Terveeks,
Kurmauttivatpa sitten minulta PC-koneen ihan muihin tarkoituksiin, niin Linux-koneen pyorittäminen jäi niiltä osin haaveeksi. Olenpa nyt sitten alkanut pohtia Macin käyttoä näihin tarkoituksiin. Ongelma on vain edelleen siinä, että minä en voi missään nimessä vaarantaa tuotantojärjestelmääni OS X:n päällä ja siksi en halua tuplabootata sisäiseltä kovalevyltä.
Mutta nykyisellään minulla on ulkoinen kovalevy FW800-liitännällä, joten olen alkanut miettimään että pystyisinkohän sitä käyttämään Linux-tarkoituksiin. Pystyisinko siis osioimaan ulkoisen levyn niin että osa siitä toimii Linux-boottilevynä ja että pystyisin käyttämään Kubuntua siitä täysin natiivisti sitä kautta? Ja jos, niin kuinka tämä käytännossä toimisi ja onko tässä suuria riskejä?
Tällä hetkellä kirjoitan tätäkin Kubuntu Live-DVD:ssä, mutta tämä ei ole kovinkaan käytännollinen ratkaisu koska en pääse tekemään tällä mitään järkevää ja tämä on ihan holtittoman hidas. Sen takia tästäkin viestistä puuttuu osa skandinaaveista, pahoittelut siitä.