Noh, en saanut selkoa siitä. Aloittelija kun vielä olen, niin voisittekohan selittää sen ratkaisun?
Täytyy kai ladata se 855resolution?
Enpä usko että siitä on apua, lienee lähinnä intelin näytönohjain piireille suunnattu pikku softa. Jos jaksat/kehtaat voit kokeilla tässä pikaisesti kokoamaani xorg.confia(Toivottavasti osaat palautua x:ään virtuaali terminaalista):
Eli laitoin liitteenä tuon raapustukseni lataa se sieltä.
Ota kopio toimivasta konfistas(tärkeää jos konfit ei toimi saat alkuperäisen toimivan palautettua)
sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf_bakOletan että latasit tiedoston xorg.conf.txt työpöydällesi(eli sen pitäisi olla siellä ls ~/Desktop/xorg.conf.txt pitäisi antaa xorg.conf.txt), seuraavaaksi kopiot sen nykyisen xorg.confisi päälle:
sudo cp ~/Desktop/xorg.conf.txt /etc/X11/xorg.confUudelleen käynnistä graafinen työpöytä ympäristösi, uudelleen käynnistämällä gdm:
sudo /etc/init.d/gdm restartKäynnistyykö x?
Jos ei, niin kirjaudu sisään virtuaali terminaaliin ja ota talteen nykyinen Xorg.0.log:
cat /var/log/Xorg.0.log > ~/xorglog.txtJa palauta Vanha konfis komennolla:
sudo cp /etc/X11/xorg.conf_bak /etc/X11/xorg.conf ja gdm taas uudestaan tulille:
sudo /etc/init.d/gdm restartVoit sitten tutkia mitä kotikansiossasi oleva xorglog.txt on syönyt.
Jos jostain kumman syystä käynnistyy katsos mitä resoja on tarjolla komennolla
xrandr -q. Kaikista tärkeintä olisi nyt saada x tulille sis -ajurilla, voit katsoa mihin sis -ajuri pystyy manuaali sivuilta
man sis(tämä siis päätteeseen)
Onko tosiaan näin?
No minä viittasin kommentillani vain tuohon linkkiin mitä luin. Oikeaa tietoa asiasta minulla ei ole.
EDIT: Pitäis useammin lukea päivämäärät noista keskusteluista. Edellinen on vuodelta 2004, joten varmasti jo vanhentunutta tietoa.
Voi olla ainakin oma nvidian korttini tukee tuota:
tuke@tippawaara:~$ xrandr -q | grep "1280 x 800"
11 1280 x 800 ( 290mm x 181mm ) 70
[ylläpito on poistanut liitteen]