Kirjoittaja Aihe: ubuntun päivitys käyttäen rsynciä ja poltto cd-lle, josta sitten päivitetään  (Luettu 1864 kertaa)

jbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Ubuntun versio 5.04 (hoary)

Tilanne tällä hetkellä:
Asensin ubuntun vanhempien (67 v.) koneelle, joka on modeemipiuhan päässä. Eli päivitykset pitäs hoitaa jotenkin muutenkuin modeemiyhteydellä (ei verkkoa), ja mieluummin mun toimesta. Koneessa on cd-rom asema. Asensin ubuntun tolle koneelle, koska se on vanha kone 350 pentium II, muistia 380 mt, 17 GT levy (hidas).

Sitten vielä: Mulla ei ole käytössä ubuntua eikä muutakaan debian pohjasta käyttistä, (mandriva parilla koneella). Mulla on itsellä 1MT/512 yhteys.

Eli pitäs saada ubuntun päivitykset vaikka rsyncillä omalle koneelle ja sitten polttaa ne cd:lle. Ja sitten asentaa päivitykset sitten tolle vanhempien ubuntu koneelle.

Mikähän olisi se oikea toimintatapa ? Eli kun saan tavaran cd:lle niin mitä pitäs tehdä ubuntun päässä että osais hakea päivityksiä tuolta cd:ltä.    sudo jotain ... , mutta pitääkö muuttaa noita apt-get yms. vaatimia tiedostoja, jotta toimisi sujuvasti.
Mikähän olisi se rsync loitsu, jolla sais päivitykset ko. versioon ?

pitäskö /etc/apt/sources.list  tiedostoa muuttaa jotenkin näin

deb cdrom:[Ubuntu 5.04 _Hoary Hedgehog_ - Release i386 (20050407)]/ hoary main restricted

deb cdrom:[paivitys504]/ hoary main restricted    <--  tämä rivi omalle poltetulle/nimiselle cd:lle




T: Jari




LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Olen tehnyt Ubuntun mirrorointi skriptin ja upannut sen tänne: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=659.0
jos jollekkin noista käyttämistäsi distroista saat jotenkin asennettua rsync ja debmirror ohjelmat pitäisi tuolla voida mirroroida päivitykset kyseiselle koneelle.

Sitten vaan kannat sen koneesi sinne porukoidesi luokse ja päivität siltä lähiverkon kautta.

Tai viet ne paketti sinne porukoidesi luokse ulkoisella kovolla ja konffaat apt-get:in päivittämään järjestelmän sieltä.

Tai voit kai nuo jotenkin polttaa CD:llekkin. Tuossa vaan tulee sellainen ongelma, että toi mirrorin koko on n 10 Gt ja se pitäisi pystyä jakamaan usealle levylle. No pakettien jakaminen uselle levylle ei varmaankaan tuota ongelmia, mutta kansiosta (siis siellä mirrorissa) ubuntu/dists/breezy/main/binary-i386/ löytyy tiedosto Packages.gz jossa on tiedot mitä paketteja sieltä löytyy pitäsi pystyä jakamaan niin, että siinä lukisi mitä pakettaja löytyy siltä levyltä, eikä muuta.