Kirjoittaja Aihe: Sambaan yhteys windowsista  (Luettu 1637 kertaa)

meisseli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Sambaan yhteys windowsista
« : 29.01.07 - klo:14.33 »
Eli ongelma johon en löytänyt hakemalla ratkaisua:

Sambaserveri näkyy windowsin työryhmässä, tosin siihen ei saa yhteyttä sen kautta; "\\koneen_nimi ei ole käytettävissä. Käyttäoikeudet eivät ehkä riitä...." jne

Koitan lisätä kansiota serveriltä verkkolevyksi, windows saa siihen yhteyden ja kysyy käyttäjää ja salasanaa. Tein käyttäjän smbpasswd -a käyttäjä

Tekemäni käyttäjänimi ja salasana eivät kuitenkaan kelpaa, vaan windows antaa aina vaan saman ikkunan jossa näitä tietoja kysytään.

edit: smbclientillä testasin \\localhost\user niin NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME..neuvoja?

« Viimeksi muokattu: 29.01.07 - klo:14.47 kirjoittanut meisseli »

Fa1r

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 221
  • Reply #1!
    • Profiili
Vs: Sambaan yhteys windowsista
« Vastaus #1 : 29.01.07 - klo:15.45 »
Ja windowssi oli?

Ainakin mitä itse olen 98 - 2k väliä yhdistellyt, niin 2k vaatii 98:n käyttäjän nimen omassa käyttäjien listassaan, samalla salasanalla kuin mitä käyttäjällä on 98:ssa.

Ping toimii?
What you don't know can hurt you, only you won't know it.
--$(fortune)
Elastisen Linux-biisi

Ambis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Sambaan yhteys windowsista
« Vastaus #2 : 29.01.07 - klo:16.24 »
Itse säädin juuri eilen kyseisen setin toimimaan, eli verkkolevynä 6.10:n kotikansio.

Pääpiirteittäin homma meni niin, että käpistelin sitä samban .conffi tiedostoa, tein samba-salasanan tunnukselleni, ja tämän jälkeen windowsissa Map Network Drive -> \\ip.ip.ip.ip\käyttäjätunnus\  (huom, ei \\ip\home\käyttis)

Kannattaa ottaa siitä yo. kentän alapuolelta "log on as different user" tms ja syöttää siihen se sun käyttäjätunnus niin loggaa oikeella tunnarilla.