Kirjoittaja Aihe: En pääse verkkoon  (Luettu 2168 kertaa)

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
En pääse verkkoon
« : 21.02.07 - klo:02.27 »
Asensin juuri ubuntu 6.10 edgyn, asennus meni mallikkaasti. mutta kun yritin mennä firefoxilla nettiin en päässytkään.

verkkokorttina minulla on Attansic L1 Gigabit Ethernet./joka käsittääkseni integroitu emolevyyn (asus m2v)

Olen kokeillut ubuntun 5.xx versiota joskus vanhemmalla koneellani ja silloin pääsin heti verkkoon, reititin ei ole muuttunut joten siinä tuskin on vikaa.

Jos joku osaa neuvoa niin laittakaa ohjeet rautalangasta vääntäen sillä olen aika onneton näissä pc hommissa

peran

  • Vieras
Vs: En pääse verkkoon
« Vastaus #1 : 21.02.07 - klo:02.49 »
Mitähä antaa päätteessä:
Koodia: [Valitse]
ifconfig
Mahdollisesti myös:
Koodia: [Valitse]
lspci
Tietenkin perusjutskat. Oletko nat:n takana?

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: En pääse verkkoon
« Vastaus #2 : 21.02.07 - klo:09.10 »
En ole natin takana, reitittimessäni ei ole nattia.

nuita antamiasi käskyjä kokeilin, en tiennyt oikein mitä etsiä niiden vastauksista.

tuo "lspci" komennon antamista vastauksista ymmärsin "ethernet controller:unknown device" eli eikö tunnista verkkokorttiani?

en pääsee copy/pasteemaan noita tietoja tänne foorumille.
mutta jos luulette että niissä vielä oleellista tietoa niin tarvii sitten kopsata "vanhanaikaisesti"

ja muuten tuolla verkkoasetuksissa näkyy vain tuo modeemiyhteys, käsittääkseni siellä pitäisi näkyä tuo ethernet yhteys?
« Viimeksi muokattu: 21.02.07 - klo:09.16 kirjoittanut rob »

Urmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 253
    • Profiili
Vs: En pääse verkkoon
« Vastaus #3 : 21.02.07 - klo:13.14 »
Tuo verkkokortti taitaa olla ongelman ydin:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6141.0

[Osta hyvä mies uusi... puol'ilmaisia kun ovat.]
Registered Linux User # 423160 ... Registered Insane Linux User # 003 ... Registered Ubuntu User # 4219

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: En pääse verkkoon
« Vastaus #4 : 21.02.07 - klo:15.40 »
No onneksi minultakin löytyi vanha verkkokortti kätköistä, ja ei muuta kun kiinni ja heti lähti pelittämään.
Kiitoksia vastanneille :)