Kirjoittaja Aihe: Wine ja Helpostilasku  (Luettu 4916 kertaa)

only4pro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Wine ja Helpostilasku
« : 15.02.07 - klo:21.01 »
Terve.

Yritän käyttää Helpostilaskua (www.helpostilasku.com) winellä, mutta ei onnistu.

Eli mitään ei tapahtuu:

Se asentuu kyllä, mutta kun yritän käynnistää ohjelmaa, niin ei mitään, ei virheilmoituksia ei siis mitään.


Yritin myös asentaa Command & Conqeur The First Decade, mutta sitä en edes saa asennettua. Se jumittaa jos asennuksessa, eli silloin kun se ruutu pitäisi tulla missä valitaan mihin se asennetaan.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #1 : 16.02.07 - klo:01.47 »

Eikö todella tule mitään ilmoituksia, kun (jos) käynnistät ko. ohjelman päätteessä (wine <ohjelmankansiojanimi>)?

Toinen vaihtoehto on käyttää ilmaista pklasku - ohjelmaa: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6362.0 ja http://pklasku.sourceforge.net/index.php

only4pro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #2 : 16.02.07 - klo:20.17 »
Terve.

Missäköhän se helpostilasku on? Jos katsoo pikakuvakkeesta, joka on työpöydällä, niin se on Command: wine "C:\HelpostiLasku3\HelpostiLasku.exe"

Tämä ubuntu on vielä vähän uusi minulle, mutta kyllä tämä tästä. olen kyllä jo saanut digitikkua asennettua ja toimimaan Kaffeine Playerilla, sekä DVD leffat pyörii...

EDIT: No nyt löytyi, kunhan vähän selailin näitä foorumeissa...

Eli nyt kun yritän käynnistää sen terminaalista, niin virheilmoitukseksi tulee: install the Windows version of Mono to run .NET executables 


T:
Toivottavasti tänä vuonna jo windowsista luopuva ubuntisti
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo:20.29 kirjoittanut only4pro »

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #3 : 16.02.07 - klo:21.03 »
Terve.

Missäköhän se helpostilasku on? Jos katsoo pikakuvakkeesta, joka on työpöydällä, niin se on Command: wine "C:\HelpostiLasku3\HelpostiLasku.exe"

Tämä ubuntu on vielä vähän uusi minulle, mutta kyllä tämä tästä. olen kyllä jo saanut digitikkua asennettua ja toimimaan Kaffeine Playerilla, sekä DVD leffat pyörii...

EDIT: No nyt löytyi, kunhan vähän selailin näitä foorumeissa...

Eli nyt kun yritän käynnistää sen terminaalista, niin virheilmoitukseksi tulee: install the Windows version of Mono to run .NET executables 


T:
Toivottavasti tänä vuonna jo windowsista luopuva ubuntisti
Hän pyytää asennettavaksi wineen dotnet framewörkkiä. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3
Tommonen se kai on.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

only4pro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #4 : 16.02.07 - klo:21.29 »
Juu, sellaisen hän taitaapi halua, mutta sitten hänen kaveri framewöörkki taas haluaisi internet räjäyttelijän (eli internet exploaderin 5.01 tai uurempi) eikä minulla ole sellaista asennettuna...

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #5 : 16.02.07 - klo:21.35 »
Juu, sellaisen hän taitaapi halua, mutta sitten hänen kaveri framewöörkki taas haluaisi internet räjäyttelijän (eli internet exploaderin 5.01 tai uurempi) eikä minulla ole sellaista asennettuna...
Tai mitä tuo tuossa oikeastaan kinusi niin monosta win-versiota http://www.mono-project.com/Downloads Tuolta löytyy simmonen, saattaa olla että toimiikin winen kanssa paremmin kuin tuo mäsän dotnet framework (se miten se toimii sen ohjelman kanssa voi sitten olla eri juttu)
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

only4pro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Wine ja Helpostilasku
« Vastaus #6 : 16.02.07 - klo:22.03 »
Koodia: [Valitse]
only4pro@amdxp2000:~/.wine/drive_c/HelpostiLasku3$ wine HelpostiLasku.exe
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x61e5b4,0x00000000), stub!
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b

Unhandled Exception: System.TypeInitializationException: An exception was thrown by the type initializer for System.Windows.Forms.ThemeEngine ---> System.ArgumentException: FontFamily wasn't found.
  at System.Drawing.GDIPlus.CheckStatus (Status status) [0x00000]
  at System.Drawing.FontFamily..ctor (GenericFontFamilies genericFamily) [0x00000]
  at (wrapper remoting-invoke-with-check) System.Drawing.FontFamily:.ctor (System.Drawing.Text.GenericFontFamilies)
  at System.Drawing.FontFamily.get_GenericSansSerif () [0x00000]
  at System.Windows.Forms.Theme..ctor () [0x00000]
  at System.Windows.Forms.ThemeWin32Classic..ctor () [0x00000]
  at System.Windows.Forms.ThemeEngine..cctor () [0x00000] --- End of inner exception stack trace ---

  at <0x00000> <unknown method>
  at System.Windows.Forms.Control.get_DefaultFont () [0x00000]
  at System.Windows.Forms.Control.get_Font () [0x00000]
  at System.Windows.Forms.Form..ctor () [0x00000]
  at helpostilasku.SettingsForm..ctor () [0x00000]
  at (wrapper remoting-invoke-with-check) helpostilasku.SettingsForm:.ctor ()
  at helpostilasku.Client.OpenSettingsForm () [0x00000]
  at helpostilasku.Client.ReadSettings () [0x00000]
  at helpostilasku.Client.Main () [0x00000]

Nyt se taas tekee tuota...

Pitää kai vaan asentaa se ohjelma tähän mun toimistokoneeseen, missä on xp.. kun minulla on jo tämä ohjelma käytössä ja lisenssi siihen, niin en viitsisi käyttää sitä pklaskua...