Kirjoittaja Aihe: Vaihtaako?  (Luettu 8066 kertaa)

moonstone

  • Vieras
Vs: Vaihtaako?
« Vastaus #20 : 21.04.07 - klo:02.02 »
Wmv kaatuu heti samalla sekunnilla. muut vähän kauemmin,mut kone vaan jumii.
Alkaa jo olemaan niin periaatejuttu,et pakko olis saada toimimaan....

WMV on windowsin oma patentoitu mediaformaatti, joka on tarkoitettu toistettavaksi windows media player ohjelmistolla ja muilla ohjelmistoilla jotka ovat lisenssin maksaneet. Se, että avoimet sovellukset toistaa wmv formaattia on pienoinen ihme ja hatunnoston arvoinen suoritus niiden toteuttajille. Itse olen toistanut kaikki wmv videot ongelmitta mplayer 1.0rc1 version avulla, joka löytyy mm. Ubuntu 7.04 version multiverse ohjelmavarastosta, eikä toistamiseen tarvitse mitään w32codecs pakettia (joka voidaan jo laskea ware-ohjelmistoksi)

Mikäli haluat voit kokeilla ostaa fluendon lisensoimat wmv pluginit gstreamerille sivulta https://shop.fluendo.com/ . Tai voit kokeilla tuota mplayer sovellusta.

ATi ohjaimesta en tiedä muuta kuin, että oma radeon 9600 toimii todella hyvin avoimella radeon ajurilla (mm. beryl toimii siedettävästi) pelien ja muiden 3D sovellusten kanssa. 16 bitin värejä en ole koettanut laittaa, koska ei ole ollut tarvetta. FGLRX ajurista on turha tehdä bugiraporttia koska siihen ei pysty avoin yhteisö vaikuttamaan koska se on suljettua ATin omaa koodia.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Vaihtaako?
« Vastaus #21 : 21.04.07 - klo:03.02 »
Alunalkaen ihmettelin niitä ihmisiä ketkä sanoivat,et pysy siellä Win puolella sit.äläkä valita...
Ei kovin kannustavaa?
Ja kai tätä Linuxia saa edelleenkin kritisoida?
Kritiikki on osatekijänä siinä,että esim. Debianista on kehittymyt se mikä se on Ubuntusta puhumattakaan...
Toistaiseksi näin,ja voi jo vaikka suositellakin.ainakin 6.06 Lts:ää

Ehkä tuo aloitusviestisi oli kirjoitettu vähän tyylillä joka sai monet luulemaan että olet lähdössä vähän ovet paukkuen ja siksi 'toivo heitettiin' ja suositeltiin sitä winkkaria kun sitä viestissäsi kehuit. Mutta loisto juttu jos Linux kuitenkin lähti suunnilleen toimimaan.

Lainaus
No nyt tästä tuli tällainen "vuodatus",mutta viimeinen pisara oli se,et tämä kone kaatuu videoclippeihin.
Hitaammallakin koneella ja windows,niin hyvin toimii.

Onko olemassa mitään vähemmän muistia syövää jakelua kuin ubuntu?
Tämä on naisystävän kone,eli ei kannata ehdottaa,et päivitä konetta.

Sinusta on nyt sitten tullut linux-käyttäjä - entäs tästä naisystävästä?

Ja noista wmv:sta, äkkiseltään en muuta keksi kuin koita feistyä :)


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Vaihtaako?
« Vastaus #22 : 21.04.07 - klo:16.38 »
 
No wintoosista Drapperin kautta Egyyn sanoisin että kukin käyttäköön sitä mikä tuntuu parhaimmalta "itsellä" ja mitä kone pyörittää.
 Ubuntussa Yli 99%;tia asioista olen pysynyt tekemään olemassa olevilla työkaluilla eli ei sinne komentoriville tarvitse heti rynniä.
 Nyt olen saanut edgyn mieleisekseni ja pystyn tekemään sillä kaiken mitä win koneillakin, ( paitsi en pelaamaan kaikkia pelejä niitä kun ei ole käännetty linuxille ).
 Saattaa olla jopa että itse odotan ubuntusta seuraavaa LTS versiota ennenkuin tämän koneen Edgyn päivitän.
Mutta kokemuksesta tiedän että kun win rupeaa renaan jostain mikä liittyy sen kerneliin niin todennäköisesti meni uudelleenasennukseksi.
 Mutta Ubuntussa näin ei käy ja huom, kaikki mediamuodot näkyy kuuluu & toimii mitkä witoosassakin eikä täälläkään mikään linux nero olla lähellekään.    ;)
 
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

muntux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
  • http://www.facebook.com/pages/Muntux-projekti/1050
    • Profiili
    • Muntux-projekti
Vs: Vaihtaako?
« Vastaus #23 : 23.04.07 - klo:13.45 »
Sorry vaan kaikki Linuxin ystävät,mut joka kerran kun olen Linuxin kanssa tekemisissä,niin pinna palaa.

On ollut omalla koneella Windows:n seurana,ym
Mutta en jaksa ainaista foorumeiden tai muiden käyttäjä/ohje-sivujen lukemista.
Aina väitetään,et kaikki kyllä toimii Mutta miks sitten niitä kyselyitä ja ongelmia riittää niin paljon pitkin maailmaa?

Siis mikä tässä on hyvää?

Minunkin mielestä se,et periaatteessa ei Microsoftin tuotteita,mut on kai pakko käyttää kumminkin parasta saatavilla olevaa?
En nyt puhu mistään palvelin- ym. ohjelmista,ne on asia erikseen. Vaan tavallisesta käyttäjästä.
Käsitän toki,et jostain ihmisestä on hauska "säätää" ja confata käyttistä,mut on semmosiakin ketkä haluaa vaan tehdä sen asian mitä on tekemässä,ja on ihan sama millä,kun sen vaan pystyy tekemään helposti ilman mitään ylimääräistä ajanhukkaa.

No nyt tästä tuli tällainen "vuodatus",mutta viimeinen pisara oli se,et tämä kone kaatuu videoclippeihin.
Hitaammallakin koneella ja windows,niin hyvin toimii.

Onko olemassa mitään vähemmän muistia syövää jakelua kuin ubuntu?
Tämä on naisystävän kone,eli ei kannata ehdottaa,et päivitä konetta.

PIII 600Mhz/160Mt näyttis joku vanha,luultavasti 2Mt

Codecit pitäis olla ajantasalla,näyttää Mpeg/Avi/Wmv alun,mut hyytyy sitten niin,että hiirikään ei liiku.

Mitä pitäis tehdä?

Vaihtaa Windows:iin?
   

Itse asensin myös vanhaan Pentium 450 MHz koneelle Debianin 4.0 järjestelmän Gnomella. Latasin
ja poltin asennuslevyn, joka hakee suurimman osan paketeista internet yhteyttä käyttäen (netinstall).
Järjestelmä toimii todella hyvin, vaikka näyttömuistia olikin vain 4Mt. Eli itse asensin sivustolta
http://www.debian.org

Ja Debianiin Ubuntukin pohjautuu, joten paljon tuttua myös Ubuntun käyttäjille. Pakettienhallinta
samanlaista samoilla ohjelmilla.