Kirjoittaja Aihe: Nerolinux 3 Beta  (Luettu 4506 kertaa)

PkT

  • Vieras
Nerolinux 3 Beta
« : 23.04.07 - klo:23.24 »
Vihdoin tulossa kunnon poltto softa Linuxille :) Kertaakaan ei ole kaatunut ja muutenkin toimii hyvin!

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #1 : 24.04.07 - klo:00.13 »
Ja mitä vikaa k3B:ssä on?  :o
k3b:n ominaisuudet nykyisin ylittävät tarpeeni. Sitten lisäksi videopuolelle on hyvä täydennys ManDVD. KDE kyllä loistaa tällä alueella.
Ilmeisesti paras GTKta käyttävä poltto-ohjelma kuitenkin? Ikäänkuin se olisi tärkeää.
En kyllä sitä windowsissa esiintyvää Neron vilkkuvaa päivityskuvaketta  (maksullinen uusi versio) kaipaile sitten yhtään.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

juyli

  • Vieras
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #2 : 24.04.07 - klo:00.23 »
Ja mitä vikaa k3B:ssä on? 

Niinpä. Nero on kaupallinen softa toisin kuin K3B. Eli miksi kaipailla softaa, joka ei ole vapaa - ja vielä kaupallinen, kun K3B lyö tuon kaipallisen mennentullen ihan ilmaiseksi?
K3B:een on lisäpaketteja, jos perus-K3B ei hätäiseen tunnu riittävän.
K3B on lähes ainoa softa, jonka asennan Gnomen (tai jonkin muun ikkunamanagerin) kylkiäisiksi.
Monilla muillakin polttosoftilla tosin varmasti pärjäisi.

PkT

  • Vieras
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #3 : 24.04.07 - klo:01.09 »
Eihän siinä k3b:ssä oo mitään vikaa.itellä ei huvita sekottaa KDE ohjelmia Gnomeen.Yli 100mb iso polttosofta?Enkä KDE:tä enään koneeseeni puske!Kyllä mä ainakin voin toimivasta ohjelmasta maksaakin.Ja päivittyyhän toi Nero tuolla Windows puolellakin tiheään tahtiin,niin eiköhän se sitten Linux puolellakin.Ai joo koskaan en tajunnut miten k3b:ssä tehdään audio CD levyistä 1:1 kopio,eli image.En oo löytänyt sitä ominaisuutta kyllä Braserosta ja Gnomebakeristakaan.Joista muuten 2 viimesintä kaatuu melkein kokoajan :(

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #4 : 24.04.07 - klo:02.10 »
En nyt varma ymmärsinkö oikein mutta Braserossa heti ensimmäinen ikkuna ja vasemmalla alimmainen kuvake siitä CD/ DVD kopio 1:1 kopio.
Onnistuu melkein K3b;llä samallalailla kun valitsee lähteen ja kirjoittavan aseman oikein.
Ja Nerolinuxkin toimii ei siinä mitiään.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #5 : 24.04.07 - klo:07.57 »
Ei mielestäni mitään väärää jos mielestään toimivasta ja mukavasta softasta haluaa maksaa. Lähetän minä toisinaan rahaa OO ohjelmienkin tekijöille joten miksen sitten voisi maksaa myös kaupallisen ohjelman tekijöille?

moonstone

  • Vieras
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #6 : 24.04.07 - klo:08.05 »
Ai joo koskaan en tajunnut miten k3b:ssä tehdään audio CD levyistä 1:1 kopio,eli image.En oo löytänyt sitä ominaisuutta kyllä Braserosta ja Gnomebakeristakaan.Joista muuten 2 viimesintä kaatuu melkein kokoajan :(

Tarviiko tuohon mitään graafista kilkettä? Komentorivillä vaan kirjoittaa
Koodia: [Valitse]
dd conv=noerror if=/dev/cdrom of=/home/omatunnus/levy.iso bs=8192
conv=noerror tarkoittaa sitä ettei kopiointi kaadu virheisiin. if on mistä kopioidaan ja of on minne kopioidaan. bs on siirtonopeus, eli tässä tapauksessa 8Mb

Ja jos levy on pilattu jollain käyttörajoittimella eli kopiosuojalla kannattaa yrittää softaa dd_rescue

PkT

  • Vieras
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #7 : 24.04.07 - klo:09.36 »
dd conv=noerror if=/dev/cdrom of=/home/omatunnus/levy.iso bs=8192

Toihan on näppära!Kokeilin 3 biisin audio CD:llä tota ja 10min. jälkeen image pysyy kooltaan 0 tavua.Jotenkin oon saanut sellaisen käsityksen että musiikki levyistä ei voi tehdä .ISO imageja? No mä pysyn tossa Nerossa on luotettava,nopea ja kaikki on tehnyt mitä pitääkin.Ja 1:1 varmuus kopiointi toimii CD-audio ja sellaisillakin levyillä joissa on multimediaa,esim. musiikkivideo tai sen sellaista.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #8 : 24.04.07 - klo:11.40 »
Ei mielestäni mitään väärää jos mielestään toimivasta ja mukavasta softasta haluaa maksaa. Lähetän minä toisinaan rahaa OO ohjelmienkin tekijöille joten miksen sitten voisi maksaa myös kaupallisen ohjelman tekijöille?

mainittakoon että juuri tuo kyseinen Nerolinux 3 Beta on kyllä aivan ilmainen, mutta suljettu kai se on. sen voi ladata suoraan Neron kotisivuilta, mutta olen tähän asti pärjännyt gnomen vakio poltto-ohjelmilla niin enpä tuota tarvitse. tosin hyvä tietää että jos tulee tarvetta niin tuollainenkin vaihtoehto on.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Nerolinux 3 Beta
« Vastaus #9 : 24.04.07 - klo:12.24 »
Eihän siinä k3b:ssä oo mitään vikaa.itellä ei huvita sekottaa KDE ohjelmia Gnomeen.Yli 100mb iso polttosofta?Enkä KDE:tä enään koneeseeni puske!Kyllä mä ainakin voin toimivasta ohjelmasta maksaakin.Ja päivittyyhän toi Nero tuolla Windows puolellakin tiheään tahtiin,niin eiköhän se sitten Linux puolellakin.Ai joo koskaan en tajunnut miten k3b:ssä tehdään audio CD levyistä 1:1 kopio,eli image.En oo löytänyt sitä ominaisuutta kyllä Braserosta ja Gnomebakeristakaan.Joista muuten 2 viimesintä kaatuu melkein kokoajan :(
miten olisi siinä polttoasetuksissa; "only virtual copy" tms. siitä se sen .iso:n tekee, ainakin minulla.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD