Kirjoittaja Aihe: SB live! 5.1 kortteja  (Luettu 6156 kertaa)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
SB live! 5.1 kortteja
« : 15.11.05 - klo:11.46 »

http://www.atk-huolto.net/webshop.php

Nuo ilmeisesti ovat emu10k1 piiriä käyttäviä eli toimivat kuin junan vessa.


moonstone

  • Vieras
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #1 : 15.11.05 - klo:12.05 »
Joo mitä noista? Minulla on noita käyttämättömiä kotona 15kpl.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #2 : 15.11.05 - klo:12.14 »
Mä en ainakaan luottaisi creativen tuotteisiin.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #3 : 15.11.05 - klo:12.15 »
Joo mitä noista? Minulla on noita käyttämättömiä kotona 15kpl.

joku saattaa halutua äänikorttia jossa rautamiksaus ym. hienoudet pelaavat ja midi-tukikin on melkoisen helppo saada pelaamaan. itseänikin kiinnostaisi ehkä vielä yksi kappale.
Janne

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #4 : 15.11.05 - klo:12.21 »
Joo mitä noista? Minulla on noita käyttämättömiä kotona 15kpl.

Rautamiksausta tukeva kortti tuntuu olevan ainoa tapa saada OSS:ää käyttävät pelit + joku muu (mp3) toimimaan samaan aikaan.
Erittäin hyvä ominaisuus :)


moonstone

  • Vieras
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #5 : 15.11.05 - klo:12.41 »
Joo mitä noista? Minulla on noita käyttämättömiä kotona 15kpl.

joku saattaa halutua äänikorttia jossa rautamiksaus ym. hienoudet pelaavat ja midi-tukikin on melkoisen helppo saada pelaamaan. itseänikin kiinnostaisi ehkä vielä yksi kappale.

Meille tuli yhtenä aikakautena jokaisen taloon tilatun koneen mukana tuollainen live ! ja myöhemmin tuo SB Live! 5.1. Niitä on täällä varastot täynnä kun uusissa konepaketeissa on integroituna äänipiirit. Voin minä jokusen myydä eteenpäin halvalla.

Eli kortti on sellainen jossa on liitännät: Midi, line-in, line-out, speaker ja keltainen liitin (mikä lie digitaalinen?) Jotain piikkirimoja on myös kortissa itsessään.

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #6 : 21.11.05 - klo:15.01 »
Olikos tämä "rautamiksaus" juuri se hieno juttu, että pystyi esim. pelaamaan ja kuuntelemaan musiikkia samaan aikaan? (en osaa paremmin selittää  :)) Löytyykö sama ominaisuus tästä Live 24-bit-versiosta?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #7 : 21.11.05 - klo:17.51 »
Olikos tämä "rautamiksaus" juuri se hieno juttu, että pystyi esim. pelaamaan ja kuuntelemaan musiikkia samaan aikaan? (en osaa paremmin selittää  :))

juu, vaikka kyllä sen pitäisi onnistua myös hoitamalla miksaus softalla alsan tasolla. silloin se vaan kuormittaa koneen prossua (vaikka eipä sillä nykykoneilla niin paljon väliä). tosin softamiksaus sitten toimii mahdollisesti vain toistettaessa.

Löytyykö sama ominaisuus tästä Live 24-bit-versiosta?

ei, eikä sillä onnistu myöskään nauhoitus.
http://alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=vendor-Creative_Labs#matrix
Janne

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #8 : 22.11.05 - klo:09.31 »
Olikos tämä "rautamiksaus" juuri se hieno juttu, että pystyi esim. pelaamaan ja kuuntelemaan musiikkia samaan aikaan? (en osaa paremmin selittää  :))

juu, vaikka kyllä sen pitäisi onnistua myös hoitamalla miksaus softalla alsan tasolla. silloin se vaan kuormittaa koneen prossua (vaikka eipä sillä nykykoneilla niin paljon väliä). tosin softamiksaus sitten toimii mahdollisesti vain toistettaessa.


Minä en kyllä saanut tuota softamiksausta ikinä toimimaan niin, että esim. quake3/unreal tournament + musaplayeri olisivat toimineet samaan aikaan ja kun asiaa
tarkemmin selvittelin enkku foorumilla joku oli sitä mieltä että mainittu yhdistelmä ei ole mahdollista ilman oikeaa rautamixausta.


tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #9 : 23.11.05 - klo:14.23 »
Olikos tämä "rautamiksaus" juuri se hieno juttu, että pystyi esim. pelaamaan ja kuuntelemaan musiikkia samaan aikaan? (en osaa paremmin selittää  :))

juu, vaikka kyllä sen pitäisi onnistua myös hoitamalla miksaus softalla alsan tasolla. silloin se vaan kuormittaa koneen prossua (vaikka eipä sillä nykykoneilla niin paljon väliä). tosin softamiksaus sitten toimii mahdollisesti vain toistettaessa.


Minä en kyllä saanut tuota softamiksausta ikinä toimimaan niin, että esim. quake3/unreal tournament + musaplayeri olisivat toimineet samaan aikaan ja kun asiaa
tarkemmin selvittelin enkku foorumilla joku oli sitä mieltä että mainittu yhdistelmä ei ole mahdollista ilman oikeaa rautamixausta.



Juu sama vika mulla (paitsi ET:llä kokeilin). Yritin kaikkia ohjeita mitä löysin, mutta en vaan saanut toimimaan. Nyt sain hommattua kortin missä on toi emu10k1-piiri jos vaikka rupeaisi toimimaan. Pitää tänään koittaa säätää.  ;)
« Viimeksi muokattu: 23.11.05 - klo:14.25 kirjoittanut tomppa »

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #10 : 23.11.05 - klo:14.38 »

Juu sama vika mulla (paitsi ET:llä kokeilin). Yritin kaikkia ohjeita mitä löysin, mutta en vaan saanut toimimaan. Nyt sain hommattua kortin missä on toi emu10k1-piiri jos vaikka rupeaisi toimimaan. Pitää tänään koittaa säätää.  ;)

Jees, ET käyttää quake3 moottoria niin sama ongelma siinä. Itsellä äänet alkoi pelittämään suoraan kortin sisään heittämisen jälkeen. Otin pois käytöstä emon omat äänet kokonaan.

Btw, voiko ET:tä jotenkin harjoitella bottien kanssa vai pitääkö suoraan mennä johkin serverille tumpeloimaan? Mikä on hyvä serveri ?


tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: SB live! 5.1 kortteja
« Vastaus #11 : 24.11.05 - klo:07.19 »

Juu sama vika mulla (paitsi ET:llä kokeilin). Yritin kaikkia ohjeita mitä löysin, mutta en vaan saanut toimimaan. Nyt sain hommattua kortin missä on toi emu10k1-piiri jos vaikka rupeaisi toimimaan. Pitää tänään koittaa säätää.  ;)

Jees, ET käyttää quake3 moottoria niin sama ongelma siinä. Itsellä äänet alkoi pelittämään suoraan kortin sisään heittämisen jälkeen. Otin pois käytöstä emon omat äänet kokonaan.

Btw, voiko ET:tä jotenkin harjoitella bottien kanssa vai pitääkö suoraan mennä johkin serverille tumpeloimaan? Mikä on hyvä serveri ?



On olemassa myös botteja, mutta en muista juuri nyt mistä sai. Hyviä servereitä on vaikka kuin paljon. Varmaan kannattaa vaan mennä ihan randomilla jollekkin suomalaiselle pelailemaan.

Sain tuon äänikortin eilen vaihdettua ja hyvin rokkaa.  ;D