Kirjoittaja Aihe: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä  (Luettu 2187 kertaa)

rkl82

  • Vieras
Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« : 26.04.07 - klo:21.03 »
Siis Ubuntu 7.04 käytössä.

1. Edgystä Feistyyn päivityksen jälkeen cd-asema on alkanut etsimään cd:tä käynnistyksen yhteydessä latauspalkin aikana ennen kirjautumis sivua. Menee kyllä normaalisti kirjautumis sivulle.

2. Lisää/poista sovellus ohjelma jää jotain miettimään kun yrittää toteuttaa halutut toimet. Ainoana ratkaisuna olen nähnyyt buuttauksen.

3. Näyttö sammuu ja käynnistyy muutamia kertoja käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä. Mistäköhän tämäkin johtunee.?

muusikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
    • Profiili
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #1 : 26.04.07 - klo:23.12 »
kymysys numero 2, onko levyllä varmasti vapaata tilaa ja sujuiko päivitys ilman virheviestejä?

eli
sudo apt-get -f install
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get clean

jumiutuuko vielä?

rkl82

  • Vieras
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #2 : 26.04.07 - klo:23.38 »
Vapaata tilaa melkein 57Gt joten pitäis riittää. Päivitys sujui ihan ilman virheitä.
Toimen piteiden jälkeen edelleen jumitti, mutta buutin jälkeen toimi. Näin se on toiminut päivityksen jälkeen joten olen siirtynyt päätteeseen jotta välttyisin buuteilta. Tosin olisi kiva käyttää tota graafista työkalua. Joka tapauksessa joudun sitä käyttämään jotta näen ohjelman nimen jotta saan päätteen kautta asennetua kyseessä olevan ohjelman.

muusikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
    • Profiili
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #3 : 27.04.07 - klo:22.25 »
toimiiko ohjelmien asennus synapticin avulla?

rkl82

  • Vieras
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #4 : 28.04.07 - klo:02.42 »
toimiiko ohjelmien asennus synapticin avulla?
Enpä ole kokeillut. Synaptic on jotenkin epäselkeä, joten olen käyttänyt päätettä.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #5 : 28.04.07 - klo:07.26 »
Tämmöinen kannattaa myös varmuuden vuoksi kokeilla:

sudo apt-get install ubuntu-desktop


Ainakin betavaiheessa Ubuntu tuppaa monesti jättämään osan ohjelmista asentamatta, kun järjestelmää päivittää.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #6 : 28.04.07 - klo:07.30 »
Minulla oli bugitteli tuo välillä lisää/poista ohjelma mainitulla tavalla, tosin buuttia ei tarvinnut riitti että "tappo" sen, en ole sitä enää käyttänyt vaan synapticilla lisäillyt. Muutaman käyttökerran jälkeen ei se synaptic nyt niin sekava ole.

rkl82

  • Vieras
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #7 : 28.04.07 - klo:07.41 »
Tämmöinen kannattaa myös varmuuden vuoksi kokeilla:

sudo apt-get install ubuntu-desktop

Tulee ilmoitus "ubuntu-desktop on jo uusin versio."

Minulla oli bugitteli tuo välillä lisää/poista ohjelma mainitulla tavalla, tosin buuttia ei tarvinnut riitti että "tappo" sen, en ole sitä enää käyttänyt vaan synapticilla lisäillyt. Muutaman käyttökerran jälkeen ei se synaptic nyt niin sekava ole.
Kaitpa sitä pitää alkaa totuttelee synapticn käyttöä.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Pikku ongelmia, mutta häiritseviä
« Vastaus #8 : 28.04.07 - klo:09.56 »
Joskus pohdinta voi johtua siitä että ohjelma haluaa käyttäjän mielipiteitä pääteikkunassa. Monasti pääteikkuna on kiinni ja sitä ei huomaa.