edgy tunnisti ja mounttas ne automaattisesti. Tässä pitää manuaalisesti mounttia tai sitten määrittää automount...

gefa

  • Vieras
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #28 : 28.04.07 - klo:18.04 »
Feisty ei ainakaan tunnista automaattisesti ulkoista kovalevyäni eikä windows kovoani, edgy tunnisti ja mounttas ne automaattisesti. Tässä pitää manuaalisesti mounttia tai sitten määrittää automount...
Hmm ainakin täällä ei mitään ongelmia Ulkoisen Usb-Kovon kanssa ::)

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #29 : 28.04.07 - klo:19.12 »
Ymmärrän täysin. Asennusohjelmaa ei kuitenkaan ollut lähellekkään kokonaan suomennettu. Tämä on pystytty aiemmissa versioissa (ainakin dapper ja edgy) tekemään.
Jos esimerkkiä haluatte ettekä muuten huomaa niin tutkikaan vaikka sitä "osio itse" valinnan jälkeen aukeavaa kohtaa. "Uusi", "Edit" "Remove" vai miten se meni...

Asennusohjelmaan pitäisi panostaa ennen kuin muuhun live-cdseen.
JA minä en hauku, älkää ymmärtäkö väärin. Suomentajat tekevät työtään vapaaehtoisesti, heille mahtava kiitos siitä.

TÄMÄ on rakentavaa palautetta.

Nuo kohdat eivät ole kiinni edes suomentajista, sillä suomennettu on kaikki mitä on voitu asennusohjelmaan liittyen. Tällä kertaa ongelma johtuu asennusohjelman kehittäjistä, siitä etteivät _he_ ehtineet panostaa asennusohjelman käännettävyyteen täysin. Uusi osiontityökalu oli tärkeämpi saada toimivaksi, kuin täydellisesti käännettäväksi.

Itse olen pyrkinyt siihen, että se mitä voidaan asennusohjelman suhteen kääntää, käännetään. Se on tosiaan tärkeä ohjelma.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #30 : 28.04.07 - klo:19.24 »
Suomennoksiin liittyen, kaksi päivittämääni (Edgy -> Feisty) konetta on edelleen päivitysten hallinnan (Update Manager) osalta englannin kielisiä. Toisin sanoen muuttuivat päivityksessä englannin kielisiksi.

tmp

  • Vieras
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #31 : 29.04.07 - klo:09.04 »
Feisty on vaikuttanut olevan minun käytössäni "ihan ok". Eilen kyllä törmäsin asennuksessa ongelmaan, kun Feistyn asennusohjelma ei löytänyt SATA-levyä. Kerran aikaisemmassa asennuksessa myös huomasin, että asennusohjelma tuntuu asentavan GRUB:n väkisin. No lisäoptiosta sen onneksi pystyi estämään, mutta rumien "Fatal Error"-illmoitusten kera. Jostain syystä Ubuntut eivät ole aikoihin tunnistaneet myöskään näytönohjaintani, vaan tarjoilevat "vesa"-ajuria oletuksena. Ajurin vaihtamisen jälkeen virkistystaajuus pysyy 60Hz.

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #32 : 29.04.07 - klo:09.07 »
Nyt itselläni Kubuntu Feisty Live toimii, jopa paremmin kuin Edgy Live.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #33 : 29.04.07 - klo:15.12 »
Suomennoksiin liittyen, kaksi päivittämääni (Edgy -> Feisty) konetta on edelleen päivitysten hallinnan (Update Manager) osalta englannin kielisiä. Toisin sanoen muuttuivat päivityksessä englannin kielisiksi.

Ilmeisesti kielipakettiongelma CD-levyllä, bugi 108160 Ubuntun bugienhallintajärjestelmässä. Korjaantuu ilmeisesti asentamalla Synapticilla language-pack-fi-base uudestaan. Melko varmasti korjaantuu automaattisesti myös, kunhan ensimmäiset kielipakettipäivitykset tulevat.

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #34 : 29.04.07 - klo:21.18 »
Tämä feisty on kyllä minun osallani ollut todellinen lasku toimivuudessa.
Päivitys vei itselläni koko viikonlopun (Edgy -> Feisty), yhteensopimattomuutta, sitten kone toimi hienosto pari päivää, kunnes jumiutu täysin(virta poikki), sitten taas pari päivää ja netti ei enään toiminut, nyt tänään ruutu yhtäkkiä pimeni ja X anto erroria, tämä selvisi konffin palauttamisella, ja nyt ei pelaa mysql :(
Dapperissa oli säätämistä, mutta sitten edgy toimi loistavasti ja taas vajoaminen feistyn tultua.

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #35 : 29.04.07 - klo:21.24 »
Joudun itsekin nyt sanomaan että Kubuntu Feistyni ei toimi livenä kirveelläkään, ensin valittaa tiedostojärjestelmätarkistuksen epäonnistumisesta ja sitten jotain muuta eikä suostu käynnistymään. Asensin Kubu Feistyn veljen koneeseen mutta pahoin pelkään että jos buuttaa tai sulkee winin, winiin ei buutata enää, joten sanoin veljelle että otetaan täydellinen varmuuskopio winistä. Omaan koneeseen sain asennettua mutta buutattaessa lukee vain Error loading operating system. Nyyh  :'(

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: Feisty 7.04 julkaistiin keskeneräisenä....
« Vastaus #36 : 29.04.07 - klo:21.34 »
Joudun nyt kehumaan että Feisty päivittyi hyvin Edgystä ja toimii evolutionkin paremmin  ;D
alkaa se kokemus karttua tästäkin