Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille  (Luettu 88359 kertaa)

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #220 : 18.08.07 - klo:10.28 »
No niin, minulla on tosiaan ne printit. Ja levytkin kyllä saataneen kokoon. Printeissä on tosiaan päiväyksenä 20.6., mutta jos emme anna sen häiritä, niin sitten meillä on kaikki paitsi kuoret ja ne pari levyä valmiina.

Nyt vain sitten kaivataan vinkkejä mistä kuoret saisi halvimmalla.

Edit: minulla on 5 levyä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo:10.30 kirjoittanut Jussi Nykänen »

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #221 : 18.08.07 - klo:14.44 »
Eliaksella on 7 normi-Ubuntua, joten niillä ja Jussin levyillä pärjää. Voin tulla oman laatikkoni kanssa jonnekin päin pk-seutua autolla, sitten kun on kuoretkin vielä hommattu.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #222 : 18.08.07 - klo:15.07 »
Selvittelen niitä kuoria (pikkuhiljaa, nyt menen merelle...) ja hyvät vinkit ovat toki tervetulleita.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #223 : 21.08.07 - klo:10.27 »
No niin, hiukan hintahaarukkaa kuorille selvitetty. En mitenkään mahdottomasti ole näitä selannut kuitenkaan, joten parempi tieto on aina tervetulluttta.

Erät C4-kuorille ovat useimmiten 500kpl. Hinnat 30-50e erälle. 300 kuortahan siinä jää yli, mutta ehkä meillä olisi niille käyttöä vielä joskus.

Tämä vaikutti tähän mennessä parhaalta:
http://nettitukku.lindell.fi/easyorderb2c/startbc?parm=bc7

Mutta hinta on veroton ja päälle tulee vielä 5e ympäristömaksu (en tiedä mikä se on, ilmeisesti paperiroskan lähettäjiä koitetaan laittaa kuriin - ei ihan huonokaan juttu toisaalta). Eli loppuhinta on lähes 60e.

Hyvänä puolena kuoret ovat uusiopaperia ja siten luultavasti hiukan ympäristöystävällisempiä.


EDIT: kuten sanoin, huonosti olen selvitellyt, tässähän on heti 20e halvempana vastaava setti:
http://www.datakauppa.fi/product_info.php?products_id=1196

EDIT2: eh... 12e toimituskulut tuohonkin.
« Viimeksi muokattu: 21.08.07 - klo:10.32 kirjoittanut Jussi Nykänen »

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #224 : 21.08.07 - klo:10.53 »
Tsekkaappas Tiimari.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #225 : 21.08.07 - klo:13.04 »
Muistaakseni kävin jo alkukesästä eikä siellä ollut kuin jotain 20kpl settejä eikä hinta mitenkään erityisen edullinen. Jos joku tarttis vaikka puolet noista, niin eihän se olisi kuin noin 25e meille.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #226 : 22.08.07 - klo:23.04 »
Tilasin nyt kuoret. Huomasin, että koitan säästää korkeintaan kympin/kaks ja päädyn helposti käyttämään aikaa (tähän mennessä käytetyn lisäksi) tunnin/kaks... ei kannata. Tilasin siis nyt seuraavan satsin:

Koodia: [Valitse]
1 x TARRAKUORI C4 UST POSTAC UUSIO/500 1 LTK (240093) = 38,50 EUR
-------------------------------------------------------
Välisumma: 38,50 EUR
Posti (Posti): 12,00 EUR
Yhteensä: 50,50 EUR
Loppusumma sisältää 22% ALV:tä: 9,10 EUR

Eli ei tarvi nuolla ;) ja ovat vieläpä uusiopaperia (jos se nyt olis edes vähän vähemmän puukuidun ja energian tuhlausta). Ja niitä on tosiaan enemmän kuin tarvitaan.

Vielä yksi homma olisi. Ne flyerit (http://wiki.ubuntu-fi.org/flyers/ubuntu-cd-flyer.odg) pitäisi tulostaa. Minä voin tulostaa tuolla ikälopulla laaserillamme (ihan ok laatu kuitenkin) ne mustavalkoisina. Leikkaamiseen ottaisin mielelläni apua :) Tai sitten täytyy muoksia tuosta A4-versio.

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #227 : 22.08.07 - klo:23.19 »
Vielä yksi homma olisi. Ne flyerit (http://wiki.ubuntu-fi.org/flyers/ubuntu-cd-flyer.odg) pitäisi tulostaa. Minä voin tulostaa tuolla ikälopulla laaserillamme (ihan ok laatu kuitenkin) ne mustavalkoisina. Leikkaamiseen ottaisin mielelläni apua :) Tai sitten täytyy muoksia tuosta A4-versio.

Kyllä minä voin tulostaa nekin - vai mitenkä kiire aikataulu on ?

Leikkaamisenkin ilmeisesti pystyn ehkä tekemään, vaikka ne eivät ihan optimi olekaan leikattavina.

Mulla on leikkuri, johon lieneen uskaltaa laittaa noin 5-8 kpl papereita kerralla, joten ei niin kovin paha urakka.
Pitää katsoa vain millaisessa kunnossa se leikkuri on.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #228 : 22.08.07 - klo:23.26 »
Kyllä minä voin tulostaa nekin - vai mitenkä kiire aikataulu on ?

Eipä mikään kiire, jos nyt parin viikon sisään koitettais tämä viimein tehdä.

Edit: juuri kuulin, että niitä jäi Assyiltä läjä, kyselen nyt eka niiden perään...

EDIT2: Ei niitä taida olla kahtasataa, tai edes sinne päin. En tosin nyt ihan varmaa tietoa saanut käsiini. Mutta ehkä kannattaisi tehdä tämän tempauksen flyerit erikseen kun kyllähän noille aina käyttöä on.
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:23.47 kirjoittanut Jussi Nykänen »

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #229 : 23.08.07 - klo:10.09 »
EDIT2: Ei niitä taida olla kahtasataa, tai edes sinne päin. En tosin nyt ihan varmaa tietoa saanut käsiini. Mutta ehkä kannattaisi tehdä tämän tempauksen flyerit erikseen kun kyllähän noille aina käyttöä on.

Ei ole joo kahta sataa, plus ne on aika huolimattomasti leikattu. Pitäisi olla vähintäänkin joku sellainen iso leikkuri, jolla niitä saisi suht siististi leikattua. Tai sitten muokkaa sitä flyeria vähäsen ja poistaa esim. ne katkoviivat kokonaan.

Lisäys: Ohessa olisi yksi ehdotus flyeriksi. Muutin Ubuntu Linux -> Ubuntu, tasasin tekstin ja poistin tavuviivat sekä poistin molemmat kehykset. Poistin myös virheellisen välimerkin "Install"-kuvakkeesta, laitoin linkit sinisellä ja muutin CD-levykohtaa hieman.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 23.08.07 - klo:10.26 kirjoittanut Timo Jyrinki »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #230 : 23.08.07 - klo:10.22 »
Ne, mitä itse olen leikellyt kun olen niitä tulostellut ja laitellut levyjen matkaan, olen leikannut suosiolla katkoviivan ja kehysviivan välistä - saksilla tosin. Mutta mielestäni niistä tulee hyvät, jos tähtää kehysviivan ja katkoviivan väliin leikkurilla. Jää pieni toleranssi sössiäkin vielä.

EDIT: tuli meili, että kuorisatsi lähti tänään matkaan.

EDIT2: peran, jos siis flyereiden tulostaminen on sinulle ok ja kun sinulla on vielä leikkurikin käytössäsi, niin... kukaan tuskin vastustaakaan, jos haluat ne tehdä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.07 - klo:10.26 kirjoittanut Jussi Nykänen »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #231 : 23.08.07 - klo:10.28 »
...sekä poistin molemmat kehykset.

Tämä on hyvä (muiden parannusten ohella), mitäs niillä tekikään ja nyt leikkaamiseen tarvitaan enää yksi sipaisu per arkki (tai n arkkia, jossa n on leikkurin kapasiteetti).

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #232 : 23.08.07 - klo:11.02 »
EDIT2: peran, jos siis flyereiden tulostaminen on sinulle ok ja kun sinulla on vielä leikkurikin käytössäsi, niin... kukaan tuskin vastustaakaan, jos haluat ne tehdä.

 Nop, ne tuli nyt tehtyä - toivottavasti riittää. Pitäisi vielä lähettää sulle ne. Ilmeisesti vielä samaan osoitteeseen käypi ?
« Viimeksi muokattu: 23.08.07 - klo:11.22 kirjoittanut peran »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #233 : 23.08.07 - klo:11.11 »
Joo, sama osoite vielä pari kuukautta.

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #234 : 23.08.07 - klo:12.28 »
Hyvällä lykyllä saat ne huomenna.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #235 : 23.08.07 - klo:13.21 »
Hieno juttu!

Mitäs mieltä olet kulujesi korvaamisesta, laitetaanko kolehtia pystyyn? Niitä tuli vissiin joku vajaa 50e yhteensä?

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #236 : 23.08.07 - klo:13.45 »
Hieno juttu!

Mitäs mieltä olet kulujesi korvaamisesta, laitetaanko kolehtia pystyyn? Niitä tuli vissiin joku vajaa 50e yhteensä?

No, 35e:kin riittäneen. Tässä jälkimmäisessä ei nyt paljoa aikaa/materiaaleja kulunut. Löytyykö vielä tilinumeroni, vai lähetänkö privateviestinä sen?

Tarkkoja kuluja en tosiaan tiedä itsekään. Jos et viitti kolehtia järjestää, niin sekin kyllä käyp ihan hyvin. Itsellä kolehdin keräämiseen ei kuitenkaan intoa riitä. Tietenkin, jos Timo raaskii luopua jostain powered by (X/K)Ubuntu-tarrasta (Kun hänellä ehkä niitä on, mikäli assyistä jäi), niin sellaisia mielelläni ottaisin vastaan muutaman kappaleen.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #237 : 23.08.07 - klo:14.09 »
Tietenkin, jos Timo raaskii luopua jostain powered by (X/K)Ubuntu-tarrasta (Kun hänellä ehkä niitä on, mikäli assyistä jäi), niin sellaisia mielelläni ottaisin vastaan muutaman kappaleen.

Joo kerro vain kuinka monta (Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu/Edubuntu) ja laita osoite vaikka maililla. Taisin saada Assemblyillä voittoa huikeat 2-3 euroa (lähinnä kun Zepto-kannettavien myyjä antoi 5 euron setelin n. 30 tarrasta), joten hyvin voin laittaa yhden kirjeen merkeillä menemään. Jos vain on tarvetta, niin esim. 16 Powered by Ubuntua on yksi arkillinen.

Muutenkin edelleen on kaikkia tarroja jäljellä vaikka kuinka, etenkin normaalia Powered by Ubuntua jota tilasin eniten (300 kpl). En niitä nyt aktiivisesti jaksa markkinoida, kun niistä on aika paljon vaivaa jos ihan yksittäisiä alkaa myydä. Ennemminkin jos on jotain Ubuntu-tapahtumia niin myyn siellä kysyjille sillä omakustannehinnalla niin on helpompaa kuin rahallisesti euron-kahden merkkimäärien postittaminen. Etenkin useamman kymmenen tilauksia voin kyllä postitella.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #238 : 23.08.07 - klo:14.56 »
No, 35e:kin riittäneen. Tässä jälkimmäisessä ei nyt paljoa aikaa/materiaaleja kulunut. Löytyykö vielä tilinumeroni, vai lähetänkö privateviestinä sen?
On mulla sun tilinumero vielä. Voidaan tehdä niinkin, että jos joku haluaa osallistua peranin kuluihin, niin ottakaa yhteyttä minuun, voin kyllä toimia tässä välissä.. tosin helpompaa pyytää peranin tilinumero ihan suoraan :)

Omista kuluistani ajattelin, että jos joku haluaa osallistua niihin, niin lahjoittakaa sopivaksi katsomanne summa jollekin avoimen koodin projektille (jos joku ehtii ja viitsii, niin postatkaa linkkejä tänne, OO.o, Ubuntu, Gnome, KDE, Gimp, näitähän riittää. Ja ainahan voi auttaa tekemällä. Lisäksi tämä tempaus tarvinnee monenmoista viidakkorummutusta sitten kun levyt on toimitettu kansanedustajille (mutta EI ENNEN!).

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyjen jakaminen kansanedustajille
« Vastaus #239 : 23.08.07 - klo:20.56 »
Omista kuluistani ajattelin, että jos joku haluaa osallistua niihin, niin lahjoittakaa sopivaksi katsomanne summa jollekin avoimen koodin projektille
Tämä on itse asiassa yleensä aika hankalaa etenkin ilman PayPalia/luottokorttia.

Itse olen ainakin valmis osallistumaan kolehtiin kulujen kattamiseksi.

Lisäksi tämä tempaus tarvinnee monenmoista viidakkorummutusta sitten kun levyt on toimitettu kansanedustajille (mutta EI ENNEN!).
Laitoin wikiin pohjan lehdistötiedotteesta. Pitää kehittää tuota,jotta sitä voidaan sitten pommittaa eteenpäin jahka tempaus toteutetaan.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi