Kirjoittaja Aihe: Leffat fullscreenissä  (Luettu 8706 kertaa)

Miitti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Leffat fullscreenissä
« : 10.11.05 - klo:08.44 »
Pistin läppäriini Ubuntun ja asensin kodekit. Kun katsoin leffaa, se toimi hyvin, mutta kun laitoin fullscreeniin, kuva pysyi saman kokoisena ja koko muu näyttö on mustana. Eli kuva ei suurentunut yhtään. Tuli vain mieleen, onko koneessa jokin asetus, kun koneen käynnistää, kaikki ovat sen kokoisia kirjautumisruutuun saakka.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #1 : 10.11.05 - klo:11.54 »
ja asensin kodekit.

mitkä koodekit?

Kun katsoin leffaa

millä ohjelmalla?

Tuli vain mieleen, onko koneessa jokin asetus, kun koneen käynnistää, kaikki ovat sen kokoisia kirjautumisruutuun saakka.

minkä kokoisia ja minkälainen näyttö sinulla on?
Janne

moonstone

  • Vieras
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #2 : 10.11.05 - klo:12.15 »
Pistin läppäriini Ubuntun ja asensin kodekit. Tuli vain mieleen, onko koneessa jokin asetus, kun koneen käynnistää, kaikki ovat sen kokoisia kirjautumisruutuun saakka.

Meneppä läppärin setuppiin (biossiin) ja laita sieltä se näyttötilan "venytys" päälle, jolloin kuva tulee koko ruudulle eikä vaan sellaisen boxin sisälle.
Tarkemmin en osaa sanoa, mutta siellä on sellainen valinta olemassa.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #3 : 10.11.05 - klo:12.31 »
Meneppä läppärin setuppiin (biossiin) ja laita sieltä se näyttötilan "venytys" päälle, jolloin kuva tulee koko ruudulle eikä vaan sellaisen boxin sisälle.
Tarkemmin en osaa sanoa, mutta siellä on sellainen valinta olemassa.

mä veikkaan, että ei ole läppäri. tai ainakin minä olin päättelevinäni ubuntun version tuosta sigusta. tosin voihan sekin päätelmä olla väärin. enempää en viitsinyt edes yrittää arvailla kun ei kerran suosiolla kerrottu.

veikkasin kuitenkin, että kyseessä oli litteä näyttö ja siksi tuo viimeinen kysymys.
Janne

dazer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #4 : 10.11.05 - klo:13.48 »
Meneppä läppärin setuppiin (biossiin) ja laita sieltä se näyttötilan "venytys" päälle, jolloin kuva tulee koko ruudulle eikä vaan sellaisen boxin sisälle.
Tarkemmin en osaa sanoa, mutta siellä on sellainen valinta olemassa.

mä veikkaan, että ei ole läppäri. tai ainakin minä olin päättelevinäni ubuntun version tuosta sigusta. tosin voihan sekin päätelmä olla väärin. enempää en viitsinyt edes yrittää arvailla kun ei kerran suosiolla kerrottu.

veikkasin kuitenkin, että kyseessä oli litteä näyttö ja siksi tuo viimeinen kysymys.



Käytännös mulla on sama ongelma, mutta leffoja katsoessa vain.

JOS käytät mplayeria, niin käynnistä leffat komennolla 'gmplayer -vo xv -fs -zoom tiedosto'  :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #5 : 10.11.05 - klo:14.10 »
JOS käytät mplayeria, niin käynnistä leffat komennolla 'gmplayer -vo xv -fs -zoom tiedosto'  :)

noistakin olisi varmaan kätevintä laittaa zoom (ja vo) option suoraan mplayerin globaaliin konffiin, jolloin zoomaus olisi mahdollista käynnistipä mplayerin miten tahansa ja kuka tahansa. olettaen siis, että rautaskaalaus ei toimi sinun kortillasi.
Janne

dazer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #6 : 10.11.05 - klo:14.29 »
JOS käytät mplayeria, niin käynnistä leffat komennolla 'gmplayer -vo xv -fs -zoom tiedosto'  :)

noistakin olisi varmaan kätevintä laittaa zoom (ja vo) option suoraan mplayerin globaaliin konffiin, jolloin zoomaus olisi mahdollista käynnistipä mplayerin miten tahansa ja kuka tahansa. olettaen siis, että rautaskaalaus ei toimi sinun kortillasi.

joo, en vain löytänyt ko. konffia kun pikaisesti äsken katsoin ;b

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #7 : 10.11.05 - klo:14.58 »
joo, en vain löytänyt ko. konffia kun pikaisesti äsken katsoin ;b

/etc/mplayer/mplayer.conf
Janne

Miitti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #8 : 10.11.05 - klo:19.17 »
Jep, kiitos teille, sain vastauksen jo muualta, auttoi kun vaihdoin videoulostulo laitteen x11 -> xv11. Tosiaan hieman heikkoa oli informaatio koneestani, mutta mainitsin ekassa postauksessa "asensin läppäriini" eli toi allekirjotus on tästä pöytäkoneesta ;-).

Ohjema oli siis MPlayer.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Leffat fullscreenissä
« Vastaus #9 : 10.11.05 - klo:19.20 »
mainitsin ekassa postauksessa "asensin läppäriini" eli toi allekirjotus on tästä pöytäkoneesta ;-).

tosiaan. joku on lukenut viestejä huolimattomasti...
Janne