Kirjoittaja Aihe: Koneentiedot näkyviin foorumilla  (Luettu 3017 kertaa)

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Koneentiedot näkyviin foorumilla
« : 14.05.07 - klo:09.14 »
Eli olisi todella hyvä että jokainen voisi lisätä oman koneen tiedot omaan profiili sivustoon, koska lähes joka ongelmassa tarvitaan koneen tietoja. Eli kun on keskustelu alueella ne saisi yhdellä hiiren klikkauksella näkyviin. Näin säästyisi paljon aikaa kun ei jokaiselta matti meikäläiseltä tarvitsisi kysyä hänen koneen tietojaan. Profiili sivulla voisi olla linkki omaan koneen tiedot ja siellä olisi selvästi kerrottu mitä koneen tietoja hänen pitää laittaa mihinkin laatikkoon.
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #1 : 14.05.07 - klo:18.25 »
Vaatii forum-softan puukotusta..

Periaatteessahan esim. Kubuntun 'hardware database' tekee tätä hommaa mutta käyttähälle ei jää pääsyä omiin tietoihinsa, ellei sitä heti tajua tallentaa.

Ehkä tuota signature-kenttää tms. voisi tällaiseksi ajatella, tai sitten muistaa vain kysellä ne perinteiset lspci, lsusb jne..


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #2 : 17.05.07 - klo:16.41 »
Minulla on pääkoneeni tiedot tuossa allekirjoituksessa. :) Tosin tarkempia saa itse kysellä. ;D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #3 : 17.05.07 - klo:18.40 »
Hyvä idea sinäänsä. Yleensä kuitenkin aina ensin kysellään noita koneen tietoja ennen kuin voidaan auttaa. Jos jossain lukisi että tietojen lisäämistä suositellaan signature kenttään laitettavaksi niin säästyttäisiin turhilta kymysyksiltä ja voitaisiin siirtyä suoraan ongelman ratkaisemiseen.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #4 : 17.05.07 - klo:19.06 »
Hyvä idea sinäänsä. Yleensä kuitenkin aina ensin kysellään noita koneen tietoja ennen kuin voidaan auttaa. Jos jossain lukisi että tietojen lisäämistä suositellaan signature kenttään laitettavaksi niin säästyttäisiin turhilta kymysyksiltä ja voitaisiin siirtyä suoraan ongelman ratkaisemiseen.

Itse ylläpidän erilaisia koneita, joiden Ubuntu-ongelmiin kyselen neuvoja. Joten aiheuttaisi vain sekaannusta, jos sigissäni olisi oman (koti)koneeni speksit.

Parasta olisi tietenkin, jos kysyjät osaisivat antaa oikeata ja tarpeellista tietoa kysyessään. Onhan tuolla "Lue: Yleisohje kysymiseen" - ketjussa (http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.0) maininta asiasta... mutta...  :-\

Ja eikös "siperia opeta"? Eli kun ensimmäisessä vastauksessa pyydetään tarpeellisia taustatietoja, oppii ehkä jatkossa laittamaan niitä kysellessään.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #5 : 17.05.07 - klo:21.57 »

r
Signaturekenttä on tarkoitettu sille allekirjoitukselle, ettei sitä tarvitse manuaalisesti itse lisätä jokaisen viestin loppuun.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #6 : 18.05.07 - klo:00.16 »

r
Signaturekenttä on tarkoitettu sille allekirjoitukselle, ettei sitä tarvitse manuaalisesti itse lisätä jokaisen viestin loppuun.

Höpö höpö, se on sitä varten että sinne voi kaataa kaikenlaista kivaa. Itse sigi pitää olla niin yksinkertainen että sen jaksaa kirjoitella :)


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Koneentiedot näkyviin foorumilla
« Vastaus #7 : 18.05.07 - klo:15.09 »
olisihan se kovin mukavaa jos jostain näkisi mitä rautaa kukakin käyttää, silloin voisi ohjata kysymyksiään oikeaan suuntaan.
eihän tuon nyt pakollista tietenkään pitäisi olla mutta jos jonkinlainen ohjeistus asiasta olisi olemassa.