Kirjoittaja Aihe: Nopeutta Ubuntuun  (Luettu 2494 kertaa)

tmp

  • Vieras
Nopeutta Ubuntuun
« : 21.03.07 - klo:08.43 »
En tiedä olisiko jokin muu aihealue ollut parempi tälle, mutta siirrelkää jos siltä tuntuu...

Jotkut saattaneet huomatakin, että GNOME käynnistelee ohjelmia joskus aivan käsittämättömän kauan. Ainakin gnome-terminal yksi yleisimmistä. Käynnistys saattaa kestää useita sekunteja.

Performance tip for Edgy and Feisty users

Itse törmäilin aikanaan samaan ongelmaan ja huomasin silloin että ainakin minulla teki DNS hakuja verkkoon, mikä teki käynnistyksestä turkasen hidasta. No vaihtoi operoimaan loopbackin kanssa, nin homma onnistui jo huomattavasti paremmin. 'gnome-session' oli silloin syynä, kun kyselin infoa. Pahinta oli, että jos yhteys oli ISP:n takia poikki, niin ohjelmat eivät edes enää käynnistyneet...

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Nopeutta Ubuntuun
« Vastaus #1 : 21.03.07 - klo:09.07 »
oletko Kubuntua koittanut? Se on mielestäni nopeampi.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

tmp

  • Vieras
Vs: Nopeutta Ubuntuun
« Vastaus #2 : 21.03.07 - klo:09.10 »
oletko Kubuntua koittanut? Se on mielestäni nopeampi.

Olen kyllä kokeillut, eikä vastaavia ongelmia ole ollut sen kanssa. Tuo bugi taitaa olla juuri 'gnome-session' prosessiin liittyvä. Näyttää siltä, että Feistyssä vihdoin korjattu.

Kubuntu vaikuttaa kokeilujeni perusteella todella hyvältä, mutta en erityisemmin pidä KDE:stä. Odotan kyllä KDE4:sta suurella mielenkiinnolla ja innolla. Vaikuttaisi siltä, että itseäni vaivaavat ongelmat ovat siinä hyvin pitkälle korjattu.

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Nopeutta Ubuntuun
« Vastaus #3 : 21.03.07 - klo:13.39 »
Ubuntuforumeilla on ollut keskustelua samasta aiheesta. Kokeile jos tämä korjaus auttaa.

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=388765

tmp

  • Vieras
Vs: Nopeutta Ubuntuun
« Vastaus #4 : 21.03.07 - klo:14.06 »
Ubuntuforumeilla on ollut keskustelua samasta aiheesta. Kokeile jos tämä korjaus auttaa.

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=388765

Sain vian korjattua omin nokkineni aikanaan. Pitkään sitä jaksoinkin katella :). Yksi päivä paloi kyllä pinna ja vika oli selvitettavä. On muillakin ollut ongelmia tuon kanssa jo pidemmän aikaa. Olin lukevinani, että GNOME 2.20:ssa pitäisi olla jotain suurempia muutoksia tulossa 'gnome-session':n.

Otin aiheen täällä esille, koska moni saattaa tuosta kärsiä ja sen korjaaminen tuo _huomattavan_ helpotuksen koneen käyttämiseen.