Kirjoittaja Aihe: Taas teemoja..  (Luettu 2749 kertaa)

future

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
  • Kyllä se tästä. Säätämällä ja viilaamalla
    • Profiili
Taas teemoja..
« : 26.01.07 - klo:20.50 »
Mites ku noita teemoja on tuolla gnome-lookissa niin monessa eri muodossa. yhden olen vasta onnistunut asentamaan = muotoa tar.bz2 . Mutta miten on noiden bin ja tar.gz teemojen asennus? Koitin selvittää asiaa lukemalla aikaisempia keskusteluja aiheesta. Mutta ohjeilla en saanut toimimaan muutakuin noi tar.bz2 teemat.

niin ja sit et miten puran teemat, jotka ovat gzip tiedostona?
« Viimeksi muokattu: 26.01.07 - klo:20.54 kirjoittanut future »
-future-

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Taas teemoja..
« Vastaus #1 : 26.01.07 - klo:21.01 »
Mene Järjestelmä --> Asetukset --> Teema. Sitten raahaa se teema minkä olet ladannut sen teemaikkunan päälle.
alias vililikku

vinouma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
  • Tämmöne resupekka
    • Profiili
Vs: Taas teemoja..
« Vastaus #2 : 08.04.07 - klo:15.14 »
Äh, minulle tulee aina vain ilmoitus, että the file format is invalid.  ???

Muokkaus: tai siis kun haluaisin vähän tuollaista OSX -lookalikea näytölle. Lataan teeman työpöydälle, avaan teemakoneen ja raahaan ladatun kansion siihen päälle ja saan ed.mainitun ilmoituksen. Enkö käsitä jotain?

/V

« Viimeksi muokattu: 08.04.07 - klo:16.10 kirjoittanut vinouma »
Rauha on aina sotaa tykimpää!

Humanoid

  • Vieras
Vs: Taas teemoja..
« Vastaus #3 : 10.04.07 - klo:09.00 »
Vedä Teema-ikkunaan se itse paketti, älä pura sitä. .gzip-pääte on aivan sama kuin .gz, niiden käsittelyssä ei pitäisi olla eroja mutta voithan toki muuttaa päätettä vapaasti ja kokeilla vaikuttaako se mitenkään asiaan.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Taas teemoja..
« Vastaus #4 : 10.04.07 - klo:21.27 »
Jos samassa paketissa on useampi kuin yksi teema tuolla Teema-ikkunalla asentaminen ei asenna kuin ensimmäisen. Yleensä varmempi keino GTK2- ja Metacity-teemoilla on purkaa teema itse omaan hakemistoonsa ~/.themes-hakemistoon.

.~/themes siis on piilotettu hakemisto jokaisen käyttäjän kotihakemiston sisällä. Nautiluksessa Ctrl-H näyttää piilohakemistot. Sitten vaan avaat tuon teeman paketin ja pudotat sen sisältämät hakemistot tuonne ~./themes-hakemistoon.

Kuvaketeemat samalla tavalla, mutta ~/.icons-hakemistoon.

(Ja GDM-teemat ovat siis sisäänkirjautumista varten, niitä ei asenneta tuota kautta vaan Järjestelmä/Kirjautumisikkuna/ ja sieltä 'Lisää'-nappi.)
42