Kirjoittaja Aihe: MP3 Ohjelmat  (Luettu 3754 kertaa)

MasterBlaster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
MP3 Ohjelmat
« : 14.03.07 - klo:20.09 »
Mitähän loisteliaita MP3 soitto ohjelmia mahtanee löytyä Linuksiin jotka on kokeilemisen arvoisia? Oon yrittänyt ettii ja ettii mut on niin hirmusesti niitä..

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #1 : 14.03.07 - klo:20.37 »
Mitähän loisteliaita MP3 soitto ohjelmia mahtanee löytyä Linuksiin jotka on kokeilemisen arvoisia? Oon yrittänyt ettii ja ettii mut on niin hirmusesti niitä..

itse pidän rhythmboxista ja orpheus-nimisestä komentorivisoftasta.

aika monet kehuvat amarokia, mutta se ei minulle oikein sopinut, kuten ei myöskään exaile, listen, muine, quod libet, banshee tai mp3blaster.
Janne

petri0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #2 : 14.03.07 - klo:23.49 »
Listen, Amarok (Synaptic) ja Songbird. Siinä järjestyksessä  ;D Ne on sellaisia jotka sisältää niinkuin paljon ominaisuuksia ja Songbird vielä internetselaimen. Niin ja onhan vielä XMMS, eräänlainen Winamp klooni joka taitaa löytyä Synapticistakin.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #3 : 15.03.07 - klo:13.39 »
No MPD tietenkin :D Ja käyttöliittymäksi vaikka ncmpc terminaaliin ja Sonata työpöydälle..
42

drp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #4 : 16.03.07 - klo:20.04 »
Onko olemassa mitään ohjelmaa, jossa saisi tiedostoja jonoon ohjelman ulkopuolelta? Eli Winamp-tyylisesti hiiren oikeaa korvaa klikkaamalla valittava "enqueu in winamp"

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #5 : 16.03.07 - klo:20.43 »
Itse olen käyttänyt VLC Media Playeria.

Löytyykö noista lukemattomista ohjelmista taulukkoa tms. jonka perusteella niiden ominaisuuksia pääsisi vertailemaan?

Hiukan helpottaisi moinen niin ei tarvitsisi jokaista kokeilla erikseen.
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

Fa1r

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 221
  • Reply #1!
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #6 : 18.03.07 - klo:12.48 »
Onko olemassa mitään ohjelmaa, jossa saisi tiedostoja jonoon ohjelman ulkopuolelta? Eli Winamp-tyylisesti hiiren oikeaa korvaa klikkaamalla valittava "enqueu in winamp"

Tällaista en ole lyhyen "Linux-urani" aikana onnistunut bongaamaan, mutta kuitenkin tällainen ominaisuus on mitä helpoimmin toteutettavissa Nautilus-scriptaamisella, mikäli sellainen ei pelota.

Valmiita nautilus-scriptejäkin aiheeseen löytyy mm. täältä. Sellainen asentuu tallentamalla jokin sivuston tarjoamista "tekstitiedostoista" kansioon $HOME/.gnome/nautilus-scripts/ ja muokkaamalla se suoritettavaan muotoon esimerkiksi chmod:lla.

Tähän temppuun löytyy myös oma scriptinsä (ivallista naurua hah hah ;D) sivuston fägistä, joka sekin tietysti mitää chmodata toimivaksi.

Esim. tästä hiiren oikealla näppäimellä "tallenna kohde kansioon / save target as" -> vaikkapa kotikansioon ->
Koodia: [Valitse]
cp ~/XMMS_Enqueue ~/.gnome2/nautilus-scripts/ ->
Koodia: [Valitse]
chmod a+x ~/.gnome/nautilus-scripts/XMMS_Enqueue
Kyseinen scripti avaa tiedostot xmms:llä ja xmms:n lisäksi tarvitaan perl,
Koodia: [Valitse]
perl, jos ei tule command not foundia niin kaik' on hyvin, kaikki menee putkeen, ja nautiluksen oikean-hiiren-napin-valikkoon tulee kohta scripts, josta löytyy tämä "asentamamme" XMMS_Enqueue.

Jos haluaa muille ohjelmille vastaavanlaisen ominaisuuden laittaa, on se tehtävä jo itse, mikä tarkoittaa ohjelman komentorivikikkareiden syvällistä tuntemusta. ts. ota selvää miten amarokillasi voidaan käynnistää tiedostoja komentoriviltä. ja opettele perl.

E: gnomen kansio ilmeisesti tätänykyä gnome2, näin ainakin edgyssä
« Viimeksi muokattu: 29.03.07 - klo:15.05 kirjoittanut Fa1r »
What you don't know can hurt you, only you won't know it.
--$(fortune)
Elastisen Linux-biisi

PkT

  • Vieras
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #7 : 25.03.07 - klo:14.04 »
Itse käytän kans VLC soitinta tomii todella hyvin,niin musan kuuntelussa kuin videoiden katselussa.Joskus sain Ubuntussa kikkailtua sillain,että kun veit hiiren biisin kohdalle se lähti soimaan ja liikautit hiiren pois,niin se lakkas.En tiedä oliko sitten VLC ominaisuuksia tai jotain,mutta olis kiva taas vahingossa saada toi ominaisuus takas. Mut kokeiles tota VLC playeria.XMMS on kans ihan hyvä mut itellä ei mp3 soi oikein missään muussa kuin VLC:ssä.Ei rätise eikä pätki ääni niin kuin Rhytmboxissa.Joka on kans ihan hyvä soitin jos tykkää soittolista juttuista.ja ei tartte mp3 tukea.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: MP3 Ohjelmat
« Vastaus #8 : 28.03.07 - klo:12.31 »
Itse käytän kans VLC soitinta tomii todella hyvin,niin musan kuuntelussa kuin videoiden katselussa.Joskus sain Ubuntussa kikkailtua sillain,että kun veit hiiren biisin kohdalle se lähti soimaan ja liikautit hiiren pois,niin se lakkas.
Tuo on ihan Nautiluksen oma toiminto, sen käyttämiseksi pitää vaan olla oikeat soitinohjelmat asennettuna. MP3:a varten joko mpg123 tai mpg321 (kumpi tahansa käy) ja OGG:ia varten sitten vorbis-tools. WAV taitaa toimia ihan vakionakin, ja jos joku keksii mikä on tarvittava paketti FLAC:ia varten kertokoon välittömästi, yli vuoden olen tuota etsinyt.. ;)
42