Alotin Linux-käytön tossa pari vuotta sitten Ubuntun kokeilulla, ei kuitenkaan napannut ja Windows sai jäädä käyttöön. Kyseisenä aikana olin juuri kiinnostunut tietotekniikasta ja muusta sellaisesta. Sittemmin taitotaso(laitteistossa, ei Linuxissa
) kasvoi ja on tullut asenneltua Linuxia eri kakkoskoneisiin (jotka ovat vaihdelleet yleensä kerran vuodessa) joita tullut käytettyä sattumanvaraisesti säätämisinnon iskiessä, tyytyväinen olen yleensä ollut vaikkakin minua on häirinnyt kun ei ymmärtänyt kuitenkaan lopulta koko järjestelmän toiminnasta mitään eli virheitä ei ilman apuja osannut korjata. Ainakin toistaiseksi (4vko kai) kestänyt käännekohta tuli kun hieman Ubuntuasennuksen jälkeen Windows sanoi poks ja jäin Ubuntun armoille. Ensin ajattelin että olkoon nyt tämän viikonlopun pelkästään tämä Ubuntu, mutta sitten tulee Windows rinnalle.
Toisinhan siinä kävi, silloisen viikonlopun aikana opin tätä kunnioittamaan ja mm. tämän foorumin vanhojen ketjujen sekä nettiohjeiden avulla osasi laittaa järjestelmän toimimaan halutulla tavalla. Ehkä suurimmat onnistumisen riemut ovat nyt olleet tuon ATI:n uusimman ajurin saattaminen toimimaan, yleisen taitotason kasvu, nyt osaan korjata edes joitakin ongelmia (sekä tehdä muita asioita) ilman apuun turvautumista, sekä ehdottomasti TÄMÄN foorumin asiallinen ja avulias yhteisö sekä tietysti suomenkielinen wiki Ubuntun sivuilla, sekä tietysti myös kaikki ulkomaalaiset avunlähteet, joita on toki vähän hölmö mainita nyt tässä!
Kiitos kaikille jotka täällä käyttävät aikaansa muiden auttamiseen
! Ei olisi Ubuntu tämän arvoinen ilman teitä, koska mitäpä tekee järjestelmällä, kuinka hyvällä tahansa, jossei kukaan auta sen käyttöönotossa...