Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Malta vielä; laitan tämän illan kuluessa ensimmäisen version asennusohjeista Feistystä, Ubuntu Studiosta, realtime.kernelistä, Jackista, QSynthistä ja Rosegardenista Wikiin. Sitten kyllä poppi soi.
Nyt tuon Rosegardenin asennuksen jälkeen ohjelma ilmoittaa että aikaerottelukyky on liian matala ja että pitäs ottaa taas yhteyttä LINUX-jakelijaan. Mikähän nyt meni pieleen?
Jokos sä, Asmo, kerkesit sen ohjeen tuota aikaerotteluongelmaa varten tehdä?
Asenna realtime-kerneli ja tee tarvittavat muutokset asetustiedostoihin.Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
...takana ollevat kaikki asennustoiminnot pitänyt tehdä ensin?
Lainaus käyttäjältä: Remontti - 29.05.07 - klo:21.22...takana ollevat kaikki asennustoiminnot pitänyt tehdä ensin?Kyllä. Ne minä toistan siinä Wikin ohjeessa.Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
mount: liitospiste /tmp/jack ei ole olemassa
Lainaus käyttäjältä: Remontti - 30.05.07 - klo:17.31mount: liitospiste /tmp/jack ei ole olemassaTuo on normaali virheilmoitus, koska Jackia ei ole vielä käynnistetty. Kannattaa käynnistää kone kerran, kun realtime-kerneli ja kaikki muutokset on tehty.Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
Mä olen nyt yrittänyt parhaan käsitykseni mukaan noita JACK'in asetuksia laittaa paikoilleen mutta edes vituaalinäppis ei saa ääntä ulos kaiuttimista. JACK kyllä reagoi kun koskettimistoa painelee, mutta ääntä ei kuulu.
Lainaus käyttäjältä: Remontti - 30.05.07 - klo:19.48Mä olen nyt yrittänyt parhaan käsitykseni mukaan noita JACK'in asetuksia laittaa paikoilleen mutta edes vituaalinäppis ei saa ääntä ulos kaiuttimista. JACK kyllä reagoi kun koskettimistoa painelee, mutta ääntä ei kuulu.Asensitko SoundFontin QSynthiin?"Midi-kirjastoja on hieman vaikea löytää, joten olen laittanut jakoon kaksi paljon käytettyä. Purkamisen jälkeen ne täytyy ladata Qsynth-ohjelmaan.1. http://www.arkki.info/howto/Ubuntu_Studio/FluidR3%20GM.SF2.tar.gz - 126M2. http://www.arkki.info/howto/Ubuntu_Studio/PC51f.sf2.tar.gz - 51M"Teitkö kuva 15 mukaan?Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
Tuon ensimmäisen paketin. Olisiko tuo toinenkin pitäny? Ne vaan ei enää asennuksen jälkeen näy siinä luettelossa. Vai toimiiko se niin, että se tiedosto ei näy siinä asennuskentässä kuin sen aikaa kun se on siihen haettu? Mistä sen voi tarkistaa onko fontit asentuneet?
Teitkö kuva 15 mukaan?Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
Lainaus käyttäjältä: Remontti - 31.05.07 - klo:09.16Tuon ensimmäisen paketin. Olisiko tuo toinenkin pitäny? Ne vaan ei enää asennuksen jälkeen näy siinä luettelossa. Vai toimiiko se niin, että se tiedosto ei näy siinä asennuskentässä kuin sen aikaa kun se on siihen haettu? Mistä sen voi tarkistaa onko fontit asentuneet?Yksi riittää. Totta kai se fontti pitää olla siinä ikkunassa koko ajan näkyvissä kuvan 8 mukaisesti.Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
OIsko antaa vinkkiä äänikortista joka toimii varmasti?Ulkoinen kortti usb/firewire olisi tarkoitus hankkia.
toimiiko 64-bit alustalla?onko ongelmaton alusta?
Kuulin huhuja että Intel tekee myös linux ajureita,